800
۰
نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی:

سخنانم درست منتقل نشده است/ برخی از مردم بم پشت به دلیل نبود جاده مجبورند برای درمان به پاکستان بروند

نماینده مردم سراوان با بیان اینکه سخنان بنده درست منتقل نشده است گفت: برخی از مردم بم پشت به دلیل نبود جاده مجبورند برای درمان به پاکستان بروند.
درازهی
درازهی
 به گزارش شستون؛ محمدباسط درازهی با توجه به واکنش‌های صورت گرفته در خصوص صحبت‌های خود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه ‌در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: تعداد زیادی از مردم حوزه انتخابیه بنده در بخش بم پشت که بخشی مرزی می باشد و حدود 384 کیلومتر حوزه انتخابیه بنده با پاکستان نوار مرزی مشترک دارد و خیلی از شهرها دسترسی به مراکز درمانی در پاکستان راحت تر از دسترسی به مراکز درمانی ایران است.
وی با بیان اینکه احساس می کنم سخنانم درست منتقل نشده است، ادامه داد: گدار بسیار بزرگی داریم به نام گدار بلبل و هندوان که آن بیش از 40 هزار نفر زندگی می کنند که مسیر آنها برای رفتن به پاکستان هموار است اما متاسفانه در داخل جاده خاکی و ناهموار است و بسیاری از خودروها نمی توانند به راحتی از آنجا گذر کنند که این یکی از عوامل فوت بانوان است البته نمی توان ادعا کرد که این افراد برای یک سرما خوردگی کوچک هم به پاکستان مراجعه کنند.
نماینده سراوان ادامه داد: یکی از بستگان بنده بر اثر آپاندیس در همین مسیر فوت کرد شما تصور کنید 20 کیلومتر راه 8 ساعت در مسیر باشید چه اتفاقی می افتد؟!
وی با بیان اینکه بم پشت بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد گفت: اگر درمان اضطراری باشد و وسیله نقلیه ای وجود نداشته باشد به پاکستان می روند زیرا می توانند کمتر از دو ساعت خود با پاکستان برسانند.
درازهی با بیان اینکه وزرات بهداشت توانسته در سراوان تجهیزاتی مستقر کند اما گلایه اصلی ما از مسئولین راه سازی است، اظهار داشت: مشکل اصلی راه است 300 کیلومتر راهی که توسط معاون وزیر گلنگ زنی شد اما بعد از 5 سال آن پروژه تعطیل شد.
نماینده سراوان ادامه داد: نبود راه در این منطقه حساسی علاوه بر نارضایتی مردم باعث گلایه دستگاه های امنیتی هم شده است.
وی بخشی از سخنان خود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه ‌سیستان و بلوچستان را اینگونه اصلاح کرد و گفت: بنده نگفته ام 28 مادر باردار در مدت یکسال فوت کرده اند گفته ام 21 نفر در ظرف سه و نیم سال گذشته متاسفانه و بر اثر حوادث مختلف فوت کرده اند و لیست و نام این افراد را هم منتشر شده است.
نماینده مردم سراوان در خصوص واکنش برخی حاضرین خود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه ‌سیستان و بلوچستان به سخنان خود گفت: عده ای از حاضران گفتند این آمار بالا است و بنده در پاسخ گفتند حاضرم از منابع موثق این آمار را به شما ارائه کنم و اگر این آمار اشتباه است بنده هم هیچ ادعایی نمی کنم که 100 درصد درست است اما چرا باید یک نفر هم باید فوت کند! مگر جاده حق مردمی نیست که سالهاست با جان و دل از مرز حفاظت می کنند.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید که بیشترین رأی را از شهرستان سراوان کسب کرده گفت: مسئولان باید بیشتر به فکر مردم مرزنشین استان سیستان و بلوچستان باشند.
درازهی گفت: هدف بنده از طرح این سخنان موضوع جاده و راه سازی بود پروژه ای 300 کیلومتری که توسط مسئولین کلنگ زنی شده است امروز گم شده است!


انتهای پیام//
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 1983
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *