800
۰
شستون گزارش می دهد؛

رفع معضل"بیکاری" اصلی‌ترین خواسته مردم سراوان/ساعت ها کار در پی یک لقمه نان

نبود اشتغال و افزایش بیکاری مهمترین معضل بر سر راه جوانان است به گونه ای که برخی از جوانان سراوانی آینده خود را مبهم دیده که این عامل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را بوجود می آورد.
tyreht
tyreht
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ بخش عمده جمعیت فعال و اثرگذار جامعه را جوانان تشکیل می‌دهند. بر اساس آخرین آماری که از سوی مرکز آمار منتشر شده است، حدود 3میلیون جمعیت جوان کشور از بیکاری رنج می‌برند و به‌روایت غیررسمی این تعداد از 6 تا 15 میلیون نفر هم می‌رسد.
محمد عمر دهواری سرباز 18ماه خدمت در گفت و گو با خبرنگار شستون بعد از اتمام سربازی از بلاتکلیفی و امید به آینده نداشتن خبر داد و گفت:هیچ سرمایه ای برای ایجاد شغل ندارم.
وی افزود:جوانان سراوانی از نبود کار و اشتغال رنج می برند.
ابراهیم عبدالله زهی یکی از بیکاران شهرستان سراوان در این گفت وگو با بیان اینکه مدت هاست جویای کار بوده اظهار داشت:در شهرستان سراوان مسئولین برای ما هیچ کاری انجام نداده اند.
وی با شاره به اینکه کارت های مرزی مردم سراوان را صادر کرده اند،افزود:برای امرار معاش مسئولین اجازه کار کردن در مرز را به ما بدهند.
یکی از کارگران سراوانی که نمیخواست نامش ذکر شود در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه حدود 20 سال است در سراوان کارگری می کند،گفت:با این همه کار و زحمت هیچ گونه آینده ای نداریم.
وی افزود :مسئولین به فکر ما باشند.
این کارگر با بیان اینکه با بیرون راندن اتباع خارجه از سراوان امرار معاش بهتری خواهیم داشت ،تصریح کرد:خواسته ما از مسئولین این است که تدبیری برای اتباع خارجه بیاندیشند.
رفع معضل بیکاری اصلی ترین و مهم ترین خواسته مردم سراوان از مسئولین است و امید است که دولت تدبیر و امید برای رفع بیکاری و اشتغال زای جوانان تدابیری بیاندیشد.
انتهای پیام/1675
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 1531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *