در روزهای اخیر؛

فستیوال مسابقات بومی و محلی در روستاهای سراوان برگزار شد/کاهش آسیب های اجتماعی با برگزاری جشنواره های بازی های روستایی+تصویر

شستون , 23 تير 1397 ساعت 7:49

رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان گفت: فستیوال بازی های بومی و محلی سراوان به منظور نهادینه کردن بازی های روستایی و کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان برگزار شد.


به گزارش شستون، این روزها با توجه به آغاز فصل تابستان و وارد شدن به اوقات فراغت دانش آموزان، هیئت بازی های بومی و محلی و بازی های روستایی شهرستان سراوان با برگزاری جشنواره های ورزشی مختلف در روستاهای این شهرستان در صدد نهادینه کردن این بازی های کهن که از گذشتگان به ارث رسیده است را دارد.
این هیئت درصدد است که با غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان مانع از حضور این قشر از جامعه در قلیان سراها شود چرا که با توجه به کمبود امکانات رفاهی و تفرجگاه در این منطقه، اکثر جوانان گرفتار آسیب های اجتماعی و اعتیاد می شوند که برای رهایی این سرمایه های انسانی که آینده سازان کشور نیز می‌باشند باید هزینه های هنگفتی را پرداخت.
از دیرباز ورزش یکی از سرگرمی های مفید و مفرح به شمار می رفت که افراد زیادی را به سمت خود جلب می کرد، هم اینک نیز ورزش و بازی های بومی و محلی که بیشتر روستاییان انجام می دادند، از محبوبیت خاصی برخوردار است و موجب شده تا کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ساعاتی را به حوزه اختصاص دهند.
همچنین در روز های اخیر مسابقات بومی و محلی در روستاهای مختلف شهرستان سراوان به مرحله اجرا در آمده است که به مناسبت دهه کرامت به همت بسیج فرهنگی این جشنواره در روستای دشتوک به مرحله اجرا در آمد.
مراد شیخ زاده در گفت و گو با شستون اظهار کرد: جشنواره تابستانی بازی های بومی و  محلی شهرستان  به مناسبت دهه کرامت و با همکاری بسیج فرهنگی در سالن ورزشی روستای دشتوک در رشته های دوز حلقه، هفت سنگ مهارتی، بولینگ فوتبال، کپگ و طناب کشی چهار سر برگزار شد.
وی افزود: در رشته دوز حلقه ۶ تیم سه نفره، طناب کشی چهار سر هشت تیم سه نفره، هفت سنگ مهارتی ۲۶ نفر، بولینگ فوتبال ۲۳ نفر و در رشته کپگ ۶ تیم چهار نفر با هم به رقابت پرداختند.
رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان با بیان اینکه در رشته طناب کشی تیم سه نفره سالن دشتوک مقام اول را کسب کرد و گفت: مرتضی ملازهی، فرزین رفیعی، عبدالقدوس دلدار زهی در رشته بولینگ فوتبال مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.
شیخ زاده تیم سه نفره مات کومار را قهرمان رشته دوز حلقه عنوان و اضافه کرد: تیم وحدت دشتوک توانست با غلبه بر حریفان خود در رشته کپک مقام نخست این رقابت ها را کسب کند.
وی یادآور شد: در رشته هفت سنگ مهارتی عبدالقدوس دلدارزهی مقام اول، سجاد ملازهی مقام دوم و سجاد دهواری مقام سوم را به دست آوردند.
شیخ زاده با بیان اینکه به نفرات برتر از سوی بسیج فرهنگی هدایای ارزنده اهدا شد، افزود: در رشته هفت سنگ مهارتی یک نوجوان رکورد ۸/۱۷ ثانیه را ثبت کرد.
وی اظهار کرد: جشنواره بازی های  بومی محلی به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان در خانه ورزش روستایی، روستای دریدر از توابع بخش بم پشت در رشته های تنیس و دارت برگزار شد.
رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان افزود: در ادامه اهداف نهادینه کردن بازی های بومی محلی جشنواره ها و مسابقات بازیهای بومی محلی در اکثر روستاهای سراوان در حال برگزاری است.
شیخ زاده ادامه داد: این بازی ها در روستای دریدر در رشته های هفت سنگ مهارتی، فوتبال، طناب زنی، طناب کشی چهارسر به مرحله اجرا در  آمد.
 
 
انتهای پیام/الف.د


کد مطلب: 11387

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/gallery/11387/1/فستیوال-مسابقات-بومی-محلی-روستاهای-سراوان-برگزار-کاهش-آسیب-های-اجتماعی-برگزاری-جشنواره-بازی-روستایی-تصویر

شستون
  https://shastoon.ir