800
۰
در جمع فاطمیون مطرح شد؛

نفس سرزنشگر یکی از نشانه های ایمان در افراد جامعه/ قلب یک عنصر معنوی در روح و ماده تمیز انسان از موجودات دیگر است+عکس

مسئول نهاد رهبری در مجتمع آموزش عالی سراوان با بیان اینکه قلب به عنوان یک عنصر معنوی در روح و ماده تمیز انسان از موجودات دیگر است، گفت: قلب حالاتی دارد که اگر به آن توجه نداشته باشیم انسان را از مسیر حقانیت دور می کند.
نفس سرزنشگر یکی از نشانه های ایمان در افراد جامعه/ قلب یک عنصر معنوی در روح و ماده تمیز انسان از موجودات دیگر است+عکس
به گزارش شستون؛ به مناسبت دهه فاطمیه مراسم عزاداری و سوگواری بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شهاب میرزایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان با بیان اینکه قلب به عنوان یک عنصر معنوی در روح و ماده تمیز انسان از موجودات دیگر است، گفت: قلب حالاتی دارد که اگر به آن توجه نداشته باشیم انسان را از مسیر حقانیت دور می کند.

وی با اشاره به اینکه رفعت قلب به یاد خدا بودن است و نماز و ذکرهای معنوی که باعث آرامش انسان می شود نمونه ای از رفعت می باشد، افزود: زمانی که علم چیزی را ندارید از اهل ذکر سوال کنید و مصداق واقعی  اهل ذکر اهل یبت (ع) هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) تصریح کرد: فتح و گشایش یکی از ویژگی های قلب است که انسان با آن سعه صدر پیدا می کند و ظرفیتی در افراد به وجود می آید که آن به اعمال صالح بستگی دارد.

وی ادامه داد: سعه صدر پیدا کردن، مقام راضی بودن از خداوند است که اگر آثار آن را درک کنیم بهتر به مقامات والای معنوی می رسیم و با خواندن کتاب معراج السعاده به این موضوع پی خواهیم برد.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی نفس اماره، لوامه، مطمئنه و رضایت و رضای اللهی را از انفاس بشر دانست و عنوان کرد: از نشانه های انسان با ایمان این است که نفس لوامه یا سرزنشگر داشته باشد که موجب می شود فرد به خاطر لطافت پاک، پس از گناه خود را ملامت کند.

وی با بیان اینکه اگر افراد حواسشان به صدای نفس ملامت گر نباشد تکرار گناه موجب شده که دیگر این نفس سرزنشگر اتفاق نیفتد و در این حالت قدرت نفس شیطانی افراد بیشتر می شود، یادآوری کرد: اگر نفس لوامه از بین برود بشر از انجام گناه لذت خواهد برد و یکی از واحد های شقی بودن را پاس کرده است.


انتهای پیام/م.ش
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 10637
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *