800
۰
به همت کانون فرهنگی زنان بلوچ سراوان؛

محفل انس با قرآن کریم با هدف وجدت و همدلی اهل تسنن و تشیع در مهدیه سراوان برگزار شد+ تصاویر

محفل انس با قرآن کریم با هدف گسترش فرهنگ قرآن خوانی و ایجاد وحدت و همدلی میان اهل تسنن و تشیع در مهدیه سراوان برگزار شد.
محفل انس با قرآن کریم با هدف وجدت و همدلی اهل تسنن و تشیع در مهدیه سراوان برگزار شد+ تصاویر
به گزارش شستون، بعد از ظهرامروز چهارشنبه ۲۳خردادماه مصادف با  بیست و هشتم ماه مبارک رمضان به مناسبت گرامیداشت این ماه پرخیرو برکت، همایش محفل انس با قرآن کریم به همت اعضای کانون فرهنگی زنان بلوچ شهرستان سراوان  با حضور اعضای اصلی و افتخاری کانون فرهنگی زنان بلوچ و جمع کثیری از خواهران اهل تشیع و تسنن در مهدیه این شهرستان برگزار شد.
 
این همایش با هدف گسترش فرهنگ قران خوانی  و همچنین ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در بین خواهران اهل تسنن و تشیع به مرحله اجرا درآمد
 
بهناز امرا مدیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ در رابطه با نقش قرآن در زندگی اظهار کرد: انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است، این ارتباط اگر چه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می گیرد؛ اما دسترسی به كلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است. چنان كه اقبال لاهوری گفته است: «اگر می خواهی خدا با تو سخن بگوید، قرآن بخوان»، این ویژگی به طور كامل، تنها برای قرآن مجید باقی مانده است و هیچ كتاب آسمانی دیگر، چنین جایگاهی ندارد.
 
وی با بیان اینکه انسان در تكاپو و جست و جوی آگاهی های صحیح و معارف بلند و پرمعنا است، افزود: با استفاده از تجربیات بشری و تلاش های علمی، به بسیاری از آگاهی ها می توان دست یافت؛ اما برای اطمینان به درستی یافته های خود و آگاهی به آنچه برای او دست نایافتنی است، نیاز به یك منبع اصیل و غنی بسیار محسوس است؛ چنان كه از زبان امام راحل(ره) گفته شده است: «اگر قرآن نبود، درهای معرفت بر ما بسته بود».
مدیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ سراوان با بیان اینکه
نقش برجسته دیگر قرآن برای جامعه بشری، این است كه ظرفیت جهان شمولی دارد و پیام های آن برای تمام مصلحان جهان و حافظان حقوق بشر، قابل اعتنا و كاربردی است، ادامه داد: تكیه بر نقاط مشترك پیروان ادیان آسمانی و پایبندی به اصول انسانی (مانند عدالت گستری، امانت داری و...)، تلاش برای ریشه كنی هرگونه ناهنجاری، ناپاكی و اختلاف و مخالفت با حق و درستی و... همگی شاخص هایی می باشد كه ظرفیت جهان شمولی قرآن را به نمایش گذاشته است.
 
امرا تأکید کرد: از جمله آگاهی هایی كه جز از طریق قرآن راهی برای دریافت آن نیست، آگاهی درباره جهان پس از مرگ و جزئیات جهان آخرت است؛ زیرا هیچ كدام از افراد بشر، تجربه تكرار و رفت و آمد آن را ندارند و درك بشری، هیچ گونه سابقه ذهنی از آن ندارد.
 
وی در بیان نقش برجسته دیگر قرآن اضافه کرد: نقش دیگر قرآن  این است كه از سابقه تاریخ بشر، خبرهای درست و مطابق واقع را نقل كرده و سرگذشت پیامبران و محتوای پیام آنان را بدون هیچ گونه تحریف و دسیسه بشری به انسان ها رسانده، ازاین رو قرآن حتی بر پیروان تورات و انجیل، منّت شایان توجهی دارد كه چهره پیامبران بنی اسرائیل را به درستی معرفی كرده و حضرت موسی، عیسی، زكریا و... را آن گونه كه بوده معرفی کرده است.
 
مدیر اجرایی کانو فرهنگی زنان بلوچ سراوان اضافه کرد: از جمله آگاهی هایی كه جز از طریق قرآن راهی برای دریافت آن نیست، آگاهی درباره جهان پس از مرگ و جزئیات جهان آخرت است؛ زیرا هیچ كدام از افراد بشر، تجربه تكرار و رفت و آمد آن را ندارند و درك بشری، هیچ گونه سابقه ذهنی از آن ندارد. 
درادامه ۶ نفر از قاریان اهل تسنن و تشیع به تلاوت قرآن با صوت زیبای خود پرداختند.
درپایان این مراسم مسابقه بین بانوان از احکام بیان شده در سخنان برگزار و به سه نفر از برندگان جوایز نفیسی اهدا شد.




انتهای پیا/ الف.د
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب: 11226
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *