800
۰

ورشکسته شدن کارخانه‌های داخلی با توطئه مافیای واردات/ کیفیت کالاهای ایرانی از مشابه هندی، ترکی و چینی خودشان بهتر ‏است

سردار طلایی گفت: تعهدات ما در برجام منوط به عهد مندی طرف مقابل است و اگر طرف مقابل ما فقط صرفا به دنبال ‏گردن کلفتی و گرفتن امتیاز باشد ما آرام نمینشینیم و فقط نظاره‌گر بر باد رفتن عزت ملی خود باشیم قطعا شیوه های مختلفی ‏برای تلافی اقدامات ظالمانه آنها وجود دارد.‏
trhrh
trhrh
به گزارش شستون به نقل از دانا، مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دانا در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در زمینه برجام اظهار داشت: بد عهدی آمریکایی ها بر کسی پوشیده نیست؛ حقیقت هم همین است که" آنها می خواهند همه چیز را بگیرند ولی هیج چیز ‏ندهند"؛ یکی از تعهدات آنها در بحث اجرای برجام تعهدات مالی بود که تحریمهای بانکی برداشته شود و پول ‏های نفتی ایران آزاد شود اما آنها به هر بهانه ای که توانستند به این ثروت و منافع ایران دست اندازی کردند و  قطعا این اقدام ادامه خواهد داشت.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: مقام ‏معظم رهبری با اشرافی که براین مسائل دارند همیشه حقیقت وجودی آمریکایی ها را به مسئولان گوش زد می کنند تا آنان به ‏هوش باشند که فریب ظاهر و لبخند یانکی ها را نخورند؛ آمریکایی ها به هیج عنوان انسان های روراست و قابل اعتمادی نیستند و نخواهند بود.
 
طلایی عنوان کرد گفت: نگاه مقام معظم رهبری نسبت به بد عهدی کردن آمریکا مسبوق به سابقه بد آنها از گذشته تا اکنون است. دولت آمریکا حقیقتا از هیج گونه ظلمی در حق مردم مظلوم فرو گذار نکرده است و این آن مساله ای است که مدام مقام معظم رهبری از گذشته تا اکنون نسبت به آن تذکر می دهند.
 
طلایی در خصوص اینکه چرا "مذاکره با شناخت مسئولان از بد عهدی های گذشته آمریکایی ها و رهنمود های مقام معظم رهبری صورت گرفت"، مطرح کرد: آمریکایی ها در افکار عمومی جهان جوری وانمود کرده بودند که ایرانی ها اهل مذاکره ‏و تعامل نیستند و از این مجرا با به راه انداختن موج ایران هراسی سعی فراوانی در تضعیف موقعیت دیپلماتیک ایران در جهان ‏نمودند و تلاش داشتند تا با ایجاد یک جنگ تمام عیار بر علیه کشور ما هرگونه نیت شومی که در سر دارند، پیاده کنند ‏همچون بلایی که سر سوریه، عراق و افغانستان آورده اند.
 
در ادامه عنوان کرد: تعهدات ما در برجام منوط به عهد مندی طرف مقابل است و اگر طرف مقابل ما فقط صرفا به دنبال ‏گردن کلفتی و گرفتن امتیاز باشد ما آرام نمی نشینیم و فقط نظاره‌گر بر باد رفتن عزت ملی خود باشیم قطعا شیوه های مختلفی ‏برای تلافی اقدامات ظالمانه آنها وجود دارد.‏
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه " آیا واردات کالاهایی که خود ما می توانیم با کمی تلاش تولید کنیم در شرایط کنونی درست است و چه ظرفیت هایی در کشور داریم که تا به حال فعال نکردیم" گفت: کیفیت همه کالاهای ایرانی از مشابه های هندی، ترکی و چین خودشان بهتر ‏است ولی با توطئه مافیای واردات، خیلی از این کارخانه ها ورشکست شدند و کارگران آن بیکار و حمایت و دادرسی ‏هم وجود ندارد.
 
وی در ادامه عنوان کردگفت: نظام بانکی حمایت مناسبی از سرمایه گذاران ندارد و آنان با دیده تردید، سرمایه گذاری را به آینده موکول می کنند. در چنین شرایطی کسب و کار ها توان رقابت با نمونه های خارجی و قاچاقی را از دست می ‏دهند و هنگام روبرو شدن با قوانین پیچیده اداری توان پا گرفتن را از دست می دهند لذا بیکاری و رکود کماکان ‏باقی می ماند.
 
طلایی در ادامه گفت: تاکید همیشگی مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی دقیقا به همین دلیل است. در الگوی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ‏کشور توان رقابت با دیگر اقتصاد های دنیا را بدست می آورد و بر این اساس کمتر کشوری اجازه تهدید و فشار را در خود ‏می بیند. نگاه ما در بحث اقتصادی می بایست معطوف به اشتغال زایی و ایجاد درآمد در حوزه کسب و کار های خرد باشد. ‏کسب و کار های خرد علاوه بر این که تضمین کننده جدی اقتصاد مقاومتی است هدف رویکرد مشارکت عامه مردم است.
 
انتهای پیام/
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 1925
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *