800
۰

حاشیه های آئین وداع با پیکر کیارستمی

آئین تشییع و وداع با پیکر «عباس کیارستمی» کارگردان فقید سینمای ایران، ساعت 8 و 30 دقیقه صبح روز یکشنبه با حضور گسترده مردم و علاقه مندان به هنر سینما از مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب آغاز شد.
وداع
وداع
به گزارش شستون به نقل از خبرنگاران ایرنا، این آئین با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، ذکر صلوات ، قرائت فاتحه و همچنین تشویق مکرر مرحوم کیارستمی از سوی حاضران آغاز شد.
* جمعیت زیادی از صبح امروز با حضور در این آئین به خیابان حجاب آمده اند و هر لحظه نیز بر تعداد شرکت کنندگان افزوده می شود.
* شرکت کنندگان در آئین تشییع و وداع با پیکر عباس کیارستمی، تصاویر و پوسترهای این کارگردان برجسته ایرانی را در دست دارند.
* دو مانیتور بزرگ در محدوده خیابان حجاب و اطراف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نصب شده که آئین تشییع پیکر عباس کیارستمی را به صورت زنده پخش می کند.
* ماموران پلیس راهور تهران بزرگ با حضور در محدوده خیابان حجاب و اعمال محدودیت های ترافیکی، زمینه برای برگزاری منظم و باشکوه آئین تشییع پیکر کیارستمی را فراهم کرده اند.
* ماموران آتش نشانی ، اورژانس و خدمات ایمنی شهری نیز با حضور در محل آماده ارائه خدمات به جمعیت عظیم شرکت کننده دراین مراسم هستند.
* پخش پوسترهای با مضامین فعالیت های هنری و آثار سینمایی عباس کیارستمی به صورت وسیعی در حاشیه آئین تشییع پیکر این کارگردان برجسته درحال انجام است.
* پرویز پرستویی مجری مراسم وداع مردم با عباس کیارستمی است.
* تعدادی از هنرمندان شرکت کننده دراین مراسم از جمله آیدین آغداشلو و اصغر فرهادی در خصوص قابلیت ها و ظرفیت های حرفه ای عباس کیارستمی در حوزه های مختلف هنری از جمله، شعر، سینما و نقاشی سخنرانی کردند.
* حسین فریدون(برادر رئیس جمهوری)، مسعود کیمیایی، اصغر فرهادی، مجید مظفری، داریوش فرهنگ، شهرام ناظری، علیرضا افتخاری، بهن قبادی، هدیه تهرانی، جعفر پناهی و جمع بسیاری از شخصیت های فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی در آئین تشییع پیکر عباس کیاررستمی حضور دارند.
* پرویز پرستویی در سخنرانی خود درآئین تشییع پیکر عباس کیاررستمی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در این آئین، درخواست کرد به منظور حفظ آرامش خانواده مرحوم کیاررستمی و برگزاری مطلوب مراسم، از رفتن به لواسان خودداری کنند.
* قرار است پیکر عباس کیاررستمی کارگردان فقید کشورمان پس از تشییع برای خاکسپاری به منطقه لواسان انتقال داده شود.
تهرام 1109//9343// 1625
 
 
 
 
  انتهای پیام /*
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 1471
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *