800
۰

منتخب مردم نباید روحیه اشرافی گری داشته باشد/ یک رئیس جمهور باید از ارتباط با مستضعفین لذت ببرد/ رمز موفقیت اصولگرایان در انتخابات جلوگیری از تفرقه است

آیت الله موحدی کرمانی گفت: کی از مسائل مهم در مسئله انتخاب ریاست جمهور، بررسی موضع فرد موردنظر در رابطه با ولایت فقیه است؛ ما امروز در کشور هرچه از ارزش ها و اقتدار را در نظام به دست آورده ایم به دلیل پیروی از ولی امر است.
luytgk
luytgk
به گزارش شستون به نقل از دانا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در گفتگو با ناب نیوز با بیان اینکه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در هر مقطعی از انتخابات، بر اهمیت انتخاب فرد اصلح  توسط مردم تاکید داشته اند، گفت: مردم باید فردی را انتخاب کنند که پایبند به دین باشد و این مسئولیت را برای انجام وظیفه دینی وخدمت به مردم انتخاب کند و خدایی نکرده هدف هوای نفس و کسب مقام نداشته باشد.
عضو جامعه  روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه در غیر این صورت این فرد شایستگی مسئولیت های کلان نظام به ویژه ریاست جمهوری را ندارد، ابراز کرد: بنابراین فرد منتخب باید متدین و داوطلب برای خدمت به مردم در راه رضای خدا باشد؛ همچنین باید خود را شایسته این مقام بداند و ببیند می تواند رییس جمهوری کاردان و موثر در پیشرفت نظام باشد یا خیر و در صورتی که این شرایط را نداشت، کاندید نشود.
وی عنوان کرد: یکی از مسائل مهم در مسئله انتخاب ریاست جمهور، بررسی موضع فرد موردنظر در رابطه با ولایت فقیه است؛ ما امروز در کشور هرچه از ارزش ها و اقتدار را در نظام به دست آورده ایم به دلیل پیروی از ولی امر است.
آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه تبعیت مردم از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری موجب شده دشمن امیدی برای درهم شکستن نظام نداشته باشد، اظهار داشت: لازم است دقت کنیم به فردی رای دهیم که صددرصد از ولایت فقیه تبعیت داشته باشد و این رمز اصلی موفقیت در انتخابات است.
امام جمعه موقت تهران در خصوص سایر ویژگی های فرد منتخب در ریاست جمهوری تصریح کرد: منتخب مردم نباید روحیه اشرافی گری داشته باشد، از ارتباط با مستضعفین و نشست و برخاست با طبقه محروم جامعه لذت ببرد و از آنها فاصله نگیرد؛ این شخص باید جواب تلفن ها و نامه ها را تا حد ممکن بدهد، در را به روی مراجعه کنندگان نبندد و مردمی باشد.
وی با اشاره به اینکه کاندیدای ریاست جمهوری باید راجع به مسئولیت های زیاد این مقام اطلاعات داشته باشد و خود را اهل عمل ببیند، یادآور شد: نامه ای که امام علی (ع) به مالک اشتر نوشتند، علاوه بروظایف یک مسئول درجه یک، وظایف سایر مسئولین را هم معین کردند لذا فردی که برای ریاست جمهوری کاندید می شود، باید به نهج البلاغه رجوع کند و با مطالعه این نامه، ببیند اهل عمل هست یا خیر تا مردم را گول نزند و خود را جهنمی نکند.
این مقام مسئول تاکید کرد: مردم نیز وظیفه دارند هنگام انتخاب، فرد را به خوبی بشناسند تا مبادا تحت تاثیر تبلیغات دروغین قرار گیرند؛ باید با افراد آگاه و آشنا مشورت و نظر خواهی کنند و مسائل مربوط به انتخاب یک فرد اصلح را مراعات کنند.
آیت الله موحدی کرمانی در پایان با تاکید بر لزوم وحدت اصولگرایان خاطرنشان کرد: کسانی که می خواهند کاندید شوند باید از خودگذشتگی داشته باشند و از بین اعضا، به کسی که بیشترین شایستگی را دارد رای دهد تا در آرا تفرقه نیفتد؛ اصولگرایی در این صورت می تواند موفق شود.
انتهای پیام/
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 1923
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *