800
۰
مسئول نهاد رهبری مجتمع آموزشی عالی سراوان :

اعتکاف قبل از اسلام در ادیان الهی وجود داشته است/ تهذیب و خودسازی فرد با انجام اعمال اعتکاف

ا‌عتکاف عبادتی است مستحب که دارای جایگاه ویژه و رفیع می باشد و بستری جهت سوق دادن انسان به سوی خدایی شدن و دین باور شدن است.
شیخ
شیخ
حجت الاسلام و المسلمین عزیز الله شیخ مسئول نهاد رهبری مجتمع آموزشی عالی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون اعتکاف را به عنوان سنت حسنه نبوی ومراسم عبادی بیان کرد که نقش بسیار مهم و بسزایی در ترویج فرهنگ اسلامی ،دینی و احيا مساجد دارد.
شیخ مسئول نهاد رهبری مجتمع آموزشی عالی سراوان با بیان افزایش میزان خلوص ،تهذیب و خودسازی فرد با انجام اعمال  اعتکاف گفت: این سنت حسنه  باعث رونق ، تقویت ارتباطات ، همزیستی مسالمت آمیز ، ارتقا دوستی ها و صمیمیت ها بین  مؤمنان می شود.
وی با اشاره به اینکه اعتکاف در قبل از اسلام در بین ادیان الهی وجود داشته و اسلام نیز حکم آن را تنفیذ کرده است اظهار داشت:اعتکاف از نظر شرعی به معنای مکث و درنگ طولانی برای عبادت و راز و نیاز با خدا در مسجد می باشد ،اما در میان تعاریف موجود بهترین تعریف از امام(ره) است که عبارت اند از ماندن در مسجد و درنگ در آن به قصد اینکه بندگی خدا را بکنیم.
حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله شیخ مسئول نهاد رهبری در مجتمع آموزشی عالی شهرستان سراوان افزود:اعمال حسنه اعتکاف در ایام البیض 13،14،15 ماه رجب صورت می گیرد و اعتکاف در ماه های حرام از فضیلت بیشتری برخوردار است.
این مسئول داشتن عقل، نیت، روزه گرفتن، سه روز تحصن  در مسجد را از شرایط اعتکاف دانست.
انتهای پیام/
جمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب: 1074
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *