800
۰
مدیر جهاد کشاورزی سراوان:

آغاز برداشت محصول کاملا ارگانیک خرمای "رَبی" در سراوان/ لزوم برند سازی خرمای سراوان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان از آغاز برداشت کاملا ارگانیک خرمای "رَبی" در منطقه مک سوخته این شهرستان خبر داد.
خرما
خرما
شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان در گفت و گو با شسون با بیان اینکه 13 هزار هکتار سطح زیر کشت خرما در شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: از این مقدار 8 هزار هکتار به صورت پراکنده و دیم در مکسوخته از نوع "رَبی"، 4 هزار هکتار رقم "مضافتی" کشت آبی و هزار هکتار سایر ارقام خرما می باشد.
 وی با بیان اینکه شهرستان سراوان مانند کشور دارای چهار فصل است، افزود: اولین برداشت خرما از نوع ربی ارگانیک در دشت مکسوخته آغاز می شود که هم اکنون باغداران در حال برداشت این نوع از خرما هستند که برای اولین بار در سال گذشته این محصول به آلمان و ترکیه صادر شد.
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان با بیان اینکه محصول خرمای سراوان کاملا ارگانیک و بدون استفاده از سم و کود کشت می شود، که مورد تأیید اتحادیه اروپا است، گفت: امسال نیز محصول خرمای دیم کاملا ارگانیک دشت مکسوخته شهرستان نیز به کشورهای اروپایی صادر می شود.
 کمالی خاطر نشان کرد: اولین برداشت خرما در مکسوخته انجام می شود و سپس محصول خرما در شهرجالق، اطراف کله گان، بخش مرکزی سراوان، بم پشت و در  آخر خرمای منطقه ناهوک در مهرماه به دلیل خنک بودن هوا برداشت می شود.
وی ادامه داد:  در خصوص بسته بندی و برند سازی لازم است که اقدامات جدی انجام شود تا مانند دیگر استان های خرما خیز جنوبی کشور، با احداث سرد خانه های 100 و یا 200 تنی در محل باغات، کشاورزان بتوانند در زمان مناسب که خریدار خوب وجود دارد، محصول خود را به فروش برسانند.
 
انتهای پیام/1319
 
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 8324
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *