800
۰

رفع نیاز محصولی مشترک از دو صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی

رفع تحریم‌ها باعث شد که فضای واردات کالاهای استراتژیک به ایران تغییر کند، اما علی‌رغم این موضوع تولیدکنندگان دانش‌بنیان ایرانی با حفظ کیفیت و ارتقای آن در کنار ارائه قیمت رقابتی توانسته‌اند در دوران پسابرجام نیز در صنعت پالایش و پتروشیمی به نتایج مهمی دست پیدا کنند.
نفت و گاز
نفت و گاز
به گزارش شستون به نقل از سرویس بازار ایسنا، شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو با تولید محصول استراتژیک کاتالیست متانیشن، ایران را از واردات این کالای استراتژیک بی‌نیاز  کرد.
کاتالیست متانیشن (Methanation) در تولید محصولات صادراتی اوره و آمونیاک صنعت پتروشیمی و نیز در فرایند تولید گاز سنتز پالایشگاه‌های کشور فعالیت دارد. 
محمود رضایی، مدیر مهندس فروش شرکت نفت و گاز سرو در این رابطه گفت: این شرکت پس از کسب دانش فنی کاتالیست متانیشن و دریافت نتایج موفقیت‌آمیز از انجام تست‌های شبیه‌سازی و مقایسه‌ای در مقیاس نیمه‌صنعتی، این محصول استراتژیک را روانه بازار کرد. این کالا به واسطه قراردادهای صنعتی منعقد شده با مجتمع پتروشیمی رازی در صنعت پتروشیمی و مجتمع پالایش نفت تبریز در صنعت پالایشگاهی قرار است در سال جاری در این مجمتع‌ها مورد استفاده قرار گیرد. 
رضایی افزود: در حال حاضر محصولی که شرکت نفت و گاز سرو تولید می‌کند به لحاظ پارامترهای کیفی نسبت به نمونه‌های اروپایی از کیفیت برتر و به لحاظ قیمت در مقایسه با نمونه‌های هندی و چینی حداقل 20 درصد پایین‌تر است. 
مجتمع پتروشیمی رازی در زمینه اقتصاد مقاومتی پیشرو است؛ به نوعی که پارسال نیز در موضوع بومی‌سازی کاتالیست ریفورمینگ ثانویه که از محصولات اصلی در فرآیند تولید اوره و آمونیاک است با شرکت نفت و گاز سرو مشارکت داشته است.
انتهای پیام
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 1496
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *