800
۰
مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان:

شورانهاد مردمی است/مصوبات شوری باید در جهت پیشرفت جامعه عملی باشد

مولوی ساداتی شوراها را به عنوان یک نهاد مردمی تلقی کرد که باید نزدیکترین ارتباط را با مردم داشته باشند.
مولوی
مولوی
به گزارش شستون ، اسلام مشورت را از اوصاف مؤمنان می داند.بنابراین کسی که مشورت می کند هرگز پشیمان نمی شود لذا هم اندیشی و مشورت در امورات مختلف منجر به ارائه راه کار های مفید می شود. شورا یکی از ابزار و اسباب مهم رشد و شکوفایی جامعه است، اهمیت شورا در جهت اجرای عدالت و ایجاد هماهنگی در پیشرفت و توسعه و عمران و سرعت بخشیدن در اجراء امور مفید و کارساز است و تعامل شوراها با مدیران ادارات جهت رفع مشکلات و ارائه پیشنهادات به عنوان رابط و معتمدین مردم هستند.
امام جمعه اهل سنت سراوان با اشاره به اینکه شوراها نهاد مردمی هستند و باید نزدیکترین ارتباط را با مردم داشته باشندافزود:  شناخت دقیق از قابلیتهای محل سکونت در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، جاذبه های طبیعی ،آموزش ، بهداشت و امنیت را داشته باشند .
مولوی ساداتی  مشاوره و نظرخواهی از مردم خبره و مشارکت دادن مردم را  یکی از عوامل موفقیت شوراها عنوان کرد و ادامه داد: دین اسلام یک نظام تربیتی انسان ساز است ، ازاین رو شورا ها  برای شکل گیری اجتماعات سالم جهت همکاری در رشد و شکوفایی جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند.
وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) خاطر نشان کرد: نکته مهم این  است که مصوبات شورا  باید در جهت پیشرفت جامعه عملی شود.
امام جمعه موقت اهل سنت سراوان تصریح کرد: پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در امور اجتماعی و اجتهادی همواره با اصحاب خود مشورت می نمودند و نظر مشورت دهندگان را محترم می شمردند .
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 1092
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *