800
۰
حضور کمتر از ۱۵ دقیقه ای وزرای نیرو و بهداشت در محلات

مهد پرورش گل و گیاه ایران یکبار هم وزیر کشاورزی اش را ندیده است

با گذشت بیش از ۳۶ ماه از استقرار دولت تدبیر و امید و در آستانه سفر رییس جمهور به استان مرکزی مروری داریم بر حضور اعضای هیئت دولت و وزرای دولت تدبیر و امید به شهرستان محلات، حضوری که آثار مورد نیاز و مورد توجه مردم را در پی نداشته است.
وزیر چهار
وزیر چهار
به گزارش شستون به نقل از صبح محلات، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در 12 مرداد سال 92، نوری از امید در بدنه جامعه‌ای که به دنبال تغییر و تحول در مسائل مختلف کشور بخصوص مسائل اقتصادی بودند جریان پیدا کرد، موضوعی که امروز با گذشت 1100 روز از عمر دولت به یاس تبدیل شده است.
در این میان حضور کمتر از 15 دقیقه‌ای وزرای دولت تدبیر و امید در عمر قریب به 1 میلیون و 600 هزار دقیقه ای دولت در شهرستان محلات و تلاش بسیار زیاد برخی فعالان برای حضور وزرای دولت در این شهرستان به موضوع یاس و نا امیدی دامن زده است.
 
تلاش‌های بی‌نتیجه برای حضور وزیر جهاد کشاورزی به مهد پرورش گل ایران
پس از دو سال وقفه در برگزاری نمایشگاه گل محلات، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید دوازدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات در شهریور ماه سال 93 برگزار و پس از برگزاری سیزدهمین دوره از نمایشگاه باز هم در شهریور 94 با ابتکار و تدبیر دولتی ها نمایشگاه به اردیبهشت ماه منتقل شد ابتکاری که به همین جا خلاصه نشد و با تغییر در نحوه و روند برگزاری نمایشگاه خیرات و برکات زیادی را نیز برای برگزار کنندگان داشت.
 
اما در این میان تمامی تلاش‌های مسئولین دولتی و خصوصی برگزار کننده نمایشگاه گل محلات که زمانی به صورت بین المللی برگزار می‌شده و هم اینک نیز قابلیت بین المللی شدن را دارد و مورد استقبال ویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان گل از سراسر کشور نیز هست برای حضور وزیر جهاد کشاورزی در این شهرستان بی نتیجه بود.
سفری که شاید می‌توانست گره کور برخی از مشکلات تولیدکنندگان گل و گیاه شهرستان محلات و شاید برخی مشکلات زیست محیطی امروز شهرستان از جمله نابودی باغات محلات را باز کند.
 
یک منبع آگاه در اتحادیه گل و گیاه شهرستان محلات به عنوان برگزار کننده نمایشگاه گل محلات به خبرنگار ما گفت: برای هر سه دوره برگزاری نمایشگاه گل محلات دعوت نامه‌های رسمی با امضاء مقامات استانی و شهرستانی برای وزیر محترم جهاد کشاورزی ارسال شد که هیچ یک از این نامه ها نتیجه‌ای را در بر نداشت.
 
حضور کمتر از 15 دقیقه ای دو ورزیر در عمر قریب به 1 میلیون 600 هزار دقیقه ای دولت در شهرستان محلات
در این میان حضور دو وزیر بهداشت و درمان و نیرو در شهرستان محلات شاید نقطه امیدی برای رفع مشکلات شهرستان بود که این دو سفر نیز به علت کوتاهی حضور نتیجه ای را در بر نداشت.
 
چیت چیان وزیر نیرو در سفر آذر ماه سال 93 به استان مرکزی و افتتاح چند طرح در سطح استان، سفری کوتاه نیز به شهرستان محلات داشت، سفری که خبرنگاران را شوکه کرد.
 
وزیر نیرو در این سفر چند دقیقه‌ای و بسیار کوتاه با حضور در محل تصفیه خانه آب و فاضلاب شهرستان محلات تنها بازدید جزئی از مراحل اجرای این طرح داشت، سفری که خبرنگارن در آن، فرصت عکس گرفتن از حضور وزیر را نیز به دست نیاوردند و طبیعتا دستاوردی نیز برای شهرستان نداشت چرا که با گذشت 19 ماه از سفر وزیر نیرو به شهرستان محلات هنوز شاهد ادامه فعالیت‌های عمرانی در تصفیه خانه آب محلات هستیم، تصفیه خانه‌ای که با کمک بیش از 10 میلیارد ریالی خیر محلاتی قرار است در ماه جاری تکمیل و در سفر ریاست جمهوری به بهره برداری برسد.
 
قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در آبان ماه سال گذشته با حضور در بیمارستان 96 تخت خوابی امام خمینی(ره) شهر محلات بازدیدی را از بخش‌های مختلف این بیمارستان داشت، حضوری که نور امید را در دل مردم شهرستان روشن و بلافاصله به علت کوتاهی زمان بازدید وی خاموش کرد و موجب اعتراض برخی از مسئولین بهداشت و درمان شهرستان و حتی حامیان دولت نیز قرار گرفت.
 
وزیر بهداشت در این بازدید که به گفته برخی از همراهان وی و تنها با فشارهای نماینده شهرستان و بدون برنامه قبلی صورت گرفت، تنها به بازدید از این بیمارستان بسنده کرد.
 
حضور بی نتیجه معاونان وزرا در محلات
در میان حضور مسئولین و مقامات بلند پایه دولت تدبیر حضور سه معاون وزیر از وزارت خانه جهاد کشاورزی، معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در کارنامه دولت به چشم می‌خورد بازدید‌ها و حضورهایی که شاید نیازهای شهرستان محلات را برآورده نکرده است.
 
طهماسبی معاونت باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه گل محلات در شهریور ماه سال گذشته، تنها با صحه گذاشتن بر برند بودن گل محلات و درخواست از گلکاران برای حرکت به سمت تولید با استفاده از تکنولوژی روز و استفاده از فناوری‌های نوین بسنده کرد و هیچ اقدامی برای کمک به تامین هزینه‌های گلکاران در زمینه مکانیزاسیون گلخانه‌ها نداشت.
 
سجادی  معاونت آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاوزی نیز در بازدید از طرح‌های جهاد کشاورزی و باغات رو به نابودی شهرستان در مرداد ماه سال 93 تنها به قول کمک برای ساخت حوضچه‌های لاستیکی در بالا دست باغات محلات بسنده کرد قولی که با گذشت دو سال از آن هنوز هیچ اقدامی در جهت اجرایی کردن آن صورت نگرفته است.
 
اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه گل های داودی محلات، لازمه توفیق در صادرات گل را نیز برند سازی جهانی دانست، و هیچ اقدامی در جهت کمک به برند سازی گل محلات برای صادرات نکرد.
 
مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید خرداد ماه سال گذشته خود از سایت مسکن مهر محلات ضمن اطلاع از مشکلات این سایت قول‌هایی در خصوص رفع این مشکلات داده بود که مشکلات همچنان پابرجا و محور اصلی سخنان مسئولین مختلف استانی و شهرستانی در جلسه با مردم و مسئولین اداره کل راه و شهرسازی و معاون عمرانی استاندار است.
 
در این میان به استثنای حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان محلات که اصالتی محلاتی دارد و گام‌های موثری را نیز در رفع مشکلات جامعه ایثارگری برداشته است سفر دیگر وزرا، معاونین و مقامات عالی رتبه کشوری در شهرستان هیچ گونه کمکی به رفع مشکلات مردم نکرده است.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 1893
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *