800
۰
در جمع دانش آموزان مطرح شد

پرهیز از گناه بهترین اعمال ماه رمضان/آزادی از خود حیوانی راهی برای رسیدن به خلوص و بندگی+تصاویر

رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی سراوان در جمع دانش آموزان گفت: ترک محرمات در ماه مبارک رمضان بهترین اعمال است.
hteshse
hteshse
به گزارش شستون، جلسه اردوی جهادی فرهنگیان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرادی رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی سراوان و جمعی از دانش آموزان در مجتمع آموزشی گاج شهرستان سراوان برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مرادی رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی شهرستان سراوان با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: انسانها همگی در خسران هستند مگر آنانی که ایمان داشته باشند و عمل صالح انجام بدهند، صبور و حق گرا باشند.
وی با بیان اینکه صبوری در عبادت باعث افزایش پاداش اعمال می شود، گفت: هر کسی که در روزه داری و انجام عبادت صبر پیشه و از گناهان دوری کند از سوی خداوند متعال اجر فراوانی دریافت خواهد کرد.
رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی سراوان با اشاره به فرمایشات امام هادی (ع) افزود: دنیا بازارى است كه جمعى در آن سود و جمع دیگرى زیان می برند.
وی ترک محرمات را در ماه مبارک رمضان از بهترین اعمال عنوان کرد و تصریح کرد: گاهی اوقات ترک گناه در ظاهر به خاطر حفظ آبروی خویش است اما ترک گناه در پنهان فقط برای خداست و غیرخدا در آن وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین مرادی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اذعان داشت: مواظب باشید گناه نکنید عملتان از بین نرود و ضایع نشود، ترک یک گناه به اندازه یک عمر مستحبات انجام دادن، انسان را به جلو می اندازد.
وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم عنوان کرد: اى کسانى که ایمان آورده‏ اید مدد جویید به صبر کردن در مصائب و خواندن نماز ، خداوند با صابران است.
رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی شهرستان سراوان آزادی از خود حیوانی، تولد خود الهی، رسیدن به لقای خداوند و خلوص و بندگی را از جمله حقایق ماه رمضان دانست و گفت: صبر یکی از فضیلت های اخلاقی و انسانی است که بر انجام آن بسیار تأکید شده است؛ زیرا شخص سالک به سوی قرب الهی در حرکت است و با داشتن این صفت نیکو است که می تواند با مشکلات و مصیبت ها روبرو شود و به مقصود خود نایل آید.
وی روزه رفع کاستی ها در بُعد بندگی و رابطه با خدا را از آثار گرفتن روزه عنوان کرد و اظهار داشت: انسان روزه دار تمرین اخلاص و تربیت نفس می کند، و خود را برای رشد و تکامل و ترقی بهتر و بیشتر مهیا می سازد و روح خود را با روزی واقعی به خدا نزدیکتر می کند.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی در پایان با بیان اینکه انسان مسلمان با روزه داری صبر و اخلاص را تجربه و تمرین می کند، تصریح کرد: چنین انسانی با روزه، مقاومت را در برابر وسوسه های شیطان می آموزد و خود را برای بندگی خدا و استفاده بیشتر از معنویات آماده می سازد.
در پایان جلسه از دانش آموزان برتر و ممتاز با اهدای جایزه تقدیر شد.




انتهای پیام/1675
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 7304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *