800
۰
خطیب نماز جمعه سراوان:

تجمل گرایی موجب هدر رفته سرمایه در جامعه می شود/آل سعود سد فی سبیل الله دربرابر ملت خداجوی ایران است

خطیب نماز جمعه شهرستان سراوان آل سعود را سد فی سبیل الله در برابر ملت خداجوی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
امام جمعه
امام جمعه
به گزارش شستون، نماز جمعه این هفته(95/5/15) به امامت حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان در مسجد جامعه علی ابن ابیطلب (ع) این شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین دهقان در خصوص آفات و مفاسد زندگی گفت:آفت هایی که به زندگی لطمه وارد می کند باید شناسایی شود و از آنها فاصله گرفت.
وی افزود: با فاصله گرفتن از آفات و مفاسد زندگی،  سبک مطلوب زندگی اسلامی را در پیش خواهیم گرفت که از سفارشات دین مبین اسلام است.
امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به اینکه امام علی (ع)حدود 60 آفت را در بعضی از خصوصیات اخلاقی و زندگی بیان کرده است، خاطر نشان کرد:برای هر چیزی یک آفت در زندگی وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلین دهقان تجمل گرایی را یکی از انحرافات و آفت های زندگی فردی و اجتماعی عنوان کرد وادامه داد: تجمل گرایی از منظر آیات و روایات قرآن در کنار نکات مثبت و مفیدی که دارد یک سری منهیات هم در آن وجود دارد که اگراز حد بگذرد موجب مضرات و آفاتی در زندگی خواهد شد.
وی تجمل را زینت کردن وآراسته شدن و تجمل گرایی را میل و رغبت به تجملات و توجه به ظواهر زندگی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر انسان از حد اعتدال بگذرد و به افراط و تفریط کشیده شود از درگاه عبودیت و بندگی دور خواهد شد.
 
تجمل گرایی موجب هدر رفت سرمایه در جامعه می شود
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه تجمل گرایی موجب هدر رفت سرمایه در جامعه می شود تصریح کرد: در بحث استفاده از لوازم آرایشی در ایران میلیارد ها دلار هزینه می شود که ایران رتبه های اول را در مصرف گرایی لوازم آرایشی در جهان را به خود اختصاص داده است که به ضررر جامعه اسلامی است.
وی زمینه سازی برای گناهان، غرور، حسد، طمع و کینه توزی را از آثار تجمل گرایی برشمرد و خاطر نشان کرد:گسترش فقر در جامعه، تبدیل ارزش به ضد ارزش و کاهش مهدویت در جامعه از دیگر آفات تجمل گرایی در جامعه است.
امام جمعه شهرستان سراوان با  اشاره به اینکه امروز یادآور بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا است، گفت:
در آن زمان توانسته اند که به بمب های اتمی دست یابند و با این امکانات  خواسته های شوم خود را به کشور های جهان سوم تحمیل می کنند.
خبرنگاری شغل خطیر و پرمسئولیتی است
حجت الاسلام و المسلمین دهقان در خصوص روز خبرنگار اذعان داشت: در17 مرداد سال 1377تربیت شدگان رژیم استکبار و تروریسم، دیپلمات ها و خبرنگارایرانی را در افغانستان به شهادت رساندند که این روز در ایران به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است.
وی خبرنگاری را شغل پر مسئولیت و خطیر دانست و تصریح کرد:خبرنگاری که از خطر کردن نهراسد و همواره به دنبال کشف حقیقت باشد در زمره خبرنگاران خوب قرار داد.
امام جمعه شهرستان سراوان داشتن عشق و علاقه به این حرفه است که با شم خبری، حوصله و نگاه موشکافانه بتواند از احساسات پرهیز کند و رویدادها را همان گونه که اتفاق افتاده است را منتشر کند.
آل سعود، سد فی سبیل الله در برابر ملت خداجوی ایران
حجت الاسلام و المسلمین دهقان در خصوص نام گذاری هفته حج گفت رژیم آل سعود سد فی سبیل الله در برابر ملت خدا جوی جمهوری اسلامی ایران است.
وی در پایان با اشاره به اینکه سالانه بیش از یک میلیون نفر از ایران درمناسک حج حضور دارند ازمسئولین و کشور های اسلامی خواست تا کوشش کنند که این مانع برطرف شود و ملت شریف ایران در ایام خاص مناسک حج به عبادت و بندگی خدا بپردازند.
 
انتهای پیام/1319
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 1911
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *