800
۰
چرا به فروپاشی رژیم صهیونیستی نزدیک شده‌ایم؟

ابعاد پنهان فساد جنسی و مالی میان سران رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از سنت تاریخ مستثنی نیست، سنتی که می‌گوید اگر دامنه فساد در ابعاد مختلف در جامعه‌ای گسترش یابد، آن جامعه به سمت فروپاشی پیش خواهد رفت.
rheshsse
rheshsse
به گزارش شستون، مرکز مطالعات باحث متخصص در زمینه مطالعات راهبردی فلسطین در گزارشی به بررسی ابعاد فساد در سرزمین‌های اشغالی و حاکمیت رژیم صهیونیستی پرداخته است. آنچه می‌خوانید متن کامل این مقاله مفصل است که در اواسط فوریه به عنوان گزارش 15 روزه این مرکز منتشر شده است.
فساد از سر تا پای سرزمین‌های اشغالی
مقدمه:
زفی بارئیل نویسنده و تحلیلگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص معتقد است که رژیم صهیونیستی امروز دولتی عجیب‌وغریب، ترسو، از هم پاشیده و مملو از نفرت و نژاد پرستی است، دولتی که هیچ مرزی ندارد و در میان ملتی دیگر معطل مانده است، این در حالی است که چنین دولتی جشن‌های شصت و هفتمین سالگرد موجودیت خود را برپا می کند. وی می‌افزاید: به نظر می‌رسد روز استقلال که در آن یک ایده دینی برای یهودیت اسرائیل مطرح شده، در حالی نزدیک می‌شود که اسرائیل همچنان به عنوان یک دولت مستقل در جنگی قرار دارد تا بتواند بقای یک پنجم از ساکنان سرزمین های اشغالی را حفظ کند.
این نویسنده صهیونیستی می‌افزاید که با وجود به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از سوی کشورهای جهان، اما تل‌آویو همچنان به دنبال رسمیت گرفتن بیشتر از سوی کشورها است. از زمان اعلام موجودیت اسرائیل، این رژیم همچنان با بحران هویتی مواجه است و احساس مستمری در اسرائیلی‌ها مبنی بر انزوا و تحت پیگرد قرار گرفتن ریشه دوانده است، به همین علت است که آنها همواره نیازمند تکرار رسمیت از سوی جامعه جهانی هستند.
آبراهام بورگ رئیس اسبق کنست رژیم صهیونیستی که در سال 2004 از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری کرد ، در همین رابطه رژیم صهیونیستی را دولتی فاشیستی و استعماری می‌خواند که گروهی از افراد بی‌اخلاق و فاسد که توجهی به قانون ندارند، بر آن حاکم هستند. وی این اظهارات را در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت بعد از انتشار کتابش با عنوان "پیروزی بر هیتلر"  مطرح کرده و گفت که اسرائیل همان اقدامات هیتلر را دنبال می‌کند و همچنان منتظر سرنوشتی است که از دیرباز در کنار صهیونیست ها بوده و مبتنی بر اعمال خشونت و زور برای تسلیم کردن فلسطینیان و عرب‌ها و سرکوب کردن آنها است.
کتاب بورگ تنها کتاب نوشته شده در این زمینه نیست، تعداد دیگری از تحلیلگران اسرائیلی از میان مورخان جدید نیز وجود دارند که همه ساله مراسم سالروز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی را شرایط مناسبی برای باز کردن پرونده‌ها و گفت‌وگو در رابطه با مسائلی نظیر خرافات مطرح شده در زمینه ملت یهودی در تورات تحریف شده می دانند. شلومو ساند استاد دانشگاه تل‌آویو یکی از این افراد است که موضوعات زیر را در کتاب خود "چگونگی اختراع ملت یهودی، از تورات تا صهیونیسم" مطرح کرده است. اسرائیل فینکلشتاین و اشیر سیلبرمان نیز در کتاب خود با عنوان پرده برداری از تورات این موضوع را تأیید می‌کنند. گروه دیگر از تحلیلگران اسرائیلی هستند که از ماهیت جنایت‌هایی زشت انجام شده و سعی گروهک‌های مسلح صهیونیستی برای تسلط بر اراضی فلسطینی و اشغال ساختمان های آنان مطلب نوشته‌اند. آنها به کشتارهایی اشاره می‌کنند که منجر به پاک‌سازی نژادی مردم در مناطق فلسطینی شد. آنها می‌افزاید که بوق‌های رسانه اسرائیلی‌ها مدعی هستند که فلسطینی‌ها اراضی خود را فروخته و با اختیار خود این کشور را ترک کرده‌اند. یکی از این افراد ایلان بابی نویسنده و تاریخ‌دان اسرائیلی است که در کتاب خود با عنوان "پاک‌سازی نژادی فلسطین " به این موضوع پرداخت. این کتاب شوک بزرگی را در جامعه صهیونیستی ایجاد کرده و باعث شد وی مجبور به استعفا از پست خود به عنوان استاد دانشگاه حیفا شود، او حتی از سرزمین های اشغالی نیز فرار کرد و به انگلیس رفت تا به عنوان یکی از اساتید دانشگاه‌های این کشور مشغول به کار شود.
آوی شلایم یکی دیگر از اساتید آکادمی سن آنتونی در آکسفورد بود که در کتابش با عنوان "دیوار آهنین اسرائیل و جهان عرب " اسطوره دولت یهودی که مدعی عشق صهیونیست ها به صلح باشد را درهم شکست. پروفسور أمنون روبنشتاین وزیر اسبق و استاد حقوق دانشگاه تل‌آویو نیز که در نگارش مطالب مربوط به آینده دولت رژیم صهیونیستی متخصص است، در گفتگویی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که اسرائیل به علت دو نوع تهدید امکان بقا نخواهد داشت، اول: تهدیدات خارجی که شامل شکست آن در ایجاد بازدارندگی در برابر عرب‌ها است و دوم تهدیدات داخلی که شامل انتشار فساد و فرسایش آن چیزی است که سازمان ارزش های صهیونیستی نامیده می شود و رژیم صهیونیستی بر اساس آن شکل گرفته است. وی می‌افزاید که با وجود پیروزی‌های اسرائیل در جنگ‌های زیادی که با کشورهای عربی داشته است، اما این پیروزی‌ها در از بین بردن ریشه عربی و اسلامی مبارزه با اسرائیل شکست خورده است. از دیدگاه وی چیزی که پیچیدگی مسائل کنونی را افزایش می‌دهد، اسلامی‌سازی این درگیری‌ها و دادن بعد دینی به آن است که نه تنها باعث افزایش دامنه دشمنی با اسرائیل می‌شود، بلکه عزم و اراده دشمنان اسرائیل را نیز افزایش می‌دهد. روبنشتاین می‌افزاید که اسرائیل روزی از خواب برمی‌خیزد و می‌بیند که با رژیم‌های دارای رویکردهای نظامی محاصره شده که نه تنها موجودیت این رژیم را رد می‌کنند، بلکه برای از بین بردن آن آماده می شوند. این تحلیلگر و نویسنده صهیونیستی در عین حال به نمادهای فروپاشی سازمان‌های موهوم ارزشی صهیونیست ها اشاره کرده و می‌افزاید که تعدادی از نمادهای این رویکرد در میان جوانان اسرائیلی وجود دارد، به عنوان مثال این جوانان آماده جان‌فشانی برای اسرائیل نیستند و شور و احساس آنها برای پیوستن به نیروهای ارتش به ویژه در یگان‌های مبارزاتی کاهش پیدا کرده است. این موضوع است که ایریز ایشل مدیر مدرسه "آماده سازی فرماندهان " در تل‌آویو نیز آن را تأیید می‌کند. وی در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت می‌نویسد یکی از نمودهای  از بین رفتن  سازمان ارزش‌ها این است که سران اسرائیل دیگر الگو برای جوانان این رژیم نیستند. در شرایطی که سرکردگان اسرائیل تهدید به افزایش جنگ ها می‌کنند، اما فرزندان خود را از پذیرش مسئولیت و هزینه این جنگ معاف می‌کنند. نمونه این رویکرد را می‌توان در ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل دانست که فرزندش با سفر به خارج از سرزمین‌های اشغالی از انجام خدمت سربازی نظامی فرار کرد.
ژنرال شلومو گازیت رئیس اسبق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) معتقد است که خودداری اسرائیل در تعامل با تمایل عربی برای حل سیاسی بحران باعث ویرانی اسرائیل می‌شود. گازیت در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی معاریو به شدت از برنارد لوئیس شرق شناس آمریکایی که خواستار عدم مذاکره اسرائیل با عرب ها شده است، انتقاد کرده و می‌نویسد که استمرار روند کنونی و عدم تحقق توافق برای رسیدن به آتش‌بس طولانی مدت در برابر چشم‌پوشی از برخی اراضی اشغال شده سال 1967 می‌تواند باعث از بین رفتن اسرائیل بشود.
ناحوم برنیاع تحلیلگر ارشد روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز که پیش بینی شکست اسرائیل در جنگ دوم لبنان از روز اول جنگ در سابقه تحلیل های وی وجود دارد، در این زمینه می‌نویسد با وجود اینکه اسرائیل امروز از لحاظ نظامی قوی بوده و از بازدارنگی اقتصادی برخوردار است ، اما مردم[در سرزمین‌های اشغالی ] به آینده اسرائیل و قدرت بقای آن اطمینان ندارند. وی در این زمینه به اتفاق جالبی اشاره می‌کند که در مورد گوردس نویسنده یهودی آمریکایی رخ داده است. او روزی به نزد پزشک می رود تا نسخه ای از وی دریافت کند. پزشک از وی در رابطه با شغلش می‌پرسد. او می‌گوید که نویسنده است. پزشک می‌پرسد: چه چیزی می‌نویسید؟ پاسخ می‌دهد: در رابطه با آینده اسرائیل. پزشک خندید و گفت: الان متوجه شدم، داری داستان کوتاه می نویسی. برنیاع در تحلیل این پاسخ می گوید که  این مزاج عمومی جامعه اسرائیل است. آنها اعتقاد به پایان زمان خود دارند ، البته هیچ کس از این موضوع سخن نمی‌گوید، اما همه آنها احساس می‌کنند. نوعی احساس ناامیدی در اسرائیل وجود دارد که برخاسته از جنگ‌های گذشته یا آینده نیست ، بلکه از منابع عمیق‌تری سرچشمه می‌گیرد.
وی می‌گوید که مظاهر بازدارندگی نظامی و اقتصادی که اسرائیل از آن بهره‌مند شده، فریبنده است. اسرائیل اقتصاد باثباتی دارد و قیمت املاک در آن سر به فلک کشیده، اسرائیل ارتش قوی دارد و دانشگاه های آن کیفیت بالایی دارند، اما با وجود تمام این اوضاع نمی‌تواند امنیت را برای یهودیانی که در آن زندگی می‌کنند تأمین کند. آنها در زندگی طبیعی خود احساس امنیت نمی‌کنند. وی در پایان اظهارات خود می‌گوید که اسرائیل تنها دولت جهان است که همچنان در رابطه با موجودیت خود جنجال ایجاد کرده است، این در حالی است که هیچ کس نسبت به حق فلسطینیان در دستیابی به دولت شکی ندارد.
فساد دولتی در رژیم صهیونیستی
ایلی سولام مدیر اجرایی مرکز "تلاش برای بهبود کیفیت حاکمیت در اسرائیل" نسبت به پیامدهای ویرانگر فساد عمومی در سرزمین‌های اشغالی هشدار داده و می‌گوید: در رابطه با فساد، اسرائیل به سمت شرایطی پیش می‌رود که دولت های جهان سوم آن را تجربه نکرده‌اند. مرکز ما اعتقاد دارد که تهدید موجودیتی واقعی اسرائیل همان فسادی است که باعث ایجاد خطر ازهم‌پاشیدگی بافت اجتماعی دولت شده است. شکاف‌های بسیار گسترده‌ میان سطح درآمد و افت اخلاق در جامعه اسرائیل پدیده‌هایی است که امروز آن ها را [در جامعه صهیونیستی] مشاهده می‌کنیم و این خطرات بزرگ‌تر از هر تهدید امنیتی است.
از سوی دیگر مسائل مربوط به جرم و فساد از سوی خانواده‌هایی مطرح می‌شود که عقبه تاریخی شناخته شده ای دارند و به این ترتیب محتوایی جنجال برای رسانه‌های اسرائیل ایجاد می‌شود. هیچ بخش خبری در اسرائیل پخش نمی شود یا روزنامه ای منتشر نمی‌شود مگر اینکه اخبار مربوط به خانواده‌های با جرائم سازمان یافته در آن درج نشود. ایلی لندوا یکی از رهبران حزب لیکود است که مقاله مشهوری در رسانه های رژیم صهیونیستی منتشر کرده است. در این مقاله آمده است: اگر مسائل با همین شرایط کنونی پیش برود ، بعید نیست یک روز ابرجیل ( سرکرده بزرگترین باند جرائم سازمان یافته در سرزمین های اشغالی) نخست وزیر شود. امروز خاندان یهودی ابرجیل به بخشی از اقتصاد اسرائیل تبدیل شده و مالکیت ده‌ها شرکت در بخش‌های مختلف اقتصادی را در دست دارد. روزنامه صهیونیستی هاآرتص می‌نویسد که املاک و مستغلات خانواده ابرجیل بالغ بر میلیون‌ها دلار ارزیابی می‌شود. این خانواده حدود 37 شرکت بزرگ را در اختیار دارد که برخی از آنها در مدیریت نیروی کار و برخی دیگر در زمینه دلالی مالی و حتی مدیریت سایت های شرط بندی و قمار در اینترنت فعالیت دارند. علاوه بر اینکه آنها ده‌ها واحد مسکونی در مناطق بسیار مرفه دارند. ابعاد اقدامات جنایت‌کارانه این خانواده حتی از مرزهای سرزمین‌های اشغالی نیز فراتر رفته و ابعاد بین‌المللی به خود گرفته است. پلیس اسرائیل دو برادر یتسحاق ابرجیل و مائیر ابرجیل را بنا به درخواست آمریکا بازداشت کرد. آنها به مشارکت در قتل و پول‌شویی و قاچاق مواد مخدر در آمریکا متهم شده بودند. خانواده ابرجیل تنها خانواده با این مشخصات در سرزمین‌های اشغالی نیست و بسیاری از خانواده‌های مشابه نیز وجود دارند. از جمله آنها می‌توان به خانواده اوحانا و خانواده ابوطبول و .... اشاره کرد. این خانواده‌ها اقدام به تشکیل مراکز سازمان یافته می کنند. تسویه حساب متقابل به روندی عادی در میان آنها تبدیل شده و پلیس اسرائیل در موارد بسیار اندک می‌تواند به عاملان این جنایت‌ها دست پیدا کند، چرا که آنها دائماً تسویه‌حساب‌های خود را به دور از چشم پلیس و دستگاه قضایی انجام می دهند. این خانواده‌ها مناطق نفوذ گسترده‌ای را در برخی از بخش‌ها به خود اختصاص دادند و اجازه کار و تجارت را در این زمینه به دیگران نمی‌دهند.
اشغالگری صهیونیستی نماد فساد واقعی
جدعون لِوی نویسنده صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه میدل ایست آی این سوال را مطرح کرد که آیا اسرائیل دولت فاسد است؟ وی خود در پاسخ به این سؤال گفت که میزان فساد در اسرائیل به اندازه ای زیاد است که اتهامات زیادی بر ضد شخصیت های منتخب که مواضع و پست های عالی در دولت دارند را نیز شامل می شود. اما فساد واقعی از دیدگاه لِوی فسادی است که هیچ کس جرأت ذکر آن را ندارد. وی می گوید: این فساد حاضر غایب است، منظور من فساد دولتی سرچشمه گرفته از 50 سال اشغالگری است، این چیزی است که کسی آن را به یاد نمی‌آورد و هیچکس از دور یا نزدیک به آن اشاره نمی‌کند.
وی در این زمینه می‌افزاید که اتهامات اقتصادی متوجه نتانیاهو در دو پرونده جمع‌آوری شده است. موضوع اول در رابطه با پذیرش هدایایی از ارنون میلشان کارگردان فیلم‌های اسرائیلی و آمریکایی است و موضوع دوم مربوط به مطالب و اظهاراتی است که بین وی و ارنون موزیس ناشر و سردبیر روزنامه یدیعوت آحارونوت گذشته است که وی تلاش داشته این روزنامه جانبداری بیشتری نسبت به نخست‌وزیر داشت و در مقابل منافع مشخص شده ، هم‌گرایی بیشتری با نخست وزیر از خود ارائه دهد. وی می‌افزاید: روزنامه اسرائیل الیوم بخشی از این حوادث قرار دارد ، این روزنامه یک روزنامه مردمی و رایگان است که در سال 2007 با سرمایه گذاری شیلدون ادلسون سرمایه گذار مشهور آمریکایی صهیونیستی آغاز به کار کرد. وی این روزنامه را برای بهبود وجهه نتانیاهو و پاسخ به انتقادات مطرح شده بر ضد وی تأسیس کرد و از آنجا که این روزها به صورت مجانی توزیع می‌شود به پر انتشارترین روزنامه سرزمین‌های اشغالی تبدیل شد و به این ترتیب جای روزنامه یدیعوت آحارونوت را از نظر توزیع و تسلط بر بازار تبلیغاتی گرفت.
این نویسنده صهیونیست می‌افزاید: ایهود اولمرت نخست وزیر سابق اسرائیل به علت اختلاس چندین هزار دلار به زندان افتاد، اما به علت نقش در عملیات حمله وحشیانه به نوار غزه و حمله اسرائیل به ساکنان بی‌پناه و ناتوان این منطقه و  کشتار هزاران نفر از انسان‌های بی‌گناه و زنان و کودکان و افراد سال‌خورده و بیمار  در هیچ دادگاهی حاضر نشد.
لوی می افزاید: حتی هیچکس به این موضوع فکر هم نکرده که وی به علت عملیات سرب گداخته یا تخریب و ویرانی که بنا به دستور وی در جریان جنگ بر ضد لبنان به راه افتاد ، محاکمه شود. تنها نظامی که به علت جنایت‌های مرتکب شده در غزه محاکمه شد، نظامی بود که یک کارت تجاری بانکی را از منزلی در نوار غزه به سرقت برده بود. نکته مهم در این جهت که هیچ‌کس در کابینه اسرائیل از بالا گرفته تا پایین به علت جنایت‌های جنگی صورت گرفته و تجاوزهای آشکار بر ضد مبانی حقوق بین‌الملل و جنایت‌های اشغالگری و شهرک سازی نامشروع صهیونیستی که همگی این اقدامات تجاوزهای آشکار و زشت بر ضد قوانین بین‌المللی و در راستای تحقیر این قوانین به شمار می‌رود ، محاکمه نمی‌شود.
به نوشته این نویسنده اسرائیلی، تل آویو سعی دارد خود را یک کشور دموکراتیک و دولت قانونمند به دنیا معرفی کند و خود را تنها دموکراسی موجود در خاورمیانه بداند. اسرائیل همچنین دوست دارد تقریبا با تمامی مسائل نسبتا بیهوده تعامل داشته باشد. در همین رابطه رسانه‌های جمعی اسرائیل نمایشی را پوشش می‌دهند که براساس آن یک نظامی دون رتبه اسرائیلی که به یک فلسطینی در حال مرگ شلیک کرده، محاکمه می شود. آنها می‌خواهند با این نمایش‌ها و مانورها و توجه تبلیغاتی که به آن می کنند، دلیلی قاطع بیاورند مبنی بر اینکه جایگاه اخلاق در اسرائیل تا چه اندازه بالا است. همین موضوع را نیز می‌توان در رابطه با تخلیه تعداد اندکی از ساختمان ها در شهرک صهیونیست‌نشین آمونا مطرح کرد.
جدعون لوی نویسنده اسرائیلی می‌افزاید که تمرکز بر فسادهای کوچک و جرم های بیهوده انجام شده در داخل دولت اسرائیل تلاش دارد افکار عمومی را از یک موضوع اساسی که همان اشغالگری است و منبع تمامی فسادها و اقدامات جنایت‌کارانه در داخل دولت اسرائیل به شمار می‌رود ، منحرف کند. این جنایت را با هیچ موضوع دیگری نمی‌توان مقایسه کرد ، اما آیا دادگاهی وجود دارد که نسبت به این جنایت‌ها کسی را محاکمه کند؟ این در حالی است که دادگاه اسرائیل مشغول به بررسی مفاسد کوچک شده است.
فساد ساختاری در سرزمین‌های اشغالی
پدیده فساد در سرزمین‌های اشغالی پدیده‌ای منحصر به فرد بوده و بخشی از تحولات گسترده موجود در جامعه صهیونیستی را در بر می گیرد. فساد در اسرائیل جمع بین فساد موجود در کشورهای جهان سوم و ماهیت فساد در کشورهای دموکراتیک غربی است ، به این معنا که هم مانند پدیده‌های فساد در کشورهای در حال توسعه آشکار و علنی است و هم مانند کشورهای پیشرفته به صورت عمیق و مخفی و سازمان یافته دنبال می‌شود. البته آثار منحصر به فرد بودن فساد در اسرائیل تنها به این جمع شدن منحصر نمی شود، بلکه طی سال‌های اخیر تمرکزی عجیب و غریب در محافل سیاسی مختلف به ویژه در سطوح نظامی و امنیتی به خود گرفته است. این در حالی است که مسائل مطرح شده در این رابطه طی چند سال گذشته به عنوان شایعه و شبهه مطرح می شد.
یکی از ظواهر فساد دوره اخیر که به آن اشاره گردید ، در برخی نوشته‌های مراکز مطالعاتی اسرائیل آورده شده است مبنی بر اینکه صنایع نظامی اسرائیل این آمادگی را دارند که اسرائیل جنگ‌های محدود و حتی نامحدودی را آغاز کند تا آنها بتوانند سلاح های آزمایش‌شده خود را به فروش برسانند. نمونه این روند را می‌توان در جنگ اخیر نوار غزه مشاهده کرد. اگر بگوییم تجارت با خون فلسطینی‌ها توجیه خاص خود را در نزد اسرائیلی‌ها داشته باشد ، اما کار به جایی رسیده است که آنها حاضر هستند جان نظامیان اسرائیلی را برای تحقق اهداف تجاری خود به خطر بیندازند. این پدیده تا چندی پیش یک اقدام عجیب و غیرعادی به شمار می‌رفت.
نکته جالب اینجاست که کابینه ‌های اسرائیل میلیون ها شیکل از بودجه خود را برای روند مبارزه با فساد و جنایت های احزاب و رهبران خودهزینه می‌کنند. در همین رابطه میلیون ها شیکل از اموال مسئولان و احزاب سرزمین‌های اشغالی مصادره می شود. بنا بر اعلام روزنامه صهیونیستی هاآرتص پلیس اسرائیل 25 میلیون شیکل یعنی اندکی بیش از 7 میلیون دلار از متهمان به موضوع فساد از رهبران حزب "اسرائیل خانه ما" مصادره کردند. این حزب زیر نظر آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اداره می‌شود. اتهام اصلی که متوجه اعضای این حزب بود، این بود که خانه‌ها و اموال عمومی را به نفع افراد مشخصی در داخل حزب تحت مالکیت گرفته بودند.
بیشتر مسائل فساد مربوط به مقامات رژیم صهیونیستی یا احزاب مختلف در دو موضوع است. اول تجاوز به عنف و تجاوزهای جنسی که مشهورترین موارد مربوط به فساد اخلاقی است و همواره به‌عنوان طعمه برای از میان برداشتن رقبای سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. موضوع دوم مربوط به دریافت رشوه از سوی مقامات اسرائیل است. نظیر اتهاماتی که بر ضد ایهود باراک نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مطرح شده و وی ده ها میلیون دلار رشوه در معاملات تسلیحاتی امضا شده بین تل آویو با دولت های خارجی دریافت کرده است.
تجاوز جنسی؛ سنت زندگی سیاسی صهیونیست‌ها
شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی عنوان کرد که حدود 10 هزار افسر زن رژیم اسرائیل در زمان خدمت در ارتش در زمینه مفاسد اخلاقی کار کرده اند. همچنین آمار دیگری مربوط به یکی از مراکز آمار اسرائیلی نشان می‌دهد که 81 درصد از افسران زن ارتش اسرائیل در معرض تجاوزها وخشونت های جنسی در واحدهای نظامی قرار گرفته‌اند. این آمار را شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین ماه منتشر کرد. مسائل مربوط به تجاوز جنسی در اسرائیل حتی در سطوح بالای سیاسی نیز به چشم می‌خورد. نمونه این موارد را می‌توان در رابطه با موشه کاتساو رئیس اسبق رژیم صهیونیستی مشاهده کرد که در سال 2011 به علت تجاوز جنسی به برخی کارمندان زن تحت امر خود به هفت سال زندان محکوم شد. همچنین وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز در سال 2000 بنا به اتهامات جنسی محاکمه شد. جدعون ساعر وزیر سابق امور داخلی رژیم صهیونیستی نیز به مسایل غیر اخلاقی و جنسی متهم شد. سایت نیوز وان اعلام کرد که همین اتفاقات باعث استعفای وی از منصبش و کناره‌گیری از زندگی سیاسی شد.

در رابطه با قرار زندان موشه کاتساو ، کمیته عفو رژیم صهیونیستی خواستار کاستن از مدت زندان وی شد، اما سازمان نعمت ( جنبش زنان کارمند و داوطلب ) با صدور بیانیه‌ای این موضوع را محکوم و تأکید کرد که هیچ جایی در اسرائیل از تجاوزهای جنسی در امان نیست و زنان در چنین محیطی نه در کافه ها و نه در ارتش و پلیس و نه در کنیست احساس و امنیت نمی‌کنند. آنها تاکید کردند دستوری که برای کاستن از مدت زندان کاتساو صادر شده، نادیده گرفتن مشکلات مربوط به تجاوزات جنسی است که باعث می‌شود زنان احساس کنند کرامت آنها زیر سؤال رفته و خون آنها مباح شده است. این سازمان خواستار تصمیم استیناف بر ضد عفو کاتساو شد تا او هفت سال کامل را در زندان سپری کند. اما این بیانیه ها تأثیری در آزادی زودتر از موعد کاتساو نداشت.
فساد در رأس قدرت
الف: روسای رژیم صهیونیستی در دادگاه:
عیزر وایتزمن رئیس اسبق رژیم صهیونیستی در پی اتهامات مطرح شده موسوم به قضیه سروسی از سمت خود عزل شد. او متهم شده بود که صدها هزار دلار به صورت غیر قانونی تصرف کرده است. وایتزمن وقتی خود را در این مهلکه دید، از سمتش کناره گیری کرد و تا زمان مرگ به عنوان یک شخص عادی زندگی کرد.   موشه کاتساو رئیس اسبق رژیم صهیونیستی مشهورترین موضوع ذکر شده از فساد در تاریخ سیاسی رژیم اسرائیل است. وی به علت تجاوز به عنف محکوم شده و هفت سال به زندان افتاد. وی اقدامات جنسی خود را بر ضد 10 زن که در دفتر رئیس رژیم صهیونیستی و سالهای قبل در دفتر وزارت دفاع زیر نظر وی بودند، انجام داده بود. کاتساو بعد از گذراندن 5 سال از زندان خود، مورد عفو قرار گرفت و آزاد شد. ب: نخست وزیران رژیم صهیونیستی در قفس اتهام
آریل شارون نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: پلیس اسرائیل تحقیقاتی را در رابطه با دست داشتن وی در پرونده زمین خواری انجام داد. وی همچنین در پرونده موسوم به جزیره یونانی نیز دست داشت. پسر وی عمری شارون نیز در رابطه با کلاهبرداری و مداخله در انتصابات سیاسی و اعمال غیرقانونی در روند تأمین مالی احزاب محاکمه و به هفت ماه زندان محکوم شد.
ایهود اولمرت: نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که انجام تحقیقات بر ضد وی در نهایت به فروپاشی کابینه و و زندانی شدنش منتهی شود. همه چیز هنگامی آغاز شد که پلیس اسرائیل تحقیقاتی را در رابطه با خرید یک منزل مسکونی از سوی وی با قیمت پایین در خیابان کرمیا الفخ در قدس اشغالی در برابر پاداش های دولتی آغاز کرد. همچنین تحقیقات دیگری که صورت گرفت نشان داد که اولمرت در زمان تصدی پست وزارت صنعت و تجارت در پرونده مناقصه فروش بانک لئومی دست برده است. همچنین اتهاماتی بر ضد وی در رابطه با انتصابات سیاسی نامشروعش در مدیریت بخش خصوصی در هنگام تصدی پست وزارت صنعت و تجارت متوجه وی ‌شد. در سپتامبر 2008 اولمرت از سمت خود استعفا کرد. انتخابات برگزار شده در همان سال باعث پیروزی زیپی لیونی و رسیدن او به رهبری کادیما شد. در مارس 2015 دادگاه رژیم صهیونیستی در دادگاه به علت اتهامات کلاهبرداری و خیانت در امانت به هشت ماه زندان و پرداخت غرامت محکوم کرد. ج: وزرا و مسئولان ارشد
وزیری که قاچاقچی مواد مخدر بود: وزرای رژیم صهیونیستی از هیچ فرصتی برای فساد و جرم دریغ نمی کنند. در همین رابطه دادگستری رژیم صهیونیستی در مارس 2005 جونین سیجف وزیر انرژی و زیرساخت‌های سابق این رژیم را به اتهام تلاش برای قاچاق مواد مخدر و جعل گذرنامه محکوم به تحمل 5 سال زندان کرد. وزیر کار اسبق: شلومو بنیزری وزیر کار و امور اجتماعی و بهداشت سابق نیز در لیست وزرای فاسد اسرائیل قرار دارد. وی به فساد و کلاهبرداری و دریافت رشته در برابر تسهیل در تعیین کارگران خارجی محکوم شد. در سال 2008 ،دادستانی اتهام رشوه و خیانت به امانت و قانون گریزی را بر ضد وی مطرح کرده و او را به چهار سال زندان محکوم کرد. رفیق دزد و شریک قافله: در سال 2009 آفراهام هیرشزون وزیر امور مالی سابق رژیم صهیونیستی به اتهام سرقت و جعل و کلاهبرداری و پول شویی به 5 سال و 5 ماه زندان محکوم شد. لیست جرم های این وزیر سابق صهیونیستی دریافت پول ناموجه برای گذراندن تعطیلات و اعیاد، دریافت پول برای خرید لوازم شخصی، و کسب درآمد از سفرهای خارجی بود. آریه درعی وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی: وی در سال 1999 به اتهام دریافت رشوه و کلاهبرداری و خیانت در امانت محکوم شد. وی نیز به سه سال زندان محکوم شد، اما در نهایت در پایان سال 2012 و اندکی قبل از انتخابات کنیست به عرصه سیاسی بازگشت و بار دیگر ریاست حزب شاس را بر عهده گرفت. وی در دسامبر 2014 از کنیست استعفا کرد،‌اما در ریاست شاس باقی ماند. او بار دیگر در مارس 2015 به عنوان نماینده کنیست انتخاب شد. وی تنها کسی از شخصیت های صهیونیستی است که بعد از گذراندن دوره زندان بار دیگر به عرصه سیاسی بازگشت و پست وزارت در کابینه را نیز در اختیار گرفت. د: اعضای کنست رژیم صهیونیستی
علاوه بر وزرا و نخست وزیران رژیم صهیونیستی، تعداد زیادی از نمایندگان کنست صهیونیستی در مسائل مربوط به فساد دست دارند، از جمله مهم‌ترین آنها رافائل بنحاسی عضو کنیست از حزب شاس است که به اتهام انتقال و جابه‌جایی غیر قانونی اموال محکوم شد. علاوه بر وی نعامی بلومنتال عضو کنست از لیکود نیز به علت دریافت رشوه در روند انتخابات و مانع تراشی در روند اعمال قانون محکوم شد.
اسحاق مردخای از دیگر عناصر فاسد پارلمان رژیم صهیونیستی است که به اتهام آبروریزی محاکمه شده است. اسرائیل یدان نماینده دیگر کنست است که به علت دادن رشوه انتخاباتی به 8 ماه زندان محکوم شد.
ه: فساد حاخام های صهیونیستی
نخبگان رژیم صهیونیستی از خطرات و پیامدهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مفاسدی که تعدادی از حاخام های ارشد و مراجع دینی صهیونیستی در آن گرفتار شده اند، هشدار داده اند. در همین رابطه مشخص شده است که تعدادی از ژنرال‌های پلیس رژیم صهیونیستی از حاخام اسحاق بنتو یکی از بزرگ‌ترین خاخام‌های صهیونیست رشوه گرفته‌اند تا بتوانند بر روی مفاسد مالی وی سرپوش بگذارند. موضوع مفاسد حاخام بنتو هنگام رسوایی به بار آورد که یونا میستغر خاخام ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام پول‌شویی و دادن رشوه بازداشت شد. همچنین موطیه الون یکی دیگر از خاخام‌های صهیونیستی نیز که از بزرگترین شخصیت های دینی صهیونیستی به شمار می رود، به اتهام تجاوز جنسی به تعدادی از دانشجویان خود بازداشت و زندانی شد.
کار به جایی رسید که یوسی بیلین وزیر دادگستری اسبق رژیم صهیونیستی هشدار داد که خاخام‌های ارشد این رژیم سیاست‌مداران و افسران ارشد دولت و بازرگانانی که برای برکت گرفتن به نزد آنها می آیند را فاسد می کنند. شرایط تا جایی پیش رفته است که بسیاری از بازرگانان صهیونیستی قبل از مشاوره با خاخام‌ها هیچ معامله تجاری را انجام نمی‌دهند.
بیلین می افزاید که پدیده گرایش اسرائیلی‌ها به خاخام‌ها برای حل مشکلاتشان افزایش پیدا کرده است. خاخام‌ها نیز گمان می‌کنند که می‌توانند به زنان نازا بچه بدهند یا شخص لال را به تلکم بیاورند. کار به جایی رسیده که برخی از آنها از بیماران می‌خواهند که در معرض عمل جراحی قرار نگیرند و تنها مبالغی را برای تضمین شفای خودشان بپردازند.
تلویزیون رژیم صهیونیستی یک فیلم مستند به نمایش گذاشته بود که نشان می‌داد وزرا و ژنرال‌های ارشد ارتش و پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی و بازرگانان به سمت خاخام بنتو هجوم می‌آوردند تا بتوانند تبرکی از او به دست آورند.
شالوم یروشالمی روزنامه نگار اسرائیلی در این رابطه می‌نویسد: ایمان به تأثیرگذاری جادویی که خاخام ها براساس آن کار می‌کنند، باعث شده است افسران ارشد مؤسسات امنیتی اسرائیل همواره نزد خاخام‌ها رفته و از آنها از طریق دعا برای ارتقا شغلی خود کمک بخواهند. یروشالمی می‌افزاید که خودش شاهد بوده که یکی از افسران ارشد پلیس رژیم صهیونیستی دست به دامن خاخام بنتو شده بود تا او برای ارتقاء شغلی او به درجه سرتیپی دعا کند. وی هشدار می‌دهد که خاخام‌های ارشد اسرائیل نیز از گرایش گسترده عناصر کابینه برای ایجاد مناسبات با آنها استفاده می‌کنند تا بتوانند بر مسایل فسادی که در آن وارد شده اند، سرپوش بگذارند.

این مناسبات تا جایی پیش رفته که ژنرال شلومو آهارونشکی بازرس کل اسبق پلیس رژیم صهیونیستی خواستار اعمال محدودیت‌هایی در مناسبات بین ژنرال‌ها و خاخام‌های ارشد صهیونیست شده است. وی در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم می گوید که نباید در برابر پدیده گرایش ژنرال های ارشد به خاخام ها و بوسیدن ریش های آن ها تسلیم شد. شلومو شامیر شاعر و نویسنده اسرائیلی نیز تأکید می‌کند که خاخام‌های ارشد این رژیم از طریق مفاسدی که در آن گرفتار هستند، حتی به تورات نیز توهین می‌کنند. وی تلاش خاخام‌ها برای رسیدن به ثروت‌های نجومی و تمایل آنها برای زندگی همراه با رفاه مطلق را نکوهش کرده و تأکید می‌کند که خاخام‌ها امپراتوری‌های اقتصادی برای خود ترتیب داده اند. این در حالی است که آنها باید تواضع بالایی داشته باشند و از تمرکز بالای پول درنزد خود و شهرت زیاد بپرهیزند. یک خاخام چگونه می‌تواند ثروتی بالغ بر ده ها میلیون دلار جمع‌آوری کرده باشد ؟ وی می‌افزاید: خاخام‌ها همه ساله بالغ بر میلیون ها دلار از طریق سحر وجادو به دست می آورند.
رتبه جهانی فساد در سرزمین‌های اشغالی
یک پژوهش بین‌المللی نشان می‌دهد که اسرائیل وارد فساد بی‌سابقه‌ای شده است. معیارهای مرکز شفافیت جهانی نشان می‌دهد که این رژیم از 10 نمره،‌نمره 5.8 را به خود اختصاص می‌دهد و به این ترتیب در جایگاه 36 از 183 کشور مشمول رتبه بندی این مرکز قرار گرفته است. أمنون دیک عضو شورای اداری شعبه اسرائیل جمعیت شفافیت بین‌المللی نسبت به نتایج ناامیدکننده اسرائیل در زمینه فساد هشدار داده و می‌گوید که این روند می‌طلبد افکار عمومی و تصمیم‌سازان اسرائیلی آن را به عنوان خط قرمزی ببینند که نباید از آن عبور کرد. وی در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی نسبت به افت وجهه اسرائیل در دنیا و پیامدهای اقتصادی منفی مفاسد موجود در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.
بررسی شاخص‌های مفاسد جهانی در سال 2013 نشان می‌دهد که 73 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که مؤسسات دولتی – تا حد گسترده یا به صورت مطلق - در دست یک مشت انسان فرصت طلب و منفعت طلب اداره می‌شود. این آمار در آمریکا 64 در صد، در مکزیک 62 در صد ، در فنلاند 28 در صد و در نروژ 5 در صد است. همچنین 77 درصد صهیونیست‌ها معتقدند که تلاش‌های تل آویو برای مبارزه با فساد موفقیت‌آمیز نبوده است. این در حالی است که 12 درصد از سوال شوندگان نیز اعلام کرده اند که به مسئولان کابینه رشوه‌هایی داده‌اند.
آریه آفنری کارشناس و پژوهشگر صهیونیستی در این زمینه می‌نویسد که پرونده‌های مخفی فساد در اسرائیل بسیار بیشتر از این آمار است. وی معتقد است تعداد بسیار زیادی از اسرائیلی‌ها برای تسهیل در معاملات متنوع خود اقدام به پرداخت رشوه به مؤسسات حاکم اسرائیل می‌کند. این موضوع را ادیت داخنر دختر شموئیل داخنر سرمایه گذار صهیونیستی که به پرداخت رشوه به اولمرت متهم شده نیز تأکید کرده و در گفت‌وگو با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید که از زمان کودکی‌اش دیده است که پدرش مشکلات را  یکی پس از دیگری با پرداخت رشوه به افراد مختلف از میان بر می داشت.

اولمرت
آریه افنری که به دنبال بررسی موضوع فساد در سرزمین‌های اشغالی بود ، در کتابی که در سال 2010 منتشر کرد، آورده است که پدیده فساد در اسرائیل راه توسعه در پیش گرفته و مانند یک سلول سرطانی در حال پیشرفت است و مؤسسات امنیتی را نیز دربرگرفته است. آفنری با نظر دیگر کارشناسان و پژوهشگران صهیونیستی موافق است که می‌گویند فساد یک خطر استراتژیک بر ضد اسرائیل به شمار می‌رود، چرا که تدریجاً پیامدهای منفی زیادی داشته و باعث فروپاشی اسرائیل خواهد شد.
موضوع فساد سران و مسئولان رژیم صهیونیستی حتی به کنفرانس امنیتی هرتصلیا نیز کشیده شد و عوزی دیان یکی از ژنرال های نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در جریان این کنفرانس در سال 2006 عنوان داشت که فساد حاکمیت در اسرائیل حتی از بمب اتمی ایران! نیز خطرناک‌تر است ، چرا که باعث فروپاشی داخلی اسرائیل می‌شود.
پیش از این یوسف شابیرا ناظر کل رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم به علت شرایط تعدادی از سفرهای خارجی و پول‌هایی که از سوی طرف‌های ثروتمند خارجی به دست آورده است ، تحقیقاتی را آغاز کرد. این تحقیقات مربوط به زمانی می‌شود که نتانیاهو در دوره نخست‌وزیری آریل شارون وزیر امور مالی بوده است. همان‌طور که دیدیم حضور نتانیاهو به عنوان نخست وزیر اسرائیل در جلسه تحقیقات به اتهام فساد و دریافت رشوه ، اولین نوع از مفاسد اقتصادی مطرح شده بر ضد مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی نیست. پیش از این نیز بسیاری از مسئولان اسرائیل از جمله روسای این رژیم و نخست وزیران و وزرا در رابطه با مفاسد مختلف محکوم شده‌اند. سایت المصدر در این رابطه می‌نویسد که چالش‌های خطرناکی در مورد سلامت رهبران اصلی اسرائیل به وجود آمده است و در هر ماه مسائل زیادی در رابطه با فساد حاکمیت اسرائیل مطرح می‌شود که از مقامات محلی آغاز شده و تا مسئولان مدیریت امور شهرها و مسئولان درجه بالا امتداد پیدا می‌کند.
نکته قابل توجه در این جهت که رژیم صهیونیستی در شاخص‌های فساد جهانی وابسته به مرکز (  Transparency International)  که شاخص‌های مربوط به هزینه فساد در بخش عمومی و دولتی دنیا را بررسی می کند، در رتبه 32 قرار داشته است. برای شناختن حجم گسترده فساد اسرائیل در سال‌های اخیر می‌توان به تحقیقات انجام شده از سوی پلیس در این رابطه اشاره کرد که حتی باعث تغییر دولت‌ها در اسرائیل شده و تا برکناری از مناصب عالی رتبه و رفتن به زندان نیز در میان آن دیده می شود.

اتهامات مطرح شده بر ضد نتانیاهو و همسرش سارة بار دیگر تاریخی از فساد گسترده مقامات و رهبران رژیم صهیونیستی را در ذهن انسان تداعی می‌کند. رهبر حزب لیکود اولین مسئول عالی‌رتبه اسرائیل نیست که در معرض تحقیقات به علت فساد قرار می‌گیرد، او تنها یک حلقه از زنجیره طولانی فساد رهبران رژیم صهیونیستی است. رژیمی که رئیس آن و دو تن از نخست‌وزیران آن تاکنون در مسائل مربوط به فساد گرفتار شدند و آینده سیاسی خود را از دست داده‌اند. ایهود اولمرت فردی است که نتانیاهو مستقیماً جایگزین او شده است. او همان کسی است که در سال 2009 به علت اتهامات مطرح شده در رابطه با دریافت رشوه از قدرت برکنار شد و حدود دو سال را در زندان سپری کرد تا اولین نخست وزیر اسرائیل باشد که به زندان می‌افتد. در دوره نخست وزیری آریل شارون نیز شرایط بهتر از حالا نبود. در سال 1999 پلیس اسرائیل تحقیقات از وی را در رابطه با دریافت رشوه و کمک به یک بازرگان اسرائیلی در دستور کار قرار داد که در آن زمان به نام پرونده جزایر یونانی معروف شد.  البته دادگاه اسرائیل در آن زمان شارون را تبرئه کرد ، اما بعدها فرزند وی عمری را که یکی از اعضای کنیست رژیم صهیونیستی بود به 9 ماه زندان محکوم کرد.
پیامدهای فساد برای آینده رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی به مرحلة سختی از مفاسد اجتماعی - سیاسی و ارزشی - اخلاقی رسیده است، مرحله‌ای که موقعیت کنونی و آینده این رژیم را در موارد زیر تهدید می‌کند:
فرار مغزها و شکست تمامی تلاش‌های رسمی برای بازگرداندن آنها ایجاد چالش در حیات سیاسی و اجتماعی و نگرانی نسبت به افراط‌گرای دینی. افزایش شکاف‌های طبقاتی در جامعه جزیره ای صهیونیستی حتی داخل عرب ها و یهودیان روس و اشکنازی ها و ... افزایش سوءاستفاده و فساد اخلاقی در بخش‌های مختلف مدنی و امنیتی و نظامی اسرائیل. قدرت گرفتن کارتل‌های جنایت‌های سازماندهی شده در داخل ساختار کابینه رژیم صهیونیستی. شکست رژیم صهیونیستی در مبارزه با جنایت‌های سازماندهی شده. مهاجرت جوانان صهیونیست به خارج سرزمین‌های اشغالی. افت مستمر آمار صهیونیست‌هایی که به دنبال ورود به سرزمین‌های اشغالی هستند و شکست آژانس یهود در جذب گروه های قوی و موثر برای عزیمت به اسرائیل. در پایان باید گفت که این اوضاع نابسامان پیامدهای بدی برای سیاست خارجی رژیم صهیونیستی دارد. در این رابطه می‌توان به اظهارات جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا در رابطه با نژادپرستی رژیم صهیونیستی اشاره کرد که این رژیم را به سمت فروپاشی حتمی پیش می‌برد. چرا که اسرائیل نیز از سنت‌ها و نوامیس مردم‌شناختی مستثنی نیست ، حتی اگر بتواند با تمامی تجهیزات فناوری، اندکی به جامعه خود تنفس مصنوعی داده و صهیونیست ها را سر پا نگه دارد.
منبع: تسنیم
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 5613
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *