800
۰
خطیب نماز جمعه سراوان:

فرانسه سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته است/ملت های اسلامی خواستار جلوگیری از کشتار بی رحمانه مسلمانان کشمیر شوند

خطیب نماز جمعه شهرستان سراوان اذعان داشت: فرانسه با حمایت و نشستی که با گروهک تروریستی منافقین داشته است سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته است.
nirhk
nirhk
به گزارش شستون، نمازجمعه این هفته(95/5/1) به امامت حجت الاسلام واالمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان در مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) این شهرستان برگزار شد.
دهقان امام جمعه شهرستان در خطبه های این هفته خود در جمع نماز گزاران گفت:فردی که قادر به انجام مناسک حج نیست در هر جایگاهی که قرار دارد سفارش شده است که در نماز جمعه شرکت کند.
وی با اشاره به اینکه نماز جمعه دارای 2 خطبه است، افزود: در یک خطبه حمد و تقدس خداوند قرار دارد و در خطبه دیگرنیازها، شکایت ها، هشدارها و دستوراتی که صلاح جامعه اسلامی نیست گفته شود.
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در 5مرداد ماه سال1358 توسط مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی اقامه شد، اذعان داشت: این عالم در برابر ظلم، ستم و شکنجه های ساواک ایستادگی کرد که مبارزات و ایستادگی آنها منشا پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شد که این روز در ایران به عنوان روز نماز جمعه نام گذاری شده است .
حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان  در ادامه خاطر نشان کرد:نماز جمعه سنتی از سنت های  پیامبراکرم (ص)  که بشارتی برای مومنان و توبیخی برای منافقان است.
وی در تکمیل فضیلت برپایی نماز جمعه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت:مسافری که در روز جمعه قبل از نماز جمعه اقدام به مسافرت نماید در امنیت قرار نمی گیرد و خداوند اورا در طول سفر محافظت نمی کند و او را در میان خانواده، جانشین خود قرار نمی دهد.
امام جمعه شهرستان سراوان عملیات مرصاد را در زمان 8 سال دفاع مقدس یکی از مهم ترین و افتخار آمیز ترین عملیات ها در زمان جنگ بر شمرد و تصریح کرد:در 27 تیر ماه 1367 از جانب امام راحل (ره) قطع نامه 598 پذیرفته شد که رژیم بعثی عراق برای سومین بار یک عملیات همه جانبه ای را در جهت گرفتن خوزستان انجام داد که در این جا رزمندگان اسلام با قدرت ایستادگی کردن و رژیم بعثی عراق را شکست دادند.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان خاطر نشان کرد: رژیم بعث عراق در پی این شکست گروهک تروریستی منافقین را با تمام صلاح های جنگی تجهیز کرد و آن گروهگ با شعاراز مهران تا تهران ظرف 48 ساعت به ایران حمله کرد و بسیاری از رزمندگان را به شهادت رساند.
وی  در ادامه افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط شهید صیاد شیرازی و برخی از فرماندهان، گروهک تروریستی منافقین را محصور و آنها را با تمام تجهیزات جنگی و خمپاره ها شکست دادند که به عملیات مرصاد و کمین گاه نام گذاری شد.
امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به 17 هزار تروری که گروهک منافقین در ایران انجام داده است، اذعان داشت: تروریست خوب و بد وجود ندارد و در این مسیر کشور فرانسه باحمایت و نشستی که چند روز گذشته با این گروهک تروریستی داشته است سیاست یک بام و دو هوا را در  پیش گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان افزود: فرانسه با حمایت از گروهک تروریستی منافقین موجبات بدبختی خود را فراهم کرده است.
وی خاطر نشان کرد: با جدیت از مسئولین نظام می خواهیم با تشکیل گروه ها و کارشناسان خبره در این زمینه از حقوق ملت ایران در برابر خسارت های جانی و مالی که آمریکایی ها به وجو آورده اند در سازمان ملل دفاع کنند.
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه در سنوات گذشته کشمیر خود یک کشور اسلامی مستقل بوده است، تصریح کرد: پیراستعمار انگلیس این کشور را به 3بخش تقسیم کرد که یک قسمت در کشور پاکستان، قسمت دیگر در چین و قسمتی هم در کشور هند قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلیمن دهقان امام جمعه شهرستان گفت: به بهانه تقویت هندوها، رهبر یکی از مسلمانان کشمیر را ترور کردند که این اقدام با خشم و اعتراض مردم آن منطقه روبه شد.
وی در پایان با محکوم کردن جنایات صورت گرفته در کشمیر از کشور های اسلامی خواست تا با صدور بیانیه این جنایات را محکوم کنند و از سازمان ملل و حقوق بشرخواستار جلوگیری از کشتار بی رحمانه مسلمانان کشمیر توسط نیروهای هندی شوند.
 
انتهای پیام/1319
 
جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 1675
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *