800
۰

موزه‌ای با نمک و عجیب در جهان + تصاویر

شاید کمتر کسی باور کند که یکی از عجیب‌ترین موزه‌های جهان با نام موزه نمکدان شناخته می‌شود.
موزه‌ای با نمک و عجیب در جهان + تصاویر
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمک یکی از چاشنی های مهم و انکار ناپذیر بر سر سفره اکثر مردم جهان است. البته بیشتر افراد صاحب نظر در عرصه پزشکی و مواد خوراکی به دفعات درباره مضرات مصرف بیش از حد نمک برای بدن انسان صحبت کرده‌اند.
موزه‌ای با نام نمکدان
در این میان، نمکدان ها از مواد گوناگونی چون پلاستیک، شیشه، فلز، چوب و سرامیک ساخته می‌شوند. گاهی طراحان نمکدان تلاش می‌کنند از دیدگاه‌های فرهنگی، نژادی  و سایر ارز‌ش های فرهنگی در طراحی خود بهره بگیرند.
بنابراین جمع‌آوری نمکدان به شکل یک مجموعه نوعی سرگرمی است. با این حال شاید کمتر کسی باور کند که یکی از عجیب‌ترین موزه‌های جهان با نام موزه نمکدان شناخته می‌شود.
موزه‌ای با نمک و عجیب در جهان + تصاویر
این موزه عجیب در شهر ممفیس ایالت تنسی کشور آمریکا قرار گرفته است. در این موزه ۲۰ هزار جفت نمکدان و فلفل‌پاش در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند که قدمت برخی از آن‌ها به چند قرن می‌رسد.
بنا بر این گزارش؛ هر آنچه که در موزه نمکدان به نمایش گذاشته شده است، نتیجه تلاش ۲۵ ساله صاحب این موزه و مجموعه‌داران است.
موزه‌ای با نام نمکدان
در پایان بی‌ربط نیست اگر گوشه چشمی به هنر نمکدان‌بافی ایلات و عشایر داشته باشیم. نمکدان در میان ایلات و عشایر بافته‌ای داری است که از آن برای نگهداری و حمل و نقل نمک درشت یا ساییده استفاده می‌شود. فرم کلی آن به شکل بطری است و در بافت آن از طرح‌های ذهنی که از طبیعت اطراف بافنده الهام گرفته شده است، استفاده می‌شود.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 11534
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *