800
۰

یک بیمارستان سهم تنها منطقه آزاد جنوب شرق/ "محرومیت" پیشانی نوشته چهاربهار ایران

نبود بیمارستان در سه شهرستان سرباز، نیکشهر و کنارک همواره بیماران این شهرها را راهی تنها بیمارستان ۱۵۶ تختخوابی منطقه آزاد چابهار می کند.
gfg
gfg
به گزارش شستون به نقل از دانا ،سال هاست که محرومیت پسوند دائمی و همیشگی استان سیستان و بلوچستان بوده است تا همواره مردم برای یک درمان ساده هم راهی شهرهای دیگر استان و یا کشور شوند. هر چند در میان شهرهای استان منطقه آزاد چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران از غافله عقب نمانده است و تنها بیمارستان این شهر اقیانوسی ۱۵۶تخت فعال و ۱۳۰ تخت مصوب دارد.
شهرستان چابهار با جمعیت بیش از 216 هزار نفری خود تنها منطقه آزاد تجاری جنوب شرق کشور است که همواره از کمبود و نبود امکانات بهداشتی و درمانی رنج می برد و این موضوع سبب نارضایتی شهروندان این خطه از کشور شده است. بیمارستان امام علی چابهار تنها بیمارستان دولتی این بندر است که از شهرهای نیکشهر و کنارک و سرباز نیز پذیرش بیمار دارد در تماسی های متعددی که برخی شهروندان با تعدادی از سایت های محلی استان داشتند خواستار پیگیری این موضوع شدند. شهروند چابهاری در خصوص مشکلات این بیمارستان به چهاربهاران گفت: خدمات این بیمارستان رضایت بخش نیست. ا.بلوچ شهروند نیکشهری نیز با بیان اینکه پس از انتقال همسرم به بخش اورژانس پس از 2 روز آن هم با وضع بسیار نامطلوب به وضعیت وی رسیدگی کردند عنوان کرد:  اورژانس باید در سریعترین زمان ممکن به وضعیت بیمار رسیدگی نماید و به بخشهای دیگر ارجاع داده شود .

احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در چابهار شهروند دیگری با بیان اینکه مسئولین در شهرستان های اطراف چابهار بیمارستان یا کلینیک های تخصصی ایجاد نمایند، گفت: برخی مردم از نقاط دور مسافت های زیادی را تا چابهار جهت انجام امور درمانی خود طی می کنند.
محمد نعیم امینی فر در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و سلامت عصرهامون در خصوص ارتقاء سطح خدمات بیمارستان های استان اظهار داشت: در حال تعامل باوزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی زابل زاهدان و ایرانشهر هستیم تا بتوانیم از ظرفیت این ادارات و طرح تحول سلامت جهت ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه تا کنون توافقات خوبی انجام و موافقت هایی وزیر بهداشت در این خصوص داشته اند افزود: کمیسیون بهداشت و درمان پیگیر وعده ها و توافقات ایشان است تا جنبه عملیاتی پیدا و تخصیص های لازم داده شود.

متوسط تخت های بیمارستانی در کشور آمار قابل دفاعی نیست
امینی فر با بیان اینکه متوسط تخت های بیمارستانی در کشور آمار قابل دفاعی نیست تصریح کرد: به ازای هر یک هزار نفر در کشور ۱.۶ دهم تخت داریم که این میزان در استان چیزی بین هشت تا ۹ دهم می باشد که این میزان نیز در استان در برخی شهرها متفاوت است لذا در حال پیگیری برای عدالت درمانی در کل استان هستیم.
نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه های ایجاد شده در خصوص بیمارستان چابهار ادامه داد: وضعیت بیمارستان چابهار در شان منطقه آزاد نیست که پیش از این استفاده هایی از ظرفیت مناطق آزاد جهت ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی انجام شده اما پایدار و قابل قبول نبوده است.
وی در ادمه با بیان اینکه ما از هر ظرفیتی برای ارتقاء بیمارستان چابهار استقبال می کنیم گفت: در حال حاضر توافقاتی برای احداث بیمارستان جدید در چابهار انجام شده و کمیسیون بهداشت و درمان نیز به جد پیگیر احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در این شهرستان است.
امینی فر در پایان با اشاره به ظرفیت خوب بیمارستان های صحرایی افزود: تصمیم دارم از این پس به صورت مستمر با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی در این طرح ها حضور یابم.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 1884
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *