800
۰
در سراوان صورت گرفت؛

نخلستان،سنبل سراوان است/420 اثر تاریخی،باستانی و طبیعی در سراوان

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری سراوان گفت:نخلستان یک سرمایه بزرگ و سنبل سراوان است.
rtghht
rtghht
به گزارش شستون ،جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان سراوان با حضور بزرگزاده معاونت برنامه ریزی و عمران فرمانداری،فرهاد سپاهی رئیس تعاون و کار ،نوید ملازهی بخشدار مرکزی و دکتررضازاده رئیس مرکز بهداشت و درمان سراوان در سالن اجتماعات شهرستان سراوان برگزار شد.
در این جلسه بزرگ زاده معاون برنامه ریزی و عمران فرمانداری با بیان اینکه اماکن عمومی یکی از ضروریات شهرستان سراوان است،گفت:نخلستان سراوان یک سرمایه است.
وی در ادامه افزود:نخلستان یک سرمایه بزرگ و سنبل سراوان است.
بزرگ زاده با بیان اینکه سراوان به نخل،نگاره و سفال معروف است،اظهار داشت:با برنامه ریزی درست می توانیم گردشگران بیشتری را به سمت سراوان جذب کنیم.
وی در پایان گفت:سراوان یکی از شهرستان هایی است که این قابلیت را دارد که گردش گران زیادی را به خود جذب کند و ما بتوانیم از این قابلیت استفاده کنیم.
در حاشیه این نشست بزرگ زاده معاون برنامه ریزی و عمران فرمانداری در گفت و گو با خبرنگار شستون آمادگی لازم جهت فراهم کردن بستر برای حضور مسافران و جذب گردش گر را از اهداف برگزاری این جلسه عنوان کرد و گفت:جلسه ستاد تسهیلات سفر یک ستاد دائمی است و در کل کشور برگزار می شود.
وی با بیان اینکه شهرستان سراوان در شرقی ترین نقطه استان قرار دارد و محل گذر به شهرستان های دیگر نیست،افزود:سراوان دارای مکان های دیدنی فراوانی است که اگر بتوانیم این اماکن دیدنی را به خوبی معرفی کنیم گردشگران زیادی به مقصد سراوان خواهند آمد.
وی برگزاری همه ساله جشن هامین (خرما پزان و برداشت خرما) را در شهرستان سراوان یکی از موارد جذب مسافر و گردش گر به سراوان دانست و اظهار داشت:مسافران ضمن شرکت در جشن هامین می توانند با جاذبه های دیدنی و تاریخی سراوان آشنا می شوند.
معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری سراوان با اشاره به اینکه شهرستان سراوان 420 اثر تاریخی،باستانی و طبیعی دارد،تصریح کرد:از 420 اثر تاریخی و باستانی، 130 اثر ثبت ملی شده است.
وی با بیان اینکه رسانه می تواند تأثیر مؤثری در معرفی شهرستان سراوان داشته باشد،اذعان کرد:با معرفی از طریق رسانه می توان نقاط گردشگری سراوان را در سطح ملی مطرح کرد.
بزرگ زاده معاون برنامه ریزی و امور عمرانی شهرستان سراوان نقش شهرداری ،میراث فرهنگی و تبلیغات اسلامی را در معرفی سراوان مؤثر دانست و بیان داشت:بخشداری ها هم از طریق دهیاری معرفی سراوان را خواهند داشت.
وی در پایان  ناهوک، جالق، کله گان، دزک ، خیر آباد و کلپورکان را از روستای های هدف گردش کری دانست و اظهار داشت:معرفی شهرستان سراوان مهم ترین نکته در جذب مسافران است.
انتهای پیام /1675
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 1822
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *