800
۰
در گفت و گو با شستون عنوان شد:

هفت هزار گونه گیاهی دارویی موجود در کشور/ افزایش سوخت هیزمی و بوته ای

کشت و بهره داری از گیاهان دارویی موجود در کشور می تواند نقش بسیار مهمی در زمینه اشتغال و درآمد زایی داشته باشد.
گیاهان دارویی
گیاهان دارویی
به گزارش پایگاه خبری شستون حفظ جنگل ها و منابع طبیعی ، آب و خاک از مسائل اساسی و زیر ساختی نجات اقتصاد کشور و تحقق اهداق اقتصاد مقاومتی است. برای تحقق این اهداف باید در کشور مسائل مربوطه به انجام امور آبخیز داری و حفظ پوشش گیاهی از موارد اصلی باشد. 
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سراوان در گفت و گو‌ با شستون با اشاره به نام گزاری امسال به نام اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل از جانب مقام معظم رهبری گفت: مدیریت یک پارچه و جامع نگری در حوزه آبخیز داری، مهار عوامل ناپایدار و پیشگیری از تخریب زمین ،حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی را از جمله سیاست ها ی راهبردی و استراتژی های در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی سازمان جنگل ها در شرایط فعلی دانست.
دهقان با بیان اینکه از هشت هزار گونه گیاهی که در کشور موجود است هفت هزارنوع آن گیاه دارویی است افزود: در صورت بهره برداری صحیح و علمی می توان نقش بسیار موثری در زمینه اشتغال، درآمد زایی و توانمندسازی مردم داشته باشد.
وی اقتصادی کردن طرح های مرتع داری ، جلب حداکثری مشارکتی آحاد مردم در راستا نهادینه کردن  فرهنگ منابع طبیعی به منظور حفاظت از منابع طبیعی را ازجمله موارد تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش منابع طبیعی دانست و ادامه داد:با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها که افزایش قیمت های انرژی را در پی داشت موجب گردید مصرف سوخت هیزمی ۶۰٪و در مصرف سوخت بوته ای ۱۰۰٪افزایش داشته باشد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سراوان درپایان کمک به فعالیت های زیربنایی و طرح‌های عمرانی و اجرای فعالیت های اشتغال زایی برای کمک به اشتغال جوانان را ازجمله برنامه های دولت در قبال حذف یارانه ها دانست.
انتهای پیام/
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 1046
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *