800
۰

استانی که از اجرای آزمایشی طرح رونق اقتصادی دولت هم محروم ماند

سه استان ایلام، لرستان و آذربایجان شرقی روز گذشته به عنوان مراکز اجرای طرح رونق اقتصادی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی معرفی شدند.
gjthj
gjthj
به گزارش شستون به نقل از دانا، سه استان ایلام، لرستان و آذربایجان شرقی روز گذشته به عنوان مراکز اجرای طرح رونق اقتصادی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی معرفی شدند.
 
استانداران این سه استان که دو تای آنها همسایه دیوار به دیوار کرمانشاه هستند در دیدار های جداگانه با رئیس جمهور از نتایج مصوبات سفر دولت سخن گفتند و البته باز هم از رئیس جمهور قول گرفتند. بهدعنوان مثال استان ایلام به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد... این قول رییس جمهور در پاسخ به پافشاری های استاندار ایلام است...
 
نگاهی به شاخص های آماری این استانها نشان می دهد که به عنوان مثال لرستان و ایلام که در سالهای گذشته در مواردی مانند بیکاری بسیار پر چالشتر از کرمانشاه بودند در تازه ترین آمارها جایگاه مناسب تری دارند.
 
پروژه های زیرساختی در حوزه های عمرانی، محیط زیست و ... نیز در استانهای مذکور و همجوار کرمانشاه شرایطی بسیار بهتر دارند.
 
جالب اینجاست که هر سه استاندار استانهایی که مشمول اجرای طرح رونق اقتصادی شده اند بومی هستند. مروارید استاندار ایلام اصالتا ایلامی است. بازوند استاندار لرستان راده شهر لر زبان نهاوند اما لرستانی الاصل است و جبار زاده استاندار آذربایجان شرقی نیز زاده همان است.
 
تلاش استانداران و مدیران بومی مذکور در تخصیص امتیاز اجرایی شدن طرح رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی به صورت پایلوت در استانهای تحت مدیریت آنها قابل انکار نیست.
 
این انتخابها در حالی است که ایتان کرمانشاه در هین پیشتازی در اکثر شاخص های منفی حتی در سفر روحانی به استان نیز به نحوی مورد خشم و غضب رئیس جمهور قرار داشت.
او کرمانشاه را شایسته منطقه آزاد و دارای  اولویت برای اتصال راه آهن به عراق ندانست و مدیران اجرایی استان نیز کمترین نمود روشنی برای دفاع از حقوق کرمانشاه نداشتند.
 
گفته میشود گزارش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در حضور رییس جمهور در حلسه شورای اداری روز سفر دولت به کرمانشاه حتی در صدد تلطیف اوضاع نا به سامان بیکاری استان برآمده است (مرصاد نیوز آماده انعکاس توضیح سازمان مربوطه در اینباره است)
 
مرصاد نیوز در گزارشی با عنوان "آشکار شدن تصمیم دولت برای مرکزیت زدایی از کرمانشاه در غرب کشور/ 10 دلیل برای پسرفت بحرانی"  به نگاه مرکزیت زدایی دولت از استان کرمانشاه پرداخت که هم اکنون در دست رس است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 1769
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *