800
۰
بخشدار بم پشت شهرستان سراوان مطرح کرد:

سجده شکر مردم سیرکان در پی بارش رحمت الهی روز گذشته/ خشکسالی های اخیر خسارات جبران ناپذیری را به مردم وارد کرده است+ تصویر

روز گذشته مردم شهر گشت پس از مدت ها شاهد بارش رحمت الهی در این‌منطقه بودند که سجده شکر را به‌درگاه ایزدی به جای آوردند.
سجده شکر مردم سیرکان در پی بارش رحمت الهی روز گذشته/ خشکسالی های اخیر خسارات جبران ناپذیری را به مردم وارد کرده است+ تصویر
به گزارش شستون، مدت هاست که مردم بخش مرزی بم پشت شاهد کاهش نزولات آسمانی در این‌منطقه هستند که این امر خود موجب کاهش سطح آب های زیر زمینی در این‌ منطقه‌شده بود.

پس از بارش رحمت الهی عصر روز گذشته مردم این منطقه سجده شکر را به‌جای آوردند و از اینکه پس از مدت ها شاهد بارش باران در این بسیار ابراز خرسندی کردند و شادمان شدند. طبق گزارشات اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی میزان بارندگی در این منطقه تا عصر روز گذشته ۱۱ و نیم میلی متر بوده که موجب جاری شدن روان آب در برخی از مناطق این بخش‌شده است.

در این خصوص تیمور کریم زایی بخشدار بم پشت در گفت و گو با شستون اظهار کرد: مردم این بخش در‌ پی بارش باران در عصر روز گذشته پس از گذشت دو ماه از آغاز فصل بهار وخشکسالی های چند سال اخیر که پیامدهای ناشی از آن همچنان ادامه دارد، از بارش رحمت الهی ابراز خرسندی کردند و به درگاه ایزد منان سجده شکر بجای آوردند.

وی افزود: ریزش باران در شهرسیرکان وبرخی دیگر از نقاط روستایی بخش در بعداز ظهر روز گذشته موجب تلطیف هوا با توجه به خشکسالی های پیاپی که زندگی مردم این بخش مختل شده بود موجی از خوشحالی و شادمانی مردم خصوصا قشر  کشاورز و دامداران را به‌ همراه داشت.

نماینده عالی دولت در بخش‌ بم پشت اضافه کرد: دو دهه خشکسالی اخیر موجب وارد شدن خسارت زیاد به بخش های مختلف به خصوص بخش کشاورزی و‌ دامداری این بخش شده بطوریکه آب شرب مردم از شهر سراوان تامین و با تانکر و تحمیل هزینه های گزاف حمل می شود که جای قدردانی است.

 کریم زایی با اشاره به‌ کاهش قابل توجه میزان بارندگی‌ سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یادآور شد: با توجه به بارش باران عصر روز گذشته در این منطقه می توان خوشحالی وصف ناپذیری را در سیمای مردم رنجدیده این بخش‌ مشاهده کرد.

انتهای پیام/ا.د
 
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 10944
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *