800
۰
دانشجوی پیرو خط امام در واکنش به اتهام زنی فائزه هاشمی به حکومت دینی:

ورشکستگان سیاسی دیروز، نفی‌کنندگان حکومت دینی امروز/مردم از کسانی که اسلام را پیاده نمی‌کنند زده می‌شوند

یک دانشجوی پیرو خط امام با بیان اینکه مردم از اسلام زده نمی‌شوند، بلکه از کسانی زده می‌شوند که اسلام را پیاده نمی‌کنند، گفت: اشرافی‌گری است که هیچ تناسبی با حکومت دینی ندارد و اینگونه متهم کردن حکومت دینی، نوعی فرار رو به جلوی وابستگان دولت سازندگی است.
دانشجو
دانشجو
به گزارش شستون به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فائزه مصلحی استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، در خصوص صحبت های اخیر فائزه هاشمی:«من حکومت دینی را نفی می کنم» گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی اداره می شود که برگرفته از اسلام و قرآن است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 58 با مدون شدن قانون اساسی، دولت هایی که سر کار آمدند موظف بودند بر پایه قانون اساسی، برنامه های خود را پیش ببرند.
وی بیان کرد: اما دولت‌هایی که سر کار آمدند، نوعاً دولت هایی بودند که خیلی اعتقاد به اجرای قانون اساسی نداشتند، برای مثال در دولت سازندگی که بعد از جنگ، متصدی امور کشور شد، الگویی برای اداره کشور به کار رفت که الگوی دینی نبود.
این استاد دانشگاه ادامه داد: این افراد نمی توانند ادعا کنند که حکومت دینی، دین مردم را تضعیف می کند چرا که اگر حکومت دینی بر اساس قانون اساسی اداره شود، قطعا عدالت در جامعه پیاده خواهد شد.
ورشکستان دولتداری دیروز، نفی کنندگان حکومت دینی امروز
وی تصریح کرد: چیزی که در دوره سازندگی و اصلاحات اتفاق افتاد، فاصله گرفتند با مبانی دینی بود .
مصلحی با بیان اینکه الگوی پیاده شده اقتصادی در دوره دولت سازندگی، الگوی توسعه لیبرالی و بر اساس بانک جهانی بود، افزود: این الگو نتوانست و نمی تواند عدالت را در جامعه  پیش ببرد و ما شاهد بودیم که الگوی لیبرالی  تجملات و فساد اداری و اقتصادی را به دنبال داشت، از این رو خوب است بعضی ها که اینگونه اظهار نظر می کنند: « حکومت دینی، باعث تضعیف دین مردم می شود.» نگاهی هم به عملکرد خودشان داشته باشند.
این استاد حوزه تأکید کرد: مردم از اسلام زده نمی شوند، بلکه از کسانی زده می شوند که اسلام را پیاده نمی کنند و از مبانی اسلام، آرمان های انقلاب، امام راحل و شهدا فاصله گرفته اند.
عدالت و فرهنگ، مغفولات دولت سازندگی
وی گفت: مردم هر وقت پای انقلاب و اسلام باشد برای دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب تا پای جان می ایستند و این ویژگی باید محک ارزیابی عملکردی  حضراتی باشد که با نام اسلام آمدند، حکومت کردند و خروجی شان فساد ادرای و اقتصادی بود.
مصلحی ادامه داد : با نگاهی به تاریخ دولت سازندگی و خروجی هشت ساله آن و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در هشت دیدار هفته دولت با مسئولان دولت سازندگی در می یابیم که محور صحبت های مقام معظم رهبری، "بحث عدالت و فرهنگ" بوده است، ایشان در آن سال ها بر روی  عدالت اجتماعی و ققر زدایی، تأکید فراوان داشتند و این نشان می دهد که این دولت با حکومت دینی، فاصله گرفته است.
وی تصریح کرد: وقتی دولت با حکومت دینی و مبانی اسلام فاصله می گیرد خروجی آن چیزی است که فاصله طبقاتی ایجاد می کند و حال  چرا حکومت دینی را متهم می کنیم؟
عدم تناسب اشرافیت‌گری با حکومت دینی
این استاد دانشگاه با بیان اینکه در دولت سازندگی نه تنها در اجرای قانون اساسی و مبانی حکومت داری اسلامی ضعیف عمل شد بلکه برخلاف  آن چیزی که مردم خواستند عمل کردند! وقتی رئیس دولت سازندگی بعد از جنگ اعلام می کند اکنون وقت رویکرد به تجملات است آیا تجملات رویکرد دینی است؟ خیر این شعارهای اشرافی گری و زندگی اشرافی گری هیچ تناسبی با حکومت دینی ندارد و این گونه متهم کردن حکومت دینی نوعی فرار رو به جلو است.
 فاصله فاحش طبقاتی؛ نتیجه اجرا نکردن مبانی حکومت دینی
این استاد حوزه ادامه داد: در آستانه انتخابات وابستگان به دولت سازندگی با نگاهی به خروجی خود می بینند که خروجی شان، نتوانسته عدالت را در جامعه ایجاد کند از همین رو  می خواهند تقصیر را به گردن حکومت دینی و اسلام بیندازند! در حالی که این دولت ها هستند که باید پاسخ گو باشند چرا بر اساس رهنمودهای رهبر و قانون اساسی عمل نکرده اند که نتیجه آن فاصله طبقاتی فاحشی در کشور است و آیا این مورد نتیجه  چیزی به جر فاصله گرفتن از حکومت دینی است ؟
مصلحی در پایان خطاب به فائزه هاشمی گفت: الگوی شما تماما الگوی غربی بوده است و اکنون هم با الگوی غربی پیش می روند، در بحث بهائیت شما چه تناسبی با بهائیت دارید که با آنها می نشیند؟! این یعنی ولنگاری فرهنگی و دینی و شما که مدعی دفاع از دین هستید  آیا تناسب دین این است که با کسانی که ضداسلام عمل می کنند بنشینید! اینکه به نوعی صحبت بکنیم و به نوعی دیگر عمل کنیم التقاط است .
انتهای پیام/
سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 1755
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *