800
۰

فرار رو به جلو یک سازمان دولتی برای فرار از پاسخگویی/ نام "نوبخت" آمد، یارانش دست به کار شدند!

مطلب منتشر شده در دانا صرفا در مورد بهره گیری سخنگوی دولت از یک ارگان دولتی برای حزب اعتدال و توسعه بود و نوشتن جوابیه به این خبر از سوی سازمان نقشه برداری، تاییدی بر اخبار و اتفاقاتی است که در سازمان نقشه برداری رخ داده است.
fdgfd
fdgfd
به گزارش شستون به نقل از دانا، اوایل هفته گذشته بود که دانا خبری با عنوان بهره برداری سخنگوی دولت از یک ارگان دولتی برای حزب اعتدال و توسعه/ سازمان نقشه برداری در احاطه نوبخت و دوستان! + تصاویر منتشر کرد که با واکنش مسئولان سازمان نقشه برداری مواجه شد. مسئولان سازمان نقشه برداری در حالی به نگارش جوابیه روی آوردند که مخاطب اصلی خبر، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت بود که به عنوان مسئول بالادستی شاهد رقم خوردن اتفاقاتی در این مجموعه دولتی است.
 
 
در اولین بند از جوابیه سازمان نقشه برداری آمده بود که "فرایند تغییرات مدیریتی در سازمان نقشه­ برداری کشور، مبتنی بر نگاهی علمی و صرفاً با تشخیص و نظر ریاست محترم این سازمان و در فرآیندی کاملاً کارشناسی بوده و خواهد بود. لازم به ذکر است برای نخستین بار، در دولت تدبیر و امید، یکی از متخصصین طراز اول کشور در حوزه مهندسی نقشه­ برداری با درجه استاد تمــام و از چهره­ های ملی و بین­ المللی به نام در این حوزه، به ریاست سازمان نقشه­ برداری کشور منصوب شده‌­اند. بازگرداندن سازمان نقشه ­برداری کشور به ریل اصلی به عنوان نهادی تخصصی و دانش محور، اولویت اصلی ریاست محترم این سازمان بوده و کلیه تغییرات مدیریتی در این دوره نیز در همین راستا قابل ارزیابی است؛ کما اینکه متوسط سطح تحصیلی مدیران ارشد این سازمان، برای نخستین بار در طول دوره فعالیت آن، از مقطع کارشناسی به مقطع دکتری ارتقاء یافته است."
 
 
در این باره گفتنی است که یک مخاطب اگر حتی یکبار متن خبر درج شده را مطالعه کرده باشد، بدون شک به این نتیجه دست می یابد که مخاطبان اصلی خبر ابتدا محمد باقر نوبخت به عنوان سخنگوی دولت و رئیس حزب اعتدال و توسعه و همچنین برخی مدیران فاقد تخصص نقشه برداری هستند. در خبر منتشر شده در دانا به هیچ عنوان صحبتی از ریاست سازمان نقشه برداری که اتفاقا از چهره های ملی و بین المللی و دارای تخصص لازم و کافی در این پست است به میان نیامده و روی صحبت با برخی چهره هایی است که به واسطه هم حزبی بودن با سخنگوی دولت، با دستور وی به عنوان قائم مقام و یا مسئولیت های دیگر در سازمان نقشه برداری دست یافته اند. از این رو هیچ کدام از بخش های مطلب منتشر شده مطلب و یا عکسی مبنی بر زیر سوال بردن جایگاه علمی و دانشگاهی ریاست سازمان نقشه برداری نشده است. حال شایسته نیست که مخاطبان اصلی ماجرا، از پرداختن به موضوع مورد اشاره طفره رفته و فعالیت های حزبی خود در یک مجموعه دولتی را با آوردن نام رئیس سازمان نقشه برداری، لاپوشانی کنند.
 
 
در بخش دوم از جوابیه سازمان نقشه برداری نوشته شده که "در تغییرات مـــدیریتی صورت گرفته در سازمان نقشه­ برداری کشور، اصل شایسته سالاری و بهره­ مندی حداکثر از توان بدنه کارشناسی داخل سازمان همواره مدنظر بوده است. این اصل در مورد دعوت به همکاری شمار اندکی از مدیران خبره بیرون سازمان نیز جاری و ساری بوده و هیچگاه مسائل غیرتخصصی در دعوت به همکاری از افــراد نقشی نداشته و نخواهد داشت. چنانکه معدود مدیرانی که از سایر دستگاه­های دولتی یا مراکز علمی و دانشگاهی به این سازمان دعوت شده­ اند همگی دارای سوابق قابل توجه خدمت در نهادهای دولتی و مسلط به وظایف تخصصی حوزه مربوطه بوده ­اند."
 
 
در بخشی از قسمت دوم آمده است "سطح تحصیلی مدیران ارشد این سازمان برای نخستین بار در طول دوره فعالیت خود به مقطع دکتری ارتقا یافته است ." باید گفت البته که برای مدیریت یک سازمان فنی تخصصی دولتی علاوه بر داشتن سابقه اجرائی و مدیریتی  داشتن تخصص علمی و فنی مرتبط لازم و ضروری است. در این باره سوال اینجاست که چگونه مسعود شفیعی با مدرک کارشناسی کشاورزی، کارشناسی روابط بین الملل و قبولی در دوره دکتری رشته بین الملل  و بدون سابقه دولتی به عنوان قائم مقام سازمان نقشه برداری  انتخاب شده است. در این بین البته لازم است به کسب مجوز خاص استخدام دولتی و تبدیل وضعیت وی به پیمانی آن هم در شرایطی که استخدام و اشتغال برای جوانان این مرز و بوم سخت و تا حدی اسفناک شده که قشر تحصیلکرده حتی با رشته های مرتبط را نیز با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند، اشاره و این سوال را مطرح کرد چگونه فردی که حتی شرایط سنی استخدام در مناصب دولتی را هم ندارد، یک شبه تبدیل به یک نیروی پیمانی در سازمان نقشه برداری می شود.
 
از سوی دیگر شنیده می‌شود یکی از دوستان و همکار حزبی مسعود شفیعی و استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری به عنوان سرپرست مدیریت پژوهش سازمان نقشه برداری فعالیت می کند که می توان در پاسخ به این بند از جوابیه به آن اشاره داشت.
 
وی که ارتباط کاری نزدیکی نیز با ترکان و نوبخت دارد پس از تصاحب پست مدیریت پژوهش، در هفته یک روز به محل سازمان نقشه برداری مراجعه می کند. از سوی دیگر سوالی که باید مطرح کرد این است که چگونه یک فرد با عنوان استاد راهنمای مرتضی صحرانورد یکی از مدیران ارشد سازمان نقشه برداری وارد این سازمان شده و مشغول به کار می شود و پس از مدت کوتاهی به یکباره این مجموعه را ترک می کند. موضوعاتی که نظر می رسد در تضاد با ادعای مطرح شده در بند دوم جوابیه سازمان نقشه برداری است.
 
 
در ادامه جوابیه سازمان نقشه برداری آمده که ضمن رد و تکذیب هرگونه سوء استفاده از منابع سازمان نقشه­ برداری کشور و یادآوری این نکته که مسئولان ارشـــد این سازمان همواره خود را امانتدار مردم و موظف به حفظ و پاسداری از بیت المال می دانند و عملکرد آنان به خوبی نشان­گر اعتقاد قلبی به این مهم و حرکت دائمی در این مسیر است، برای تنویر اذهان در مورد تصاویر به کار رفته در مطلب منتشره توسط آن سایت، لازم به تذکر است:
 
الف – دو تصویــــر نخست، مربوط به یکی از دیدارهای نـوروزی تعـدادی از کارکنان سازمـــان نقشه ­برداری با همراهی گروهی ازمتخصصان و فعالان اجتماعی مرتبط با صنعت نقشه ­برداری با آقای مسعود شفیعی؛ معاون محترم اداری، مالی و پشتیبانی سازمان نقشه­ برداری در روزهای نخستین سال است که با توجه به کثرت و تنوع درخواست­ها برای ملاقات با ایشان در آن ایام، به صورت جمعی، آن هم خارج از وقت اداری برنامه­ ریزی شده است. قطعاً حضور تعدادی از جوانان متعهد به فعالیت قانونمند اجتماعی دراین دیدار عیدانه ساده، نمی­تواند به عنوان رویدادی ناصواب و خلاف، تعبیر گردد چه آنکه برگزاری چنین برنامه ­هایی در مورد دیگر شخصیت­ها در فضای فرهنگی و صمیمانه ایام نوروز کاملاً معمول بوده است و انتصاب عنوان سوءاستفاده به چنین دیداری، یک شیطنت و بداخلاقی رسانه­ای محسوب می ­شود. بدیهی است هریک از افراد یا گروه­های شرکت کننده در این گونه ملاقات نیز می­توانند از منظر خود، نسبت به انعکاس این دیدار در کانال­های اطلاع­رسانی مربوط به خویش، اقدام نمایند.
 
ب- تصاویر بعدی نیز مربوط به مراسم افتتاح بیست و سومین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک در سازمــان نقشه ­بــرداری کشور است کــه هرساله با دعوت از مقامات ارشد کشور صورت می­ گیرد. این سازمان افتخار داشت که در افتتاحیه همایش امسال از حضور برخی مقامات ارشد همچون آقایان؛ مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری، غلامرضا شافعی؛ معاون توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور، رحمانی موحد؛ معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امیر امینی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی، سیف دبیر کمیته توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان گذشته به فراخور موضوعات مختلف کاری، میزبان شخصیت­های دیگری همچون سردار سرلشگر محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر مهدی مدیری؛ رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، سرتیپ دوم پاسدار حسین نامداری؛ رئیس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) قرارگاه ثارالله، امیرالهامی؛ معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم ­الانبیاء و ده­ها شخصیت دیگر نیز بوده است.
 
در ابتدای این بند آمده است که مدیران ارشد همواره خود را امانتدار مردم و موظف به حفظ و پاسداری از بیت المال می دانند. در این باره گفتنی است که احتمالا همین حس پاسداری نیز باعث شده که 2 تن از مدیران ارشد سازمان نقشه برداری اقدام به سکونت در 2 واحد آپارتمان این سازمان که تحت عنوان مهمانسرا قرار بوده مورد استفاده قرار گیرد، در محله اکباتان تهران نمایند.
 
در خصوص تصاویر منتشر شده نیز باید گفت منبع عکس دیدار مسعود شفیعی، کانال رسمی حزب اعتدال و توسعه می باشد. در این عکس و عکس دیگر که در کانال حزب وجود دارد هیچ یک از کارکنان سازمان نقشه برداری دیده نمی شوند و همگی اعضای سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه می باشند. حال این افراد چگونه همگی مرتبط با صنعت نقشه برداری شده اند جای سوال دارد. شاید عده ای دیگر از حزب به عنوان پرسنل سازمان درآمده اند که هنوز خبر آن منتشر نشده است.همانطور که پیشتر گفته شد منبع عکس کانال رسمی حزب اعتدال و توسعه است که در موضوع عکس به دیدار نوروزی اشاره نشده است.
 
در خصوص تصاویر پایانی خبر نیز باید اذعان داشت عکس هایی که مربوط به افتتاح نمایشگاه بیست و سومین همایش ملی ژئوماتیک بوده و منبع آن سایت سازمان نقشه برداری است به خوبی نشان می دهد همراهان آقای مرتضی بانک رئیس هیئت اجرایی حزب اعتدال و توسعه تماما از اعضای سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه می باشند.
 
در پایان مجددا لازم به یادآوری است که مطلب منتشر شده صرفا در مورد بهره گیری سخنگوی دولت از یک ارگان دولتی برای حزب اعتدال و توسعه بود و نوشتن جوابیه به این خبر از سوی سازمان نقشه برداری، تاییدی بر اخبار و اتفاقاتی است که در سازمان نقشه برداری رخ داده است.
انتهای پیام/
يکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 1715
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *