800
۰

نبرد سرنوشت‌ساز سیاسی و میدانی در حلب

درست زمانی که داد تروریست‌ها در حلب از محاصره بلند شده است برخی از طرفداران خارجی این گروه‌ها سعی می‌کنند با طرح موضوعاتی همچون آتش بس کوتاه مدت به کمک آنها بشتابند.
greg
greg
به گزارش شستون به نقل از دانا، حلب به عنوان دومین شهر بزرگ سوریه و همچنین پایتخت صنعتی این کشور از اولین روزهای غوغای تکفیری‌ها به دست تروریست‌‌ها افتاد. شاید تا یک سال پیش کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد روزی بتواند با پرچم دولت سوریه در حلب گام بردارد.
اینکه چه اتفاقاتی افتاد که بالاخره پای ارتش این کشور به محاصره کامل حلب رسید بحثش جداست؛ تقریبا از یک سال پیش نیروهای جبهه مقاومت سعی داشتند تا از منطقه شمال حلب تکفیری‌ها را دور بزنند و محاصره حلب را کامل کنند و تروریست های تکفیری و به ویژه النصره نیز سعی داشتند تا از منطقه جنوب حلب محاصره نیروهای مقاومت را که کاملا از سمت جنوب و غرب به آنها پهلو داده بودند را تمکیل نمایند.
بالاخره جبهه مقاومت توانست تا کنترل مزارع شمالی، میانی و جنوبی "الملاح" در شمال شهر حلب را در دست گیرد و راه کاستیلو -شاهراه امدادی تروریست‌ها منتهی به داخل شهر حلب- را بطور کامل ابتدا با قدرت آتش باری و سپس به طور کامل مسدود نماید.
ارتش سوریه دو گذرگاه برای مردم گرفتار در دام محاصره حلب و یک گذرگاه نیز برای نیروهای تکفیری مشخص کرد تا بتوانند با تحویل سلاح از شهر خارج شوند.
نکته دیگری که در مورد محاصره حلب جالب توجه است این که تکفیری های حاضر در این منطقه به چند دلیل توان ادامه مبارزه با مقاومت را ندارند؛ اول این که بعد از کودتای ترکیه و قطع کامل عقبه خودشان در این کشور احتمال می دهند تا در صورت درگیری جدی و قطعی بطور کامل برخی گروه ها در این منطقه نابود شوند و بنابراین از درگیری جدی اجتناب می کنند و دوم اینکه این روزها بزرگترین گروه تروریستی تکفیری منطقه‌ی حلب یعنی جبهه النصره مشغول یک شوی مضحک به نام جدایی از القاعده شده است تا بتواند از لیست گروه های تروریستی سازمان ملل خارج گردد تا به این ترتیب هم بتواند به حیات خود در منطقه ادامه دهد و هم از دلارهای غربی‌ها منتفع شود.
بر همین اساس "محمد الجولانی" چند روز پیش در یک مصاحبه ماهواره ای اعلام کرد این گروه نام خود را به "جبهه الفتح الشام" تغییر داده و از القاعده جدا شده و دیگر تحت بیعت ایمن الظواهری نیست.
درست زمانی که داد تروریست‌ها در حلب از محاصره بلند شده است برخی از طرفداران خارجی این گروه ها سعی می کنند به کمک آنها بشتابند، به این ترتیب که با طرح موضوعاتی نظیر آتش بس کوتاه مدت و ... در تلاشند تا کمکی به تکفیری ها بکنند تا بتوانند جان سالم از معرکه حلب به در ببرند.
به این ترتیب بنظر می رسد درگیری های این روزهای حلب حیاتی و سرنوشت ساز شده است چرا که از نظر میدانی تکفیری ها به شدت تحت فشار هستند و ارتش و جبهه مقاومت سعی می کنند تا حلب را بطور کامل از دست تروریست ها پاکسازی کنند و از نظر میدانی هم بازیگران فرامنطقه ای طرف دار تکفیری ها سعی می کنند تا کفه ترازوی نبرد حلب را دوباره به سمت تکفیری ها سنگین تر کنند؛ وزیر خارجه‌ی آلمان و فرانسه و انگلیس بارها در سخنرانی های روزهای اخیر خود خواستار پایان محاصره حلب و ادامه‌ی گفتگوها شده اند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 1844
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *