800
۰
در نشست هم اندیشی جوانان نخبه سراوان با مسئولین مطرح شد؛

جوانان امید و آینده جامعه هستند/ محرومیت در نوع نگاه و تفکر است

نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان در نشست هم اندیشی جوانان با مسئولین گفت:جوانان امید و آینده جامعه هستند.
نشست
نشست
به گزارش شستون جلسه هم اندیشی جوانان شهرستان سراوان که قرار بود در ساعت۱۷عصر برگزار شود با یک ساعت تأخیر در ساعت۱۸ عصر با حضور مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان،رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سراوان، بخشدار مرکزی،معاون اجرایی فرماندار و برخی از جوانان سراوان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.
یکی از جوانان حاضر در جلسه با بیان اینکه در این برهه از زمان دختران و پسران به مصرف مواد مخدر در دانشگاه ها روی آورده اند گفت: این چه تدبیری بود که اندیشیده اید؟آیا تدبیر شما اشتباه بوده است یا مشکل از ما جوانان است؟
وی از مسئولین خواست تا با مردم رو راست باشند و ادامه داد: ما آن نیستیم که شما موقع جلسات و انتخابات می شناسید، ما تشنه کیک و ساندیس نیستیم، بیایید به درد جوانان برسید.
این جوان با ببان اینکه اینجا سراوان است و سراوان کسی را ندارد خاطر نشان کرد: این شهرستان بیشترین آمار بیکاری را در استان دارد.
وی از مسئولین خواست تا به پست های خود متکی نباشند و‌ میزها را رهاکنند و در پیامی از استاندار خواست تا شفاف سازی کند و ما حصل جلساتی که در سراوان گرفته برای جوانان چه بوده است.
این جوان با اشاره به اینکه جوان نیاز به ازدواج و اقتصاد دارد اذعان داشت : مسئولین فقط به دنبال جوان خلاق و پویا در اجتماع هستند اما جوانان ما شب ها را به دلیل بیکاری در کافه ها و قلیان سراها به سر می برند.
وی در ادامه از مسئول خواست تا تبصره، قانون و ماده را رها کنند و به درد مردم برسند.
این جوان به مسئولین حاظر در جلسه گفت:اگر مشکل از ما جوانان است بگویید تا خود را اصلاح کنیم، اگر دانشگاه مشکل دارد، دانشگاه را تعطیل کنید، اگر رشته ای به درد نمی خورد آن رشته را منسوخ کنید.
وی با اشاره به اینکه فرهنگی بودن سراوان زبان زد خاص و عام است، افزود: زمانی که اقتصاد من قوی نباشد فرهنگ داشتن و فرهنگی بودن دردی از درد های مرا دعوا نمی کند.
این جوان خاطر نشان کرد: اکثر مسئولینی که به سراوان می آیند پس از خوردن تنورچه و گرفتن عکس از ما مردم خداحافظی می کنند.
این جوان با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم افزود: از همین جا از علمای خود می خواهم که اسم روحانی را از ذهن هایشان پاک کنند.
وی درپایان اذعان داشت: ما فردی را میخواهیم که با گذاشتن دستمال بر روی تب، دمای بدنمان پایین بیاید نه اینکه شعار پوپولیسم داشته باشد.
جوانان امید و آینده جامعه هستند
درازهی نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به اینکه هر چیز باید از درون بجوشد و اگر جوشش بیرونی باشد خاموش می شود گفت: در سطح شهرستان سراوان قهرمانان زیادی وجود دارد که جای آنها در این جلسه خالی است.
وی بابیان اینکه براین باور است که جوانان امید و آینده هرجامعه ای هستند، افزود:در جامعه پیشرفته و در حال پیشرفت، بسیاری از دولت ها و حکومت ها سرمایه گذاری های فراوان و طولانی مدت بر قشر جوان جامعه کرده اند.
نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان در شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  جوان از شور و اشتیاق ویژه ای برخوردار است و در جامعه باید برخی از کارها را بر عهده این قشر از جامعه گذاشت.
محمد باسط درازهی با بیان اینکه موافق دولت اما نماینده مردم است اذعان داشت: نمی گذاریم سر سوزنی از حق ملت به وسیله دولت و دیگر ارگان ها و سازمان ها ضایع شود.
وی بیان کرد: هیچ فردی تحقیق نکرد که این مشکلات از کجا برای دولت روحانی به وجود آمده است.
نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و‌ سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه در فضای مجازی شاهد بحث ها و موضوعاتی هستیم که این موضوعات برای پوشش بعضی از کارها و موضوعات دولت قبل است تصریح کرد: ما دولتی داشته ایم که یکی از معاونین او تا این زمان پشت میله های زندان است.
محمد باسط درازهی با اشاره به اینکه مجلس دهم مجلس عاقلان است و به هیچ کس اجازه نمی دهند تا  به گروه یا قشری ظلم شود افزود: دولت کنونی میراث دار  مشکلات از گذشته است که بی عدالتی ها، بی عقلی ها یا خود خواهی های زیادی را در جامعه روا داشته است.
جوانان فضای مجازی را رها کنند
مدیر کل اداره ورزش و جوانان سیستان و‌بلوچستان هم در ادامه جلسه هم اندیشی جوانان نخبه سراوان با مسئولین از جوانان خواست تا فضای مجازی را رها کرده و به فضای حقیقی توجه بیشتری داشته باشند.
حسین ثوری با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان سراوان به جوانان تأکید کرد تا آستین همت را بالا بزنند و با استفاده از منابع موجود یک بنگاه بزرگ اقتصادی را راه اندازی کنند.
وی گفت: در راستای شناساندن منابع موجود ۴۸بخشداری موجود در سطح استان برای بازی های بومی محلی در منطقه ناهوک دعوت می شوند.
مدیر کل اداره ورزش و جوانان
سیستان و‌بلوچستان در پایان سخنانش از برگزاری مسابقه فوتبال ببن المللی در شهرستان سراوان خبرداد و‌گفت: این بازی های بین تیم های افغانستان، پاکستان و تیم منتخب سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.
کلانتری معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: مادامی که نگاه ما به نیمه خالی لیوان باشد و نیمه پر آن را نبینیم سیاه نمایی در ذهن ایجاد شده که موجب نهادینه شدن  افعال منفی در ذهن می شود.
وی با اشاره به اینکه محرومیت در نوع نگاه و تفکر است و نه منابع و امکانات، خاطر نشان کرد:محرومیت در نگاه مدیران بالادستی در کشور است و محرومیت در نگاه و تفکر برنامه ریزانی است که در سطح ملی نگاه می کنند.
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بهترین امکانات و شرایط را برای توسعه استان در دست داریم، بیان کرد: در کشور ثروتمند ترین استان هستیم اما در آمار فقیر ترین مردم را داریم.
کلانتری گفت: به دنبال جوانان مطالبه گر در چارچوب موضوعات نتیجه بخش هستیم.
وی با تأکید بر مهم بودن موضوع گردشگری و با اشاره به اینکه عامل فساد در هر بخشی صنعت نفت است خاطر نشان کرد: زمانیکه نفت تمام شود به اصل توانمندی های کشور پرداخته می شود.
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان هم چنین در خصوص پارک علمی و‌ فناوری تصریح کرد: اگر فرماندار شهرستان در جلسه ستاد سازماندهی  مصوب و حمایت کند یک دوره آموزشی سه روزه سواد رسانه ای با حضور دکتر حامد امامی در شهرستان سراوان برگزار می شود.
انتهای پیام/1319
 
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 1912
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *