800
۰
رييس كل دادگستري سيستان و بلوچستان؛

ارتقاي امنيت اجتماعي اولويت نخست دادگستري سيستان و بلوچستان است/ تاكيد بر رعايت عدالت و تناسب جرم و مجازات

رييس كل دادگستري استان سيستان و بلوچستان گفت: ارتقاي امنيت اجتماعي اولويت نخست دادگستري سيستان و بلوچستان است و آسیب های موجود در جامعه ناشی از غفلت و فاصله گرفتن از وظایف قانونی و شرعی است.
tuyhrethd
tuyhrethd
به گزارش شستون، حجت الاسلام ابراهيم حميدي در آيين توديع و معارفه رييس دادگستري شهرستان خاش، با تاكيد بر تعامل و همكاري في مابين دستگاه قضاء و ريش سفيدان و علماء، اظهار كرد: علماء و معتمدين مي توانند در بحث مسائل امنيتي و قضائي به ويژه در بحث صلح و سازش همكاري بسيار خوبي با دستگاه قضاء داشته باشند.
 
وي بيان كرد: 38 سال از انقلاب شكوهمند ايران اسلامي مي گذرد و اين انقلاب يك انقلاب فرهنگي است و لذا ظهور بعضي از آسيب هاي اجتماعي علاوه بر اينكه شايسته يك حكومت اسلامي نيست بلكه نشان از غفلت ما نيز در رفع اين آسيب ها دارد.
 
حجت الاسلام حميدي تصريح كرد: پيشگيري از وقوع جرم علاوه بر اينكه وظيفه قانوني همه دستگاه ها است و پيشگيري از وقوع هرجرمي تنها به وظايف و رسالت هاي دستگاه هاي اجرايي منحصر نمي شود بلكه وظيفه شرعي و قانوني براي همه اقشار جامعه است.
 

 
وي خاطرنشان كرد: يكي از مهمترين و اساسي ترين رسالت هاي دستگاه قضايي ايجاد امني و بسط عدالت در كشور است و هرچه در اين جهت موفق تر اجرا كنيم بدون شك در جلب رضايت مردم توفيقات بيشتري را كسب مي كنيم.
 
رييس كل دادگستري استان سيستان و بلوچستان با بيان اينكه رويكرد ما در تغيير مديران در دستگاه هي قضايي ارتقاء مديران و بهره مندي از ظرفيت آنان و تزريق ايده هاي مثبت است، گفت: دستگاه قضايي پناهگاه عمومي مردم است و هيچ مديري در دستگاه قضايي و خارج از دستگاه قضايي حق امر به معروف و نهي از منكر به قاضي را ندارد.
 
وي با بيان اينكه دادگستري استان سيستان و بلوچستان در حال حاضر در قله است، افزود: هزينه اساسي و مهم نظام را شهدا با تقدیم جان و خون و جوانی خود پرداختند و این شجره طیبه را به دست مسئولانی که حلقه اصلی پیوند ناگسستنی مردم و نظام هستند، سپردند.
 
حجت الاسلام حميدي با بيان اينكه یک قاضی و یک داور در صورتی می تواند موفق باشد که داوری اش بر اساس قانون باشد، تصريح كرد: اگر کسی بر اساس قانون عمل کند ما مشکلی نداریم و باید جامعه را نیز در مسیر قانونمندی قرار دهیم. داوری و قضاوت باید بر مبنای قسط و عدل باشد و قاضی باید علم قضاوت داشته باشد و در شناخت عرصه موضوع حکم عالم باشد.
 

 
وي اشاره به فرمايشات گوهربار رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، اذعان كرد: برخورد قانوني و واقعي با مجرمين يكي از مهمترين دغدغه ها است و سعي مي كنيم يك تعامل سازنده و ظابطه مند با حفظ استقلال دستگاه قضايي با تمامي دستگاه ها به ويژه شوراي تامين داشته باشيم.
 
رييس كل دادگستري استان سيستان و بلوچستان با قدرداني از زحمات رييس دادگستري سابق شهرستان خاش، اظهار كرد: نظام شكوهمند ايران اسلامي برخواسته از خدمت صادقانه است و تداوم آن نيز به دست خدمت صادقانه مسئولان نظام سپرده شده است.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، در اين مراسم كه با حضور مسئولين، علماء، ريش سفيدان، معتمدين، قضات و جمعي از مردم شهرستان خاش در سراسراي فرمانداري اين شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات محمدباقر كياني، مهرباني فر كه پيش از اين بعنوان رييس دادگستري شهرستان دلگان بوده به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان خاش معرفی و منصوب شد.
 

.

.

.

.

.

منبع: تفتان ما
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 5652
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *