800
۰
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان:

بخش اصلی آموزش و پرورش تربیت است/تزکیه بر تعلیم دارای تقدم است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان تربیت را بخش اصلی در آموزش پرورش دانست.
نوروزی
نوروزی
به گزارش شستون ، معلمی در قرآن کریم به عنوان جلوه ای از قدرت بی پایان ایزد الهی ، نخست ویژه ذات مقدس خداوند دانسته شده است.در آیات اول تا پنجم سوره علق، خداوند،خود را معلم میخواند.امروز همه جا و هر طرف حرف از یک معلم بزرگ است ، یک معلم روحانی،عالم، دانشمند که علم و دانش خود را به شاگردان زیادی هدیه داده است و این معلم کسی نیست جز شهید مرتضی مطهری که در بین ملت ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان ضمن اشاره به بیست و هفت سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش گفت: شهید مرتضی مطهری یکی از پایه گذاران انقلاب جمهوری اسلامی ایران در کنار امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی بوده اند.
حسن نوروزی یاد و خاطره معلمان شهید استان  و حمید رضا گنگوزهی معلم فداکار خاش را گرامی داشت و افزود: هم اکنون در جامعه تسکیه بر تعلیم دارای تقدم است.
وی تربیت در حوزه آموزش و پرورش را از بخش های اصلی این ارگان دانست و تصریح کرد: تربیت دارای شس حوزه دینی،فرهنگی، اقتصادی،اجتماعی ، علمی و خود تربیت است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان بابیان اینکه در جامعه به دنبال این هستیم که دانش را در تراز اجتماع و نظام جمهوری اسلامی ایران به نحو احسن به سرانجام برسانیم خاطر نشان کرد:معلمین باید نقش تربیت را در آموزش و پرورش از دغدغه های اصلی خود بدانند و این نقش مهمی که اسلام بر دوش آنها نهاده است را با تمام و کمال به جامعه تحویل دهند.
لازم به ذکر است قبل از انقلاب ماهان روز معلم در ۱۲اردیبهشت به سبب کشته شدن یکی از معلمین به نام ابوالحسن خانعلی که در تجمعی که در میدان بهارستان در سال هزارو سیصدو چهل روی داد نام گذاری شده بود و پس از انقلاب اسلامی ایران استاد مرتضی مطهری توسط گروه فرقان در دوازدهم اردیبهشت ترور می شود و مجدد این روز در تاریخ ایران به نام روز معلم نام گذاری می شود.


 
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 1095
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *