800
۰

صعود تیم آتلیه به لیگ برتر فوتسال؛ فرصت یا معضل

در زمان مدیریت سه ساله مدیرکل ورزش و جوانان استان قم معضلات و مشکلات بسیار زیادی بر سر راه این اداره قرارگرفته شده که برخی معضلات با بی‌توجهی به بحران تبدیل‌شده و برخی نیز به یک فرصت طلایی مبدل شده است.
rehshse
rehshse
به گزارش شستون، در زمان مدیریت سه ساله مدیرکل ورزش و جوانان استان قم معضلات و مشکلات بسیار زیادی بر سر راه این اداره قرارگرفته شده که برخی معضلات با بی‌توجهی به بحران تبدیل‌شده و برخی نیز به یک فرصت طلایی مبدل شده است.
در حال حاضر استان قم یک نماینده در لیگ برتر فوتسال دارد که سهمیه این تیم از سالیان گذشته به اداره کل ورزش و جوانان هبه شده و مدیریت آن با این مجموعه است اما در سال‌های اخیر از این فرصت استفاده‌نشده و همیشه یکی از چالش‌های اداره کل ورزش قم بوده است.
از زمانی که یاسین پیشرو انصراف خود را از ادامه کار در تیم داری فوتسال اعلام کرد، نماینده استان قم در لیگ برتر هم‌اکنون بدون اسپانسر و بلاتکلیف است.
کمتر از 36 روز دیگر به آغاز فصل 96-97 سری رقابت‌های لیگ برتر مانده است اما هنوز خبری از کادر فنی و بازیکنان این تیم نشده و به نظر می‌رسد بر اساس سناریوی هرساله 10 روز مانده به مسابقات تمرینات آغاز شود و در پایان تیم با یک رتبه میانه جدولی که فقط رفع تکلیف متولیان باشد به‌کار خود خاتمه دهد.
ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی استان قم
استان قم که از حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی و مناطق تجاری همچون سلفچگان، شکوهیه و محمودآباد بهره می‌برد اما هنوز نتوانسته همچون استان‌های دیگر کشور یک حامی ثابت برای رشته‌های ورزشی خود پیدا کند، تنها ورزش استان ملعبه دستی شده برای برخی که می‌خواهند دیده شوند و بعد خود را کنار بکشند.
عدم استفاده از ظرفیت‌های حاضر در قم به مدیریت استانی مربوط می‌شود چراکه این مجموعه نتوانسته امتیازات را به کارخانجات داده و آنها را برای سرمایه‌گذاری در بخش ورزش ترغیب و تشویق کند.
ظرفیت‌های فوتسالی استان قم
 فوتسال در استان قم یک رشته جاافتاده و عمیق است، در سال‌های اخیر این موضوع برای تمامی تیم‌های لیگ برتر محرز بوده و در حال حاضر بیش از 50 فوتسالیست اعم از بازیکن، کادرفنی و غیره در خارج استان قم در حال فعالیت هستند و حدود سه تن آنها موفق پیراهن تیم ملی را می‌پوشند.
باوجود این ظرفیت فصل گذشته باشگاه یاسین پیشرو از 7 بازیکن و کادر فنی غیربومی استفاده کرده که زیان آن را نسبت به فصل گذشته دید و جایگاه آن‌ها در پایان تنزل پیدا کرد.
صعود آتلیه فرصت یا معضل
تیم فوتسال آتلیه طهران پس از دو سال موفق شد با تیمی کاملاً بومی به لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور صعود کند و سهمیه استان قم در این لیگ به دو نماینده افزایش دهد.
آتلیه با هزینه شخصی و بدون حمایت بخش خصوصی استان قم اداره شد و به لیگ برتر راه یافت اما شرایط مسابقه در لیگ دسته اول و برتر کاملاً مساعد است چراکه تیم به یک سطح حرفه‌ای پا گذاشته است.
حالا که این تیم به‌عنوان نماینده استان قم در لیگ برتر شرکت خواهد کرد باید یک حامی و پشتیبان محکم داشته باشد زیرا در غیراینصورت در پایان فصل سقوط خواهد کرد.
در شرایط فعلی که در ورزش و استان قم حاکم است به نظر نمی‌رسد، شخصی و یا اسپانسری برای حمایت از این دو سهمیه پا پیش بگذارد.
امروزه در قم ظرفیت همه‌جانبه در قم وجود دارد اما کمی تدبیر می‌خواهد تا امید را به‌سوی ورزش روانه کند که تابه‌حال این‌چنین نبوده است.
وقت بسیار تنگ است اگر امروز به فریاد درخت شکوفا شده فوتسال نرسیم قطعاً ثمرات این درخت خشک می‌شود و سالیان سال ثمری را نخواهد داد.
اگر دوست داریم ماجرا تلخ سقوط صبا مجدداً تکرار نشود، باید واقعاً به فکر این رشته بود پس برای جوانان ورزش قم که با دست‌خالی جنگیدن و تیم را به لیگ برتر آوردند حالا امروز نوبت مسئولان است که با دستان پر به استقبالشان بروند.
امید است متولیان امر همین امروز سراغی از فوتسال بگیرند و دردی از این رشته دوا کنند و تنها برای گرفتن عکس‌های یادگاری و دادن رزومه به مراجع بالادستی به سراغ چنین تیم‌هایی نروند.
گزارش از رضا سپاهی
منبع: تسنیم
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 6944
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *