800
۱

شهر بازی؛ رویای گمشده کودکان سراوانی/ فاقد استاندارد بودن پارک های سراوان+ تصویر

شهرستان سراوان در جنوب شرق ترین نقطه کشور فاقد پارک و تفرجگاه استاندارد برای کودکان است تا لحظات خوشی را در اوقات فراغت سپری کنند.
شهر بازی؛ رویای گمشده کودکان سراوانی/ فاقد استاندارد بودن پارک های سراوان+ تصویر
به گزارش شستون، داشتن اماکن تفریحی برای کودکان یکی از ابتدایی ترین حقوق کودکان در هر شهر و منطقه به شمار می رود.
سراوان جزو معدود شهرستان های کشور است که شهر بازی برای کودکان و نوجوانان ندارد و مردم مجبور هستند با کودکان خود را برای تفریح به مکان های غیر استاندارد مراجعه کنند و به تفریح بپردازند.
در بسیاری از نقاط جهان سرمایه گذاران با ساختن شهرهای بازی مدرن، هوشمند و پیشرفته در صدد جذب گردشگر هستند تا در رونق اقتصادی کشور سهیم باشند.
علی ای حال برخی از شهرهای کشور فاقد شهر بازی می باشد و بسیاری از پارک هایی که در شهرستان سراوان وجود دارد که در آن صدای جنب و جوش کودکان حسرت زده این خطه از کشور به گوش می رسد، فاقد استانداردهای لازم هستند به طوریکه کف بسیاری از این پارک ها ‌ تفرجگاه ها مملو از خاک، سنگ، شن و ماسه است.
اینگونه مکان ها امنیت جانی کودکان را به خطر می اندازد و موجب ایجاد نگرانی در والدینی که برای گذرندان اوقات فراغت به این مکان ها رجوع می کنند،  می‌شوند.
هاشم دهقانی شهردار سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون اظهار کرد: هیچ گونه پارک بازی استاندارد در سراوان وجود ندارد و تمامی پارک های موجود در این شهرستان نیاز به بازسازی و بهسازی دارند.
وی ادامه داد: در حال تلاش و آماده سازی موارد مورد نیاز برای پارک مقابل فرمانداری هستند که با توجه به اینکه اسم پارک را یدک می کشد شکل و شمایل یک پارک مناسب و استاندارد را به خود بگیرد.
شهردار سراوان در خصوص وجود سنگ، شن و ماسه موجود در کف پارک ها، گفت: با توجه به کمبود اعتبار، امکان نصب کف پوش اسفنجی در پارک ها در این شهر وجود ندارد اما تمام تلاش بر این است که پارک های موجود در سراوان از استاندارد لازم برخوردار شوند.
دهقانی خاطر نشان کرد: در سطح شهر سراوان ۱۲ پارک وجود دارد و تنها شهر بازی موجود در این شهر که به صورت خصوصی اداره می شد، با توجه به اختلافات موجود در قرارداد ها و عدم استاندار کافی تعطیل شده است.

انتهای پیام/ الف.د
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 10984
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *