800
۰
نتایج حاصل از یک مطالعه ۱۶ ماهه نشان داد؛

آب‌های المپیک ریو حاوی ویروس‌های عفونی خطرناک است

سطح آلودگی آب‌های المپیک ریو ۲۰۱۶، حاوی ویروس‌های عفونی بسیار خطرناک است که در حدود ۹۰ درصد از سایت‌های مورد آزمایش وجود داشته است.
ریو
ریو
به گزارش شستون به نقل از خبرگزاری سینا، آتلانتیک نوشت: مسابقات المپیک ریو 2016 از قبل از آغاز با مشکلاتی همراه بوده است و در حال حاضر نتایج حاصل از یک مطالعه 16 ماهه نشان داده است که آب موجود در سالن المپیک و پاراالمپیک این مسابقات خود یک خطر بهداشتی قابل اثبات است.

 
این مطالعه نشان می‌دهد؛ نه تنها آب‌ها حاوی فاضلاب انسانی و باکتری‌های مضر است بلکه پناهگاه سطوح قابل توجهی از ویروسها است که پیش از این در ایالات متحده آمریکا خطرناک در نظر گرفته شده بود است به طوریکه یک کارشناس، سطح آلودگی آب‌های المپیک ریو 2016 را "بی سابقه"  اعلام کرده است.
 
آزمایش‌ها نشان داده است، آب‌ها حاوی آدنوویروس‌های عفونی یک علت شایع در بیماری‌های تنفسی، علائم سرماخوردگی مانند، برونشیت، ذات الریه، اسهال و ورم ملتحمه است که در حدود 90 درصد از سایت‌های مورد آزمایش وجود داشته است.
 
کارشناسان بیوپزشکی از دانشگاه فلوریدای جنوبی آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: این درصد بسیار بسیار بسیار بالاست؛ آزمایش‌ها نشان می‌دهد در هر لیتر آب موجود در سالن‌های المپیک و پاراالمپیک، یک و هفتاد و سه صدم میلیارد آدنوویروس وجود دارد؛ اگر تنها 3 قاشق چایخوری از این آب وارد گلوی فردی شود کافیست تا بدن او کاملا آلوده به ویروس‌ها و باکتری‌های خطرناک شود؛ این سطح از ویروس‌های پاتوژن انسانی حتی در آب‌های سطحی ایالات متحده نیز بسیار بی‌سابقه است زیرا ما آب و فاضلاب خود را تصفیه می‌کنیم.
 
در گلوریا ماریانا، یعنی محل برگزاری مسابقات قایقرانی المپیک نیز میزان این آلودگی بسیار بالا، در حدود ۳۷ میلیون ویروس بیماری زا در هر لیتر گزارش شده است.
 
بنابر این گزارش، کارشناسان تاکید می‌کنند ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از مسابقات به هیچ وجه سر خود را زیر آب نکنند.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 1999
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *