800
۰

وزارت خارجه برای دفاع از شیعیان بسیار محتاطانه عمل می‌کند/ ظریف در سفر خود به آفریقا مسئله شکنجه شیخ زکزاکی را پیگیری کند

رئیس بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: دفاع از شیعیان، در دیپلماسی خارجی کشورمان محتاطانه صورت می‌گیرد.
لصثقل
لصثقل
به گزارش شستون به نقل از دانا؛ حمیدرضا ترقی، رئیس بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل صبح توس اظهار کرد: متاسفانه دفاع از شیعیان مظلوم جهان در دیپلماسی خارجی کشور ما بسیار محتاطانه صورت می گیرد.
 
وی به علت محتاطانه عمل کردن وزارت خارجه اشاره کرد و افزود: اگر ایران از مسلمانان یک منطقه حمایت رسمی کند، آنها متهم به ارتباط با ایران می شوند که این امر موجب افزایش فشار بر مردم مسلمان آن منطقه می شود.
 
رئیس بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: اعدام شیخ نمر در عربستان، فشار بر شیخ علی سلمان و شیخ عیسی قاسم در بحرین، همه به دلیل اتهام ارتباط با ایران بوده است.
 
وی با تأکید بر اینکه  در قانون اساسی، سیاست خارجه ایران موظف است از مستضعفین که مورد ظلم قرار می گیرند حمایت کند، تصریح کرد: از این رو می توان گفت کشور ما از لحاظ قانونی مانعی برای حمایت از مسلمانان و مظلومان ندارد با این وجود یک موضع گیری مناسب برای دفاع از حقوق مظلومان اتخاذ نمی شود.
 
ترقی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه ایران به آفریقا، اضافه کرد: امیدواریم ظریف در سفر خود مسئله شکنجه شیخ زکزاکی و مسلمانان نیجریه را مورد دقت و بررسی قرار دهد و در پی آن از طریق دیپلماسی کشورمان، جنبش عدم تعهد و مراجع مهم دینی علیه این کشتار واکنش نشان دهیم.
 
وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه ایران در مسئله کشمیر نیز بسیار محتاطانه عمل کرد، ادامه داد: این در حالی است که وزارت خارجه باید بر اساس شرایط کنونی و با توجه به توطئه های غرب برای ایجاد درگیری و نفاق میان مسلمانان باید جدی و فعال برخورد کند.
 
رئیس بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی ابراز کرد: وزارت امور خارجه باید پس از شناخت دقیق حوادثی نظیر کشتار شیعیان کشمیر و نیجریه، به صورت کاملا منطقی موضع اتخاذ کند.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 1762
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *