800
۰
رئیس هیئت بازی‌ های بومی و محلی سراوان خبر داد:

بازی های بومی و محلی گرامیداشت آغاز سال ۹۷ خورشیدی در سراوان کلید خورد/برگزاری جشنواره در ۱۱ رشته تیمی و انفرادی

رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان گفت: به مناسبت آغاز سال ۹۷ خورشیدی و ایام نوروز جشنواره بازی های بومس و محلی سراوان در ۱۱ رشته انفرادی و تیمی برگزار شد.
بازی های بومی و محلی  گرامیداشت آغاز سال ۹۷ خورشیدی در سراوان کلید خورد/برگزاری جشنواره در ۱۱ رشته تیمی و انفرادی
مراد شیخ زاده در گفت و گو با شستون اظهار کرد: جشنواره بازی های بومی محلی، در دبستان فلسطین دشتوک به مناسبت گرامیداشت نوروز ۹۷ با همت و همکاری مدیر و دیگر همکاران این مدرسه در در رشته های طناب کشی، ســــه دارو، چهـــار دارو، نُـــــه دارو، هفت سنـگ، چــــــوُوک، ســه گڋگـی، بولینگ فوتبال، چــهار حلقــه و تیـــــراندازی برگزار شد.
وی با بیان اینکه رقابت ها بیش از سه ساعت در رشته های تیمی و انفرادی به طول انجامید، گفت: در رشته طناب کشی تیم‌کلاس ششم، در رشته سه دارو جلیل دامنی، در رشته چهار دارو یونس دهواری نژاد، در رشته ۹ دارو امان ملازهی، در رشته هفت سنگ  تیم کلاس ششم، در رشته رشته چــــــوُوک شهاب سپاهیان، در رشته ســه گڋگـی تیم کلاس ششم ب به مقام قهرمانی دست پیدا کردند.
رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان ادامه داد: همچنین در رشته بولینگ فوتبال که دبیران مدرسه با هم به رقابت پرداختند کیــــــوان نعمتی مقام اول، جلیــــــل جهانی مقام دوم و شهــاب سپاهیان مقام سوم را کسب کردند.
شیخ زاده با بیان اینکه در رشته چهار حلقه تیم سه نفره منتخب کلاس ها به مقام قهرمانی رسید، افزود: در رشته تیر اندازی که اعضای تیم هیئت بازی های بومی و محلی با هم به رقابت پرداختند، مصطفــی دهــواری، محمدامین شیخ زاده مشتـــــرکاً مقام اول، عبدالقــادر دهواری دوم و عبدالحمید دهواری سوم را از آن خود کردند.
وی در ادامه اضافه کرد: همچنبن بازی های بومی و‌محلی در شامگاه روز گذشته با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و‌ گردشگری در دو رشته طناب کشی و چهار حلقه برگزار شد.
رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان گفت: در رشته  طناب کشی دو تیم از زحمتکشان نارنجی پوش شهرداری با هم به رقابت پرداختند و در رشته چهارحلقه، چهار تیم سه نفره باهم به رقابت پرداختند که دو تیم برنده بازی فینال را انجام دادن تا تیم برنده مشخص شود.
شیخ زاده با بیان اینکه به تیم های قهرمان در هر دو رشتــه جوایزی از طرف هیئت اهدا شد، خاطر نشان کرد: در قسمت سؤالات هم به تعدادی از دختران خردسالی که اسم پنج بازی بومی محلی ، منطقه را گفتند نیز جوایزی اهدا شد.
گفتنی است شب گذشته برنامه ای بسیار شاد و مفرح همراه با  اجرای موسیقی زنده پاپ و سنتی ، اجرای نمایش ، نورافشانی و آتش بازی و اجرای شعر توسط شاعران که با شرکت شهروندان، مهمانان نوروزی ، و رؤسای ادارات و دستگاهای اجرایی شهرستان ، به همت شهرداری ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره ورزش  و هیئت بازی های بومی و محلی سراوان برگزار شد که در پایان از طرف هیئت اعلام شد که هرشب تا نهم فروردین در اداره میراث فرهنگی سراوان اجرای مسابقات بومی محلی و سوالات فرهنگی ورزشی همراه باجوایز و همچنین اجرای موسیقی خواهد بود.


انتهای پیام/ الف.د
جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 10832
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *