800
۰
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی:

گروه اقدام مالی برای ایرانی ها قابل اعتماد نیست/ باز کردن پای نهادهای سیاسی به کشور مغایر منافع ملی ایران است

در عرصه ی سیاست بین الملل مسائل مختلفی مطرح می شود که با ساختارهای سیاست خارجی و جهت گیری های خاص گاهی از این استراتژی ها برای تهدید منافع ملی یک کشور بهره گیری می شود.
nilvni
nilvni
به گزارش شستون به نقل از سفیر شرق،حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت:گاهی برخی دولت ها ادعا می کنند با استراتژی بی طرفی می توان در مسائل داخلی یک کشور دخالت کنند؛ اما در مورد ایران این امر هیچگاه محقق نمی شود؛ چرا که ثبات و آرامش منطقه نباید دستخوش ورود نهادهایی شود که امنیت ملی را مورد هجوم قرار می دهند.
وی گفت: بایدها و نباید های یک کشور در حوزه ی سیاست داخلی و خارجی باید کنترل شده و حفاظت شده باشد و انگیزه ی نهاد های خارجی مبازره با پولشویی برای ورود به ایران زمینه ی تهدید اهداف ملی را فراهم می سازد.
دهمرده افزود: حفظ وضع موجود در درجه ی اول اهمیت قرار دارد و در شمار منافع اصلی کشور به حساب می آید و در واقع حفظ استقلال  و تمامیت ارضی کشور در گرو این است که از دخالت دولت های دیگر در امور خود جلوگیری کنند و کشورخود را از تعرضات خارجی مصون نگه دارد.
وی گفت:مسئله ی صلح و امنیت برای کشور ایران جزو منافع حیاتی به حساب می آید و نباید نظام سیاسی کشور با نفوذ و دخالت کشورهای دیگر به کانونی برای منافع آنها تبدیل شود.
دهمرده همچنین بیان کرد:اصولا وقتی از منافع ملی صحبت به میان می آید این منافع باید مورد توجه قرار گیرد اما در حوز ه ی بین الملل؛ کشورها و کارگروهایی هستند که به مرزها ی متعارف ملی خود بسنده نمی کنند و منافع ملی خود را در ورای مرزها و در سطح جهان جست و جو می کنند و این امر پسندیده نیست.
دهمرده گفت: نهاد های پولشویی به رغم بهره گیری از واژه ی منافع ملی درباره تمام اقدامات سیاست خارجی ؛در برخی از موارد رفتارهای واحد های سیاسی در صحنه ی بین المللی را درچهارچوب کاری خود تلقی می کنند اما در باطن با دشمن مشترک هم صدا می شوند و اعتماد به آنها امکان پذیر نیست.
وی افزود: منافع ملی کشور ایران بار ارزشی دارد و نباید اجازه ورود نهادهای دیگر برای مبازره با یک پدیده ی داخلی صادر شود.
وی گفت:باز نگری اقدامات دولت های غربی و عدم اعتماد به آنها بر همگان آشکار شده است و هیچ اندیشه ی سیاسی ورود یک نهاد غربی برای مبارزه با پولشویی در کشور خود را قبول نمی کند.
وی گفت:برخی از نهادهای بین الملی سعی دارند تا جریان های فکری کشورهای مختلف را تحت تاثیر قرار دهندو با پیچیدگی های مختلف واقعیت های خود را انکار کنند غافل از اینکه توده های مردم با شناخت کلیت و واقعیت آنها آشنا هستند.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 1659
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *