800
۰
سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری سراوان:

وجود پنجاه مقبره در شهرستان سراوان/مقبره سلطان بابا حاجی دزکی معروف ترین مقبره سراوان است

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری سراوان گفت:در شهرستان سراوان بالغ بر پنجاه مقبره وجود دارد.
htret
htret
به گزارش شستون،آرامگاه، مقبره یا بقعه ساختمانی است که به عنوان بنای یاد بود برای فرد یا افرادی ساخته شده‌است که  قبرآنان درون این ساختمان قرار دارد.
الهی بخش رئیسی سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه پنجاه مقبره در شهرستان سراوان وجود دارد،گفت:این مقبره های عمدتا از خشت و گل ساخته شده اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی مقبره ها دارای گنبد هستند،افزود:ارتفاع هر کدام ازمقبره ها ده تا هجده متر است.
رئیسی با بیان اینکه برخی مقبره ها دارای قبور بزرگان دینی هستند که در شهرستان سراوان زندگی می کردند،اظهار داشت:یکی از مقبره های معروف سراوان مقبره سلطان بابا حاجی دزکی است.
وی با بیان اینکه سلطان بابا حاجی دزکی یکی از عارفان بزرگ دوره سلجوقی در سراوان بوده است،تصریح کرد: پیکراین بزرگ تاریخی در روستای زیارت واقع در 8 کیلومتری شرق شهرستان سراوان به خاک سپرده شده است.
سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری سراوان با بیان اینکه مقبره سلطان بابا حاجی در زمینی به مساحت 200 متر مربع با زیر بنای 50 مترمربع ساخته شده است،اذعان کرد:عمده مصالح بکار رفته در ساختمان مقبره از خشت و گل است.
وی در پایان با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم(ص) گفت:من شما را از زیارت قبور در مرحله ای از دعوت اسلامی منع کردم ،اما اکنون زیارت قبور انجام دهید که باعث یادآوری قیامت می شود.
انتهای پیام/1675
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 1961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *