800
۰
در جشنواره دا(مادر) مطرح شد؛

ملت هوشیار و دلاور ایران محور اصلی انقلاب اسلامی/آثار و بناهای تاریخی بخش جالق چشم انتظار بازسازی و مرمت مسئولین+تصاویر

رئیس هیئت بازی های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: محور اصلی انقلاب اسلامی مردم هوشیار و دلاور ایران هستند و امروزه مشارکت مردم در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ستودنی است.
ملت هوشیار و دلاور ایران محور اصلی انقلاب اسلامی/آثار و بناهای تاریخی بخش جالق چشم انتظار بازسازی و مرمت مسئولین+تصاویر
به گزارش شستون؛ جشنواره دا (مادر) به مناسبت گرامیداشت سی و نهمین پیروزی شکوهمند  انقلاب اسلامی با حضور محمود رضا امیاری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، امیر براهویی رئیس بازی های بومی محلی استان، مولوی احمد سپاهی امام جمعه مسجد منطقه سورو جالق، عبدالحکیم شاهمیری بخشدار جالق و جمعی از اعضای بازی های بومی محلی و مردم در قلعه شیشه ریز بخش جالق شهرستان سراوان برگزار شد.
 
در این جشنواره محمد امیر براهویی رئیس هیئت بازی های بومی محلی استان سیستان و بلوچستان ضمن تبریک به مناسبت دهه فرخنده فجر گفت: دهه فجر یک دهه نورانی و نعمت بزرگی برای ملت ایران است.
 
وی با اشاره به اینکه وضعیت منطقه جالق نسبت به سال های گذشته بهتر شده و این بخاطر زحمات مسئولین و مردم این منطقه است، افزود: مشارکت، همدلی و همکاری مردم با مسئولین موجب پیشرفت و توسعه هر منطقه ای شده است.
 
رئیس هیئت بازی های بومی محلی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه محور اصلی انقلاب اسلامی مردم هوشیار و دلاور ایران هستند و پایه های آن توسط مردم استحکام یافته، تصریح کرد: امروزه مشارکت مردم در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ستودنی است.
 
وی با اشاره به اینکه موقعیت و شرایط بناها و آثار تاریخی که هنوز در بخش جالق مرمت و بازسازی نشده اند غیر قابل باور است، اذعان داشت: این موضوع باید به صورت ویژه پیگیری شود چراکه منطقه جالق یک قطب گردشگری مناسب می باشد.
 
براهویی با بیان اینکه کار خاصی در بخش توسعه مناطق گردشگری و توریستی این منطقه نشده است، اظهار کرد: جشنواره دا (مادر) به صورت ملی در کشور برگزار می شود که با رویکرد توسعه ورزش روستایی با محوریت بانوان می باشد.

وی با بیان اینکه در کل استان سیستان و بلوچستان یک روستا به عنوان هدف انتخاب شده و در هر 19 شهرستان برنامه دا برگزار شده است، یادآوری کرد: امسال افتخار این را داریم که در تمامی مرز های شرقی این استان به مناسبت سی و نهمین سالگرد انقلاب شادی و شور در مردم دیده می شود.

رئیس هیئت بازی های بومی محلی سیستان و بلوچستان در پایان ضمن تشکر از همکاری اداره ورزش و جوانان و هیئت بومی محلی سراوان گفت: با تلاش جوانان شهرستان سراوان در توسعه بازی های بومی محلی امروز این شهرستان در برگزاری بازی ها در راس قرار دارد.  

در پایان این مراسم جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از بخش های مختلف قلعه شیشه ریز، میدان فوتبال و سالن ورزشی بخش جالق شهرستان سراوان بازدید کردند.

انتهای پیام/م.ش
 
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب: 10418
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *