800
۰
شستون گزارش می دهد؛

خرما اسطوره میوه ها/تولید سرکه خرما در شهرستان سراوان+ تصاویر

سرکه به عنوان یکی از بهترین مواد برای ضد عفونی کردن  وسایل بهداشتی  مورد استفاده قرار می گیرد.
خرما
خرما
به گزارش شستون، این روزها گرد و غبار و آلودگی زیادی را شاهد هستیم.بهترین راه حل برای زدودن میکرب های آلوده از سطح وسایل استفاده از سرکه است.سرکه به عنوان یک ضدعفونی کننده از زمان بقراط که در سال های ۳۳۷ تا ۴۶۰ قبل میلاد  می زیسته به کار می رفت.سرکه طبیعی حاوی مقدار کمی اسیدتارتریک ، اسید سیتریک و دیگر اسید های گیاهی است.سرکه از زمان باستان در آشپزی در آسیا و اروپا رواج داشته است.
مدیر شرکت فرآوری خرمای کیمیا با بیان اینکه سرکه به عنوان یکی از مواد غذایی در خانوار های ایرانی جایگاه خاصی دارد گفت: بطورکلی می توان سرکه را به دو دسته صنعتی و سنتی تقسیم کرد.
دهواری با اشاره به اینکه برای اولین بار در شهرستان سراوان توسط شرکت فرآورده های خرمایی کیمیا از خرما سرکه تولید شده است تصریح کرد: سرکه خرما با طعم ترش و دلپذیری که داردچاشنی خوبی برای خوراک ها و خورشت ها است.
وی در ادامه افزود: مصرف سرکه خرما موجب دفع اوره در بدن،کاهش چربی اضافه بدن، هضم سریع غذاهای سنگین و باعث افزایش قدرت بینایی می شود.
مدیر شرکت فرآوری خرمای کیمیا با توجه به اینکه از سرکه خرما جهت درمان بواسیر و امراض جلدی استفاده می شودخاطر نشان کرد: از سرکه خرما برای درمان آفتاب زدگی، سوختگی،خارش پوست، لک های زیرچشم و سردرد های مزمن استفاده می شود.
دهواری در پایان شیره خرما، خمیر خرما، پودر هسته خرما، خرمای شکلاتی وترشی خرما از دیگر محصولات تولیدی این شرکت دانست.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 1059
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *