800
۰
خطیب نماز جمعه سراوان:

فلسطین اولین اولویت جهان اسلام/ تواضع بزرگترین عبادت نزد خداوند است

امام جمعه سراوان با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) گفت: متواضع وفروتن باشید همانا تواضع و فروتنی بزرگترین عبادت نزد خداوند است.
rhehs
rhehs
به گزارش شستون، نمازجمعه این هفته (ششم اسفند ماه) به امامت حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه سراوان در مسجد علی ابن ابیطالب شهرستان سراوان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته خود با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) گفت: متواضع وفروتن باشید همانا تواضع و فروتنی بزرگترین عبادت نزد خداوند است.
وی با بیان اینکه تواضع، فرو بردن خشم، خضوع و خشوع در برابر دیگران است، افزود:  تواضع یکی از دستورات مهم دین مبین اسلام و حد متعادل در یک انسان است.
امام جمعه سراوان تکبر را حد افراط و ذلت و پستی را حد تفریط در یک انسان دانست و اظهار داشت: از نمازگزاران توقع داریم که از تواضع بیشتری برخوردار باشند.
وی با شاره به فرمایشات امام حسن عسکری (ع) تصریح کرد: تواضع و فروتنی نعمتی است که خداوند به بندگان خود می دهد و هیچ کس بر آن حسادت نمی کند.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان با بیان اینکه تعلیم وتربیت یکی از موارد مهم بشیریت است، اذعان داشت: معلمان بخش مهمی از تربیت را برعهده دارند و باید با توجه به مبانی اسلامی فرزندان خوبی به جامعه تحویل دهند.
وی مبتکر، فکور، خوش رویی، اهل ایده و تعامل اجتماعی را از برخی خصوصیات دانش آموزان با تربیت جامعه دانست و اذعان داشت: خانواده ها در تربیت فرزندان خود مسئول هستند و باید در تربیت نفس خود کوشا باشند.
دهقان امام جمعه سراوان با اشاره به دوازدهم اسفند ماه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه (س) شخصیتی است که پیامبر (ص) از او به عنوان سرور زنان عالم یاد می کند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از کشور فلسطین عنوان کرد: فلسطین برای ملت ایران بسیار مهم است و اولین اولویت جهان اسلام به شمار می رود.
امام جمعه سراوان در ادامه خاطر نشان کرد: نیروهای مقاوت فلسطین توانستند با وسعت کم خود جلوی طرح های بزرگ اسرائیل و صهونیسم را بگیرند.
وی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و مشکلات اخیر خوزستان اذعان داشت: وظیفه هر حکومتی است که در حل مشکلات جامعه اقدام کند.
انتهای خبر/1675
 
 
جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 5634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *