800
۰
شستون گزارش می دهد؛

سیستان وبلوچستان بهشت گیاهان دارویی و زینتی/سهرمرد گیاهی که چهل گونه مختلف دارد

سرمایه گذاری  بخش خصوصی بر روی گیاهان دارویی منجر به اشتغال زایی و درآمد زایی  بسیاری از جوانان می شود.
گیاه
گیاه
به گزارش پایگاه خبری شستون کشور ایران دارای اقلیم گسترده و گونه های گیاهی مختلفی است. شرایط آب و هوایی استان سیستان و بلوچستان  سبب سازگاری و وجود گونه های گیاهان دارویی مختلفی در این منطقه شده است که خاص این استان است. وجود گیاهان زینتی و دارویی متنوع در این استان زمینه لازم برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی را برای شرکت های دانش بنیان به وجود آورده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با اشاره به اینکه گیاه سهرمرد(sohrmard) گیاه علفی از تیره گل کاغذی است گفت: سهرمرد درخچه ای بدون کرک به رنگ قرمز و دوران گل دهی آن از اواسط اسفند شروع و تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد که در زبان محلی به آن سهرو می گویند.
سهرمرد دارای چهل گونه مختلف است
دهقان گلپوش استکانی و قیفی ، پهنک آن دارای پنج لبه است که پس از خشک باقی می ماند را از مشخصه های این گیاه نام برد و ادامه داد:این گیاه دارای چهل گونه است که در حال حاضر سه گونه آن شناسایی شده است.
وی محل رویش گیاه سهرمرد را در شهرستان های خاش، ایرانشهر، سرباز، نیکشهر و سراوان دانست و تصریح کرد: بومیان منطقه از این گیاه به عنوان یک نوع محرک اشتهاآور واز جوشانده آن  برای رفع خستگی، التهاب واختلالات کلیوی، تصفیه خون، درمان عفونت های روده وبرای  درمان دیابت استفاده می کنند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سراوان با بیان اینکه نتایج پژوهش های صورت گرفته بر روی این گیاه نشان می دهد که عصاره سهرمرد دارای انتی اکسیدان قابل توجهی است تصریح کرد: این امر ممکن است به مقدار فنول گیاه مرتبط باشد.
انتهای پیام/
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 1047
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *