800
۰
شستون گزارش می دهد؛

مقصر اصلی کیست / انباشت زباله و  نخاله های ساختمانی معضل شهروندان سراوانی

هنگام طوفان و وزش باد های شدیدتلی از خاک و زباله روانه فضای مسکونی و شهری می شود.
زباله
زباله
به گزارش شستون منابع طبیعی و محیط زیست موهبتی خداوندی است که از مجموعه موجودات ، منابع و عوامل و شرایط هماهنگی که  هرموجود زنده برای ادامه حیات به آن وابسته است به وجود آمده است. فعالیت های انسان برای رسیدن به رفاه و توسعه اقتصادی و اجتماعی خود باعث تخریب منابع طبیعی و محیط زیست شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سراوان با اشاره به اینکه دشت ها و دامنه های شمالی این شهرستان به عنوان منبع و دشت سرتغذیه سفره های آبی و قنوات می باشد گفت: برداشت های غیرمجازخاک رس و انباشت نخاله های ساختمانی وزباله های رها شده در شمال شهر معضلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است..
دهقان با بیان اینکه گاها برداشت های غیرمجاز توسط برخی ارگان ها صورت می گیرد افزود:برداشت های مکرر در مواقع بحرانی و سیلاب موجب انحراف مسیر رودخانه به منازل مسکونی می شود و خسارات جبران ناپذیری را بر جای میگذارد.
وی باتوجه به اینکه حل این معضل نیازمندعزم جدی وهمکاری ارگان هایی مانند شهرداری، محیط زیست و بخشداری ها را است خاطرنشان کرد: همه متقاضیان اکتشاف و بهره برداری از ذخایر شن ، ماسه و خاک رس اعم از ارگان های دولتی و غیر دواتی مکلف به  اخذ مجوزهای لازم از ارگان های مربوطه می باشند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری همکاری فرمانداری و بخشداران در جهت ساماندهی برداشت های غیر قانونی و انباشت نخاله ها در شمال شهر را لازم شمرد و ادامه داد: شهرداری ها و دهیاری ها از انباشت نخاله های ساختمانی و محیط زیست از تخلیه زباله های و فاضلاب ها جلوگیری نمایند.
رئیس محیط زیست هم در خصوص جمع آوری نخاله ها با اشاره به اینکه مکاتباتی با شهردار برای تایین مکان برای دفن نخاله ها داشته است و نتایجی حاصل نشده خاطرنشان کرد:بافرهنگ سازی و روی کار آمدن بخش خصوصی و شهرداری این معضل حل میشود.
این در حالی است که شهردار سراوان با بیان اینکه با هماهنگی منابع طبیعی و آبخیز داری مکانی برای ریختن زباله ها ونخاله ها مشخص شده است گفت: زباله و نخاله های جمع آوری شده از سطح شهر توسط شهرداری در مکان های مخروط برداری شده ریخته می شوند.
محمد بارک زهی با اشاره به اینکه کسانی که نخاله های خود را در سطح شهر رها میکنند را به دادگاه معرفی میکنند تصریح کرد: مردم همکاری لازم را شهرداری ندارند و زباله و نخاله های خود را در شمال شهر رها میکنند.
انتهای پیام/
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 1058
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *