800
۰
در هفته درختکاری و منابع طبیع؛

تبر اختلاف نظر برخی از افراد درختان خرما شهر گشت را قلع و قمع کرد

یکی از شهروندان شهر گشت گفت: درختان خرما شهروندان گشتی بدون اطلاع قبلی صاحبان، در هفته درختکاری و منابع ملی قلع و قمع شد.
تبر اختلاف نظر برخی از افراد درختان خرما شهر گشت را قلع و قمع کرد
به گزارش شستون، یکی از شهروندان گشتی در تماس با این پایگاه خبری، خبر قلع و قمع درختان خرما نخلستان های گشت را داد و خواهان پیگیری این موضوع از سوی این پایگاه خبری شد.
 وی افزود: درختان خرما بدون اطلاع صاحبان آنها در هفته درختکاری و منابع طبیعی قلع و قمع شد.
 این شهروند گشتی ضمن اظهار ناراحتی و تأسف از این اقدام، گفت: درابتدا درختان خرما را با رنگ فشاری علامت گذاری کرده و سپس آنها را قطع و در نخلستان رها می کنند.
در پیگیری هایی که خبرنگار شستون از شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان داشت، وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی حامی نخل و درخت است آیا می تواند دست به چنین اقدامی بزند؟
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان با اشاره به اختلاف نظر میان بعضی از افراد در شهر گشت، ادامه داد: افرادی که نخل های آنها قلع و قمع شده است، می توانند از مراجع قانونی پیگیر موضوع شوند.
کمالی با بیان اینکه در سال جاری هیچ گونه پروژه احداث جاده بین مزارع نداشته اند، ادامه داد: به طور مثال اگر برای احداث جاده، بخواهیم درختان را قطع کنیم در وهله اول باید با یک پیمانکار قرار داد داشته باشیم و سپس طبق قانون باید رضایت نامه محضری از تک تک افراد ذی نفع اخذ شود.
وی در ادامه این اطمینان را به شهروندان داد که جهاد کشاورزی هیچ گونه دخالتی در قطع درختان خرما شهر گشت نداشته است و افراد متضرر در این امر می توانند از مراجع قضایی این موضوع را پیگیری کنند و درپایان با اشاره به اینکه گفته شده است این درختان جهت مرمت قنوات قلع و قمع شده اند، گفت: مسیر قنات مشخص است  و  در مکانی که سنگ و سیمان شده در همان نقطه مرمت انجام می شود و هیچ ارتباطی با درختان ندارد که قطع شوند.
 
انتهای پیام/ الف.د
 
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 10757
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *