800
۰
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد

کارشکنی آمریکایی ها در برجام با افزایش تحریم ها/ وزارت امور خارجه قاطعانه برخورد کند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا با افزایش تحریم ها و جلوگیری از فروش هواپیما به ایران برجام را نقض کرده است که باید وزارت امور خارجه برخورد قاطعانه ای داشته باشد.
ن
ن
محمد رضا طاهری کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با شستون اظهار داشت: آمریکا توان دیدن پیشرفت کشورهای مستقل را ندارد و خود را پدرخوانده تمامی کشورهای جهان می داند.
وی افزود: اکثر کشورهایی که برجام را امضا کرده اند، پایبندی ایران به برجام را قبول دارند اما در این میان آمریکایی ها کارشکنی هایی را انجام داده اند که با افزایش تحریم ها، برجام را نقض کرده اند.
 کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آمریکایی برای اینکه بتوانند تحریم ها را افزایش دهند می گویند که برجام را قبول نداریم، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تحریم هایی امریکا با اقتصادی مقاومتی که مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی به این موضوع داشته اند، از خود مقاومت نشان داده است،در واقع می توان گفت اقتصادی مقاومتی انعکاس داخلی برای تحریم های آمریکا است.
طاهری گفت: تقویت قدرت نظامی کشور، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و مذاکره با کشورهای مستقل مانند آفریقای جنوبی، برزیل، هند و روسیه عوامل موثر مقابل تحریم های آمریکا است.
طاهری اظهار داشت: به تازگی آمریکا فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را به بهانه حمایت ایران از بشار اسد، ممنوع کرده است که در اینجا از مفسران، گویندگان و افرادی که مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، سوال مطرح می شود که چرا آمریکا را برای دخالت های بیجا در امور دیگر کشور ها به ویژه کشورهای خاورمیانه زیر سوال نمی برند؟
وی خاطر نشان کرد: تیم مذاکره کننده، وزارت امور خارجه و شرکت هواپیمایی ایران باید واکنش های قاطعی را مقابل این تحریم ها از خود بروز دهند و در ادامه با کشورهای مستقل مانند فرانسه که تولید کننده هواپیما نیز هستند وارد مذاکره شوند تا معمالات از کشوری به کشور دیگر تغییر کند.
 کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان در پایان با اشاره به اینکه ممنوعیت فروش هوایپما به ایران نقض برجام است، اضافه کرد: ما با آمریکا به جایی نخواهیم رسید به دلیل اینکه آمریکا قصد ندارد لجاجت های بی مورد خود را کنار بگذارد.
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 8760
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *