800
۰

اعتراض کاندیداها و اعتصاب اعضاء/ خدمت به‌ خلق‌الله به شرط استمرار مسئولیت!

اینکه چرا همزمان با اعتراض کاندیداها به نتایج انتخابات شورا، اعضاء مغلوب نیز با جلسات شورا قهر کرده‌اند، مقوله‌ای عجیب و در عین حال غیرقابل توجیه است.
rthstrhjsrtjh
rthstrhjsrtjh
به گزارش شستون، از آخرین جلسه‌ی شورای اسلامی کلانشهر تبریز 26 روز می‌گذرد و بنابه دلایل نامعلوم و غیرقابل توجیه جلسه‌ی دیروز شورا نیز برگزار نشد تا همچنان بررسی لوایح و رسیدگی به امور شهر روی زمین بماند.
در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال جاری طبق تصمیم هیئت رئیسه جلسات شورا به دلیل جلوگیری از سوءاستفاده انتخاباتی و پرداختن اعضاء به امور تبلیغاتی‌شان تعطیل شد تا با عدم برگزاری جلسه در هفدهم اردیبهشت، اولین جلسه‌ی پسا انتخاباتی در بیست‌وچهارم ماه گذشته برگزار گردد اما این اتفاق رخ نداد.
چندی پیش رئیس شورای شهر تبریز طی گفت‌وگویی از تعطیلی جلسه‌ی این هفته‌ی شورا خبر داد و علت آن را اعتراض کاندیداهای عضو شورای چهارم به نتایج انتخابات شورای شهر تبریز عنوان کرد.
اینکه پیگیری شکایات اعضاء با برگزاری جلسه‌ای دو ساعته آن هم یک‌روز در طول هفته چه منافاتی دارد معلوم نیست اما آنطور که قرائن نشان می‌دهند عده‌ای تا وقتی به فکر مردم و خدمت به خلق‌الله هستند که پست و مقامی را دارا باشند و مدت مسئولیت‌شان استمرار یابد.
در این دوره از انتخابات شورای شهر تبریز 17 تن از 21 عضو فعلی نامزد شده بودند که در نهایت بر اساس اعلام فرمانداری 2 نفر آن‌ها به عنوان منتخب مردم برگزیده شدند و 15 تن عملاً تاکنون حذف شده تلقی می‌شوند.
اگر هم در روند برگزاری انتخابات و شمارش آراء تخلفی صورت گرفته باشد، این دلیل نمی‌شود اعضاء شورا را به تعطیلی بکشانند و موجب گردند در پیشبرد کارها اختلال ایجاد شود. چنانچه کاندیداهای معترض معتقدند در حق‌شان اجحافی شده و مسئولین اجرایی به آراء مردم دست‌درازی کرده‌اند می‌توانند این موضوع را با ارائه اسناد و مدارک پیگیری نمایند اما در کنار این امر باید به وظیفه‌ی نمایندگی‌شان نیز عمل کنند.
بالاخره خواه یا ناخواه آن‌ها تا اواسط مردادماه سال جاری و برگزاری اولین جلسه‌ی شورای پنجم نماینده مردم تبریز در پارلمان محلی تلقی می‌شوند و وظایفی را بر عهده دارند که عدم انجام آن‌ها خود تخلف آشکار است.
منبع: دانا
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 7058
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *