800
۰
در تریبون آزاد دانشجویی مطرح شد؛

نقش مهم شاخصه های اخلاقی در انتخاب همسر/آسیب به خانواده در راستای ازدواج کاشناسی نشده دانشجویی

مسئول نهاد رهبری در مجتمع آموزش عالی سراوان در تریبون آزاد دانشجویی گفت: ازدواج کارشناسی نشده و احساسی از آسیب هایی است که خانواه را درگیر خود می کند.
نقش مهم شاخصه های اخلاقی در انتخاب همسر/آسیب به خانواده در راستای ازدواج کاشناسی نشده دانشجویی
به گزارش شستون، تریبون آزاد با محوریت ازدواج دانشجویی با حضور جمعی از کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان در مجتمع دانشگاهی آموزش عالی شهرستان سراوان برگزار شد.

ساجده سهراب زهی دانشجوی رشته عمران در این مراسم با بیان اینکه برخی از دانشجویان پسر بعد از اتمام دوره تحصیل و سربازی به دنبال شغل مورد نظر خود می گردند، گفت: مردها بعد از یافتن شغل مورد نظر ازدواج دانشجویی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ازدواج دانشجویی در کنار تفاهم و اعتماد امر پسندیده ای است، تصریح کرد: اگر دانشجویان حس می کنند که صداقت و گذشت در بین آنها وجود دارد دست به ازدواج بزنند.

در ادامه این مراسم محمدرضا ریگی سرپرست مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان با بیان اینکه دانشجویان شناخت کافی و لازم را در مورد ازدواج دارند، تصریح کرد: دانشجویان آگاهانه در این مسیر مهم و سرنوشت ساز قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاهی موافق سنت حسنه ازدواج است و دانشجویان در محیطی که به مدت 4 سال در آن تحصیل می کنند شناخت کافی را از شخص مورد نظر خود برای ازدواج دریافت خواهند کرد، افزود: شاخص های اخلاقی مهم ترین نقش را در انتخاب همسر دارند.

سرپرست مجتمع آموزش عالی سراوان با بیان اینکه اگر زوجین در مسائل اخلاقی تفاهم لازم را داشته باشند مشکلات اقتصادی به مرور زمان حل خواهد شد، اذعان داشت: مجتمع آموزش عالی حمایت لازم را در خصوص ازدواج دانشجویی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شهاب میرزایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان با بیان اینکه بانوان دارای عزت و احترام زیادی هستند و یک مرد باید تمام عیار خود را وقف همسرش کند، گفت: بعضی از دانشجویان قبل از ازدواج تکلیف مشخصی ندارند.

وی با بیان اینکه ازدواج دانشجویی زمانی معنا پیدا می کند که مرد تکلیف زندگی خود را بداند، تصریح کرد: گاها ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها رواج دارد و باید با بینش اخلاقی همراه باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان ازدواج کارشناسی نشده و احساسی را یکی از آسیب هایی که خانواده را درگیر خود می کند، دانست و بیان داشت: زمانی ازدواج دانشجویی پر برکت می شود که از حمایت کامل والدین برخوردار باشند.

وی ادامه داد: پدر و مادر از همه شناخت بهتری نسبت به فرزند خود دارند و اگر فرزند را در ازدواج دانشجویی حمایت نکنند نشان دهنده این است که دانشجو توان لازم برای اداره زندگی را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی توضیح داد: بخشش و گذشت یکی از فایده های ازدواج دانشجویی است چراکه هنوز زندگی شکل نگرفته و دوره احساسی خوبی با هم دارند و می توانند به صورت اساسی زندگی را شروع کنند.
 
انتهای پیام/م.ش
 
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 10731
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *