800
۰
رئیس دامپزشکی سراوان:

آنفلانزا،خسارات فوق بالایی در صنعت مرغ داری/فضله پرنده مبتلا به آنفلانزا می تواند یک میلیون پرنده دیگر را بیمار کند

رئیس دامپزشکی سراوان گفت:آنفلانزا می تواند خسارات فوق بالایی را در صنعت مرغ داری ایجاد کند .
fgfdg
fgfdg
به گزارش شستون ،جلسه ستاد پیشگیری از آنفلانزای فوق حاد پرندگان با حضور ناروئی فرماندار سراوان،دکتر درازهی رئیس دامپزشکی سراوان،دکتر رضازاده رئیس شبکه بهداشت ودرمان و جمعی از مسئولان در فرمانداری شهرستان سراوان برگزار شد.
 دکتر درازهی رئیس دامپزشکی سراوان در این جلسه با بیان اینکه آنفلانزا خسارات فوق بالایی را در صنعت مرغ داری ایجاد می کند،گفت:آنفلانزا یکی از بیماری های است که از پرندگان به انسان منتقل می شودو فضله پرنده مبتلا به آنفلانزا می تواند یک میلیون پرنده دیگر را بیمار کند.
وی A،B،C را تیپ های این نوع بیماری عنوان کرد و اظهار داشت:H5 فرم حاد این نوع بیماری است.
درازهی علایم آنفلانزا را در پرندگان همانند سرماخوردگی دانست و اظهار داشت:خوشبختانه تلفات انسانی ناشی از بیماری آنفلانزا را در ایران نداشته ایم.
وی در ادامه افزود:این بیماری از طریق پرندگان بیمار ،افراد، و حمل و نقل پرندگان منتقل می شود.
دکتر درازهی رئیس دامپزشکی سراوان تشخیص به موقع بیماری ،قرنطینه کردن محل بیماری آنفلانزا،تشخیص مکان،نظارت بر ورود وصدور مرغ ،از بین بردن پرندگا آلوده و ممانعت از جابجای مرغ در صورت بیمار بودن را وظایف ستاد پیشگیری از آنفلانزا دانست و تصریح کرد:نیروی انتظامی،دادگستری،علو پزشکی ،شبکه بهداشت و درمان جهاد کشاورزی،محیط زیست و شهرداری را از ادارات مربوط به  ستاد پیشگیری هستند.
وی در پاسخ به این سوال که جلسات پیشگیری از آنفلانزا چگونه برگزار می شود،گفت:این جلسات هر سه ماه یک بار در صورت اینکه بیماری آنفلانزا اعلام و شناسایی نشود بر گزار می شود.
در این حلسه درویش ناروئی  فرماندار شهرستان سراوان با بیان اینکه سراوان منطقه مرزی است و واردات پرندگان زینتی مرسوم است،گفت:با توجه به شرایط جغرافیایی سراوان ظرفیت انتشار بیماری آنفلانزا را دارد.
وی با بیان اینکه وجود مرغ داری ها در شهرستان سراوان می تواند تولید بحران کند،افزود:شانزده واحد مرغ داری فعال است و سی واحد دیگر فعال خواهد شد.
فرماندار سراوان در پایان اظهار داشت:کانون های بحران بیماری آنفلانزا را شناسایی کنیم تا بتوانیم از شیوع بیماری جلوگیری کنبم.
دکتر درازهی رئیس دامپزشکی سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون جلوگیری از وقوع بیماری آنفلانزا را در شهرستان سراوان از اهداف این جلسه عنوان کرد و گفت: مردم سراوان برای واکسیناسیون طیور خانگی و زینتی خود می توانند اقدام به خرید واکسن از کلینیک ها و بخش های خصوصی کنند.
انتهای پیام/1675
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 1582
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *