800
۰

نجومی‌بگیر‌ها رفتند؛ فریدون همچنان مشغول کار است!/ حامی نجومی‌بگیرها از پاستور می‌رود؟

به نظر می‌رسد که باتوجه به اسناد منتشر شده درخصوص حمایت برادر رئیس جمهور از بدهکاران بانکی و مدیران نجومی‌بگیر، زمان آن فرارسیده است که رئیس جمهور به خاطر انتصاب برادرش در نهاد ریاست جمهوری از مردم عذرخواهی کند.
mghm
mghm
به گزارش شستون به نقل از دانا،  فیش حقوقی علی صدقی مدیرعامل برکنار شده بانک رفاه کارگران را می‌توان یکی از پرسروصداترین فیش‌های حقوقی نجومی منتشر شده دانست.
فیش حقوقی که پای حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور را هم به ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی باز کرد.
سراج: با اصرار حسین فریدون، صدقی رئیس بانک رفاه شد
ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه همایش سراسری هفته قوه قضاییه در رابطه با موضوع فیش های حقوقی گفت: اولین بار موضوع در رابطه با بانک رفاه کارگران مطرح شد. زمانی که مدیر عامل این بانک رئیس بانک ملی بود، پرونده سنگینی داشت که پرونده وی هنوز هم در دادسرا مطرح است. همان زمان آقای حسین فریدون اصرار کرد که ایشان بیاید و رئیس بانک رفاه شود حتی بنده مخالفت کردم و گفتم که وی پرونده سنگینی دارد، ولی متاسفانه با اصرار و لابی  ایشان، وی رئیس بانک رفاه شد.

وی در ادامه گفت: مثلاً درباره موضوع مدیرعامل بانک رفاه که اخیراً نیز فیش حقوقی وی جنجال‌سازی شده است، گزارش تخلف کلان وی در زمان تصدی‌گری در بانک ملی را نیز داشتیم ولی با فشار آقای حسین فریدون و لابی‌گری وی این فرد در سمت مدیرعامل بانک رفاه قرار گرفت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سؤال که آیا مستقیماً برادر رئیس‌جمهور به شما فشار وارد کرد تا وی به عنوان مدیرعامل بانک رفاه انتصاب شود، گفت: بله و من امروز هم که وی را در این همایش دیدم به او گفتم که با فشار شما این اتفاق افتاد و ما معتقدیم که هر فردی که مشکل داشته باشد در هر سمتی قرار گیرد مشکل‌آفرین خواهد بود.
 
زاکانی: روحانی اگر می‌خواهد با حقوقهای نجومی برخورد کند، باید به برادرش برسد
علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست خبری با اشاره به موضوع مهم فیشهای حقوقی و وامهای سرسام‌آور که توسط برخی از مسئولان دولتی گرفته شده است، اظهار داشت: رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد با فیشهای نجومی برخورد کند، باید به اخوی محترمش برسد.
وی با نام بردن از افرادی به‌نامهای «مالامیر» و «دانیال‌زاده‌»، افزود: این افراد بدهکار بانکی هستند و بانک ملت با فشار «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور 400 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به آنها داده و صرافیها این پولها را تبدیل و پول گرفته شده را در بانک ملت با سود 24 درصد سپرده‌گذاری کردند.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: در بانک ملت یک عدد چند صد میلیارد تومانی به فردی می‌دهند و با او صفر درصد حساب می‌کنند و این فرد در همان بانک سرمایه‌گذاری می‌کند و سودش را ماه به ماه به جیب می‌زند. البته چنین موضوعی درباره بانک رفاه و بانک ملی هم صدق می‌کند.
 
روحانی: اگر نیاز باشد باید عذرخواهی کنیم
حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در نشست مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی مدیران گفت: ممکن است یکسری از امور خلاف قانون نباشد، اما اگر منصفانه به قضاوت بنشینیم کاری درست و عادلانه نیست، حقوق و دستمزدی که گرفته می‌شود، باید متناسب با خدمتی باشد که به جامعه ارائه می‌شود. فضایی که در زمینه دستمزدهای نامتعارف در جامعه شکل گرفت را خیر می‌دانم و باید از آن استقبال کرد و در مواجهه با آن باید وظیفه و مسئولیت اصلی خودمان را انجام دهیم و اگر جایی نیاز به عذرخواهی داشت، بدون شک و تردید باید از مردم عذرخواهی کنیم چرا که مردم ولی‌نعمت‌های ما هستند.
حال به نظر می‌رسد که باتوجه به اسناد منتشر شده درخصوص حمایت برادر رئیس جمهور از بدهکاران بانکی و مدیران نجومی‌بگیر، زمان آن فرارسیده است که رئیس جمهور به خاطر انتصاب برادرش در نهاد ریاست جمهوری از مردم عذرخواهی کند و براساس دستوری که به معاون اول خود برای عزل مدیران متخلف در زمینه حقوق‌های نجومی داده بود، برادر خود را که عامل انتصاب مدیران نجومی‌بگیر در بانک‌های کشور است، از سمت خود برکنار کند.
 
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 1955
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *