800
۰
به همت روحانیون و معتمدین صورت گرفت؛

صلح میان طایفه درازهی و عفو قاتل بم پشتی

به همت جمعی از روحانیون و معتمدین منطقه صلح میان طایفه درازهی و عفو قاتل بم پشتی صورت گرفت.
hfrccm
hfrccm
به گزارش شستون؛ بابرنامه ریزی، هماهنگی وتلاش روحانیون، معتمدین، ریش سفیدان و بخشدار بم پشت، و با حضور مولوی هاشم زهی، مولوی نوهتانی و همچنین مولوی مولابخش پجنگوری از علمای برجسته اهل سنت پنجگور پاکستان مراسم صلح وسازش بین آقایان دوست محمد و عبدالغفور درازهی با پادر میانی سران طوایف و روحانیون بخش بم پشت در مسجد جامع کشتگان برگزار شد.
در این مراسم عبدالغفور درازهی پدر مقتول عبدالرحمان درازهی، قاتل فرزندش را آغوش گرفت و از حقوق قانونی خود درگذشت و قاتل را مورد عفو و بخشش قرار داد. 
 "عبدالرحمان درازهی" به دلیل اقدام سهوی" ج. د" درسال ۹۴ به قتل رسیده است؛ که اولیا قاتل در اولین فرصت پس از اقدام و خطای سهوی، فرزندشان را به خاطر حفظ اخوت وتسلی بازماندگان تحویل قانون دادند.
تیمورکریمزایی بخشدار بم پشت در سخنانی ضمن تشکر از بانیان برگزاری مراسم صلح و آشتی، از پدر مقتول به دلیل گذشت قاتل فرزندش قدردانی کرد و جایگاه عفو و گذشت را ازدیدگاه قرآن کریم اقدامی پسندیده و از فضایل  و منش های نیک در رفتار و اخلاق انسانی یاد کرد و افزود: عفو به معنی کنترل و مهار خشم، عواطف و چشم پوشی از حقوق شرعی و قانونی خویش به حساب می آید.
وی ادامه داد: عفو و گذشت از حقوق قانونی موجب می شود تا انسان صبر را در مقام خشم وغضب تجربه کند و تکرار اینگونه اعمال درانسان باعث می شود تاصبر و‌ شکیبایی در وجود انسان تقویت شود. 
بخشدار بم پشت دربخشی دیگر از سخنانش ضمن تشریح خدمات انجام شده برای زدودن غبار محرومیت در این بخش، خاطر نشان کرد:  پس از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به نقطه صفر مرزی به این منطقه بودجه برای احداث زیر ساخت های لازم در حوزه راه سازی و آب رسانی تخصیص یافته و به زودی شاهد حضور پیمانکاران برای احداث راه های مواصلاتی خواهیم بود.
کریمزایی در پایان سخنانش گریزی به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر وروستا زد و‌ ضمن بیان اهمیت انتخابات اظهارداشت: کسانی که قصد داوطلبی در انتخابات شهر و روستا دارند ازهم اکنون بامراجعه به بخشداری و یا فرمانداری برای دریافت معرفی نامه گواهی سوء پیشینه اقدام تا در زمان ثبت نام با مشکل مواجه نشوند.
گفتنی است "عبدالرحمان درازهی"  جوان ناکام روستای کشتگان بخش بم پشت شهرستان سراوان به دلیل اقدام سهوی" ج. د" درسال ۹۴ به قتل رسیده است؛ اگر چه اولیا قاتل در اولین فرصت پس ازاقدام وخطای سهوی، فرزندشان را به خاطر حفظ اخوت وتسلی بازماندگان تحویل قانون دادند.
 
انتهای پیام/۱۳۱۹
 
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 5820
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *