800
۰

زنگ خطر کم آبی و خشکسالی در نخلستانهای آشار به صدا در آمد

کاهش نزولات جوی و افت آب های زیرزمینی موجب به صدا در آمدن زنگ خطر نابودی نخلستان‌های بخش آشار شهرستان مهرستان شده است.
مهرستان
مهرستان
به گزارش شستون به نقل از  با مهرستان نعمت الله قنبرزهی گرگیج در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: مهرستان منبعی از گیاهان دارویی است و تاکنون بیش از ۳۰ گونه گیاه دارویی در این شهرستان  شناسایی شده است.
وی به مناطق رویش گیاهان دارویی در شهرستان  اشاره و افزود: از جمله  مناطق رویش گیاهان در شهرستان مهرستان می توان به مناطق کوهستانی کوه بیرک اشاره کرد که دارای تنوع بالایی از گیاهان دارویی است.
وی خاطرنشان کرد: مردم منطقه خصوصأ عشایر و روستائیان به خواص درمانی بعضی از گونه های گیاهی پی برده و برای درمان بعضی از بیماری ها از این گیاهان استفاده می کنند.
وی افزود: این گیاهان به صورت خودرو در مناطق کوهستانی و بیابانی این شهرستان می‌رویند و ازگند، کلپوره، گواتک، مور، طوتری، آویشن و … از جمله گیاهان دارویی شناسایی شده در این منطقه است.
قنبرزهی گرگیج با اشاره به اینکه با سرمایه‌گذاری در این بخش شاهد اشتغالزایی و شکوفایی اقتصادی درشهرستان هستیم، تصریح کرد: از مزایای توسعه و تولید گیاهان دارویی می توان به  ایجاد و افزایش شغل پایدار و رشد اقتصادی شهرستان اشاره کرد.
مدیر جهاد کشاورزی مهرستان با بیان اینکه توسعه و تولید گیاهان دارویی در منطقه  نیازمند تامین اعتبار و توجه  بیشتر مسئولان ذیربط است، خاطرنشان کرد: توجه به گیاهان دارویی و زراعت آنها با تامین زیر ساخت‌های لازم می‌تواند مهرستان را به یکی از قطب های تولید کننده گیاهان دارویی در استان تبدیل کند.
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 1622
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *