800
۰
در جلسه ستاد سازماندهی متکدیان مراغه مطرح شد :

شهری بدون گدا با ایجاد اولین مددسرای استان آذربایجان شرقی

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه گفت : با ایجاد مددسرای نگهداری موقت از متکدیان شهرستان مراغه برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی شاهد کم شدن چشم گیر متکدیان و داشتن شهری بدون گدا خواهیم بود .
مراغه
مراغه
به گزارش شستون به نقل از  رصدمراغا ؛ معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه مراغه در جلسه ستاد سازماندهی متکدیان و کودکان خیابانی گفت : طرح جمع آوری متکدیان چند سالی است که با همکاری ادارات در شهرستان مراغه شروع شده است و این باعث پایین بودن تعداد متکدیان در این شهرستان نسبت به شهرهای اطراف شده است که باید کمتر نیز بشود .
جواد محمودی با اشاره به ایجاد اولین مجتمع نگهداری موقت متکدیان در استان افزود : در گذشته با همکاری نهادهای قضایی، انتظامی و شهرداری نسبت به جمع‌آوری متکدیان اقدام لازم انجام می‌گرفت اما به علت نبود زیرساخت‌های لازم در این شهرستان، اقدام اساسی در این زمینه انجام نمی‌شد.
وی ادامه داد : با ایجاد مجتمع نگهداری موقت متکدیان در مراغه ازاین‌پس شاهد کم شدن متکدیان در این شهرستان خواهیم بود و با تلاش ادارات مربوطه امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور شهری بدون گدا داشته باشیم .
محمودی بابیان اینکه با انجام کارهای کارشناسی امید است متکدیان به آغوش خانواده برگردند اضافه کرد : از لحظه ورود فرد متکدی تا خروج وی از مدد سرا باید برنامه‌ریزی کارشناسی شود و تمام برنامه‌ها به‌صورت جدی اجرایی شود تا شاهد بازگشت افراد متکدی به دامن خانواده و جامعه باشیم .
وی خاطرنشان کرد : آموزش مهارت‌های شغلی در مدد سرا برای متکدیان باعث خواهد شد فرد پس از بهبود به سراغ کسب‌وکار سالم و مفید برای خود و جامعه برود .
عضو شورای اسلامی مراغه نیز در این جلسه گفت: وجود چارت سازمانی برای اداره مدد سرای امید مراغه از سوی ستاد سازماندهی متکدیان لازم و ضروری است .
مرتضی باستانی افزود : در حال حاضر چندین نفر در کارگاه‌های مدد سرای امید مراغه به مشغول به کار هستند که این می‌تواند با همکاری اعضای ستاد گسترش یابد .
وی خاطرنشان کرد : باید بافرهنگ سازی در بین مردم و با استفاده از ظرفیت مجالس وعظ توسط واعظین و رسانه‌ها حالتی به وجود آورد که مردم با کمک مستقیم به متکدیان باعث ترویج این امر پلید در جامعه و حضور متکدیان نشوند .
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 1825
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *